Pred Veľkou nocou sa najviac nakupuje v hypermaketoch a supermarketoch
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 30. marec 2018
Veľká noc je Vianociach druhým najsilnejším obdobím z hľadiska nakupovania. Ľudia v tomto čase intenzívnejšie nakupujú od pondelka až do štvrtka.
„Veľká noc je jedným z dôležitých období v roku pre maloobchodníkov z hľadiska spotreby domácností v oblasti potravín. Slovenský kupujúci nakúpi v tomto týždni každý rok až o tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku,“ hovorí Ladislav Csengeri, riaditeľ Consumer Panel Services GfK Czech and Slovakia.
Veľkonočné nákupy sú z hľadiska nákupu potravín prvým silným obdobím v roku, jednak z hľadiska množstva nákupu, ale aj vynaložených finančných prostriedkov na tovar. Domácnosti nakupujú hlavne výrobky charakteristické pre Veľkú noc. V zvýšenej miere sú to alkoholické a nealkoholické nápoje, sladkosti, mlieko, maslo, rôzne prípravky používané pri pečení alebo ozdobovaní, majonéza aj mäsové produkty, ako napríklad šunky či klobásy.
Veľkú noc ťažké si predstaviť aj bez sladkých odmien pre šibačov. Preto nie je zrejme prekvapením, že aj výdavky na rôzne čokoládové cukrovinky sa v období Veľkej noci výrazne zvyšujú.
Z hľadiska výdavkov slovenské domácnosti najviac nakupujú pred Veľkou nocou v hypermarketoch a supermarketoch. V hypermarketových formátoch väčšinu potraviny na veľkonočný stôl, ide najmä o produkty ako sú alkoholické nápoje, majonéza, vajcia, sladkosti a pod. Mäso na Veľkú noc nakupujú slovenské domácnosti okrem hypermarketov aj v supermarketoch, či špecializovaných predajniach ako sú mäsiarstva.
Pred Veľkou nocou sú typické aj nákupy v zvýhodnenej cene a domácnosti ich tradične využívajú. Zvýhodnené ceny využívajú predovšetkým na nákup alkoholu, nealkoholických nápojov či sladkostí. Podiel výdavkov na nákupy v akcií v prípade týchto kategórií tvorí viac ako polovicu.
Zdroj: GfK Consumer Panel Services
Ilustračné foto: redakcia