Bratislavské OC AVION pripravuje unikátny foodcourt
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 05. december 2017
Nový, netradičný a mestskou architektúrou inšpirovaný foodcourt by mal byť otvorený v lete 2018, v blízkosti nedávno otvoreného hypermarketu Kaufland. Podľa vyjadrení zástupcov centra má byť úplne niečím iným, než je v obchodných centrách na Slovensku a v okolitých krajinách bežné.
V zóne s rozlohou 8000 m2 budú návštevníkom po novom k dispozícii nové gastronomické prevádzky. Kým po starom ich bolo 8, po novom ich bude až 14. Konkrétne názvy nových hráčov neboli zatiaľ konkretizované, aktuálne prebiehajú príslušné rokovania. Časť prevádzok bude ale pôvodná. Vzniknú nové detské ihriská a množstvo dizajnovo pútavých relaxačných zón na príjemné oddychovanie, stretávanie sa a trávenie voľného času. Zároveň pôjde o priestor pre rôzne zaujímavé akcie a podujatia. Dôraz bude kladený, samozrejme nielen z tohto dôvodu, aj na vytvorenie pohodlných miest na sedenie, bez nutnosti návštevníka využiť príslušnú gastronomickú prevádzku.
Priestor intímnejšieho charakteru
Dizajnový foodcourt, ktorý v žiadnom prípade nemá byť neosobnou vysokou halou a ľuďmi s táckami v rukách, bude inšpirovaný čarovnými zákutiami veľkomiest, malými námestiami a parčíkmi. Pochádza z architektonickej kancelárie architekta Pavla Suchánka a vznikal niekoľko rokov. Nový priestor bude členitý, obsahovať má perspektívu i optické klamy, má časti určené na stretávanie sa, aj vyššie pódium na prezentácie.
K rekonštrukcii P. Suchánek ďalej hovorí, že priestor bude rozdelený do niekoľkých útulnejších a komfortnejšie pôsobiacich zón, s množstvom prevažne menších prevádzok. „Zároveň pribudne aj exteriérová terasa so zeleňou, fontánami a relaxačnými zónami. Priamo z tohto priestoru bude otvorený pohľad na moderné administratívne centrum nachádzajúce sa oproti,“ uvádza P. Suchánek.
Nový foodcourt bude unikátnym aj v rámci ostatných nákupných centier AVION v Európe. ,,Návrh nového foodcourtu je originál. Inšpirovalo nás množstvo vnemov, najmä z prostredia európskych veľkomiest - historické uličky, ich zákutia. Chceli sme vytvoriť netradičný foodcourt inšpirovaný polyfunkčným mestským prostredím, s pútavým príbehom,“ dodáva P. Suchánek.
Pokračovanie projektu
Letom 2018 sa však práce týkajúce sa modernizácie tohto veľkého obchodno - zábavného centra nekončia. „Projekt bude pokračovať na druhej strane centra, v mieste kde sa nachádza foodcourt v súčasnosti. Ten sa zatvorí a prerobí na nové maloobchodné jednotky, ktoré ponúknu módne odevy a doplnky. Celý projekt by mal byť dokončený počas jesene 2018,“ uvádza Andrea Aujeská, riaditeľka centra AVION v Bratislave.
Zákazník, samozrejme, o možnosti stravovania v tomto obchodnom centre kvôli zmenám nepríde. „Večer sa zatvorí starý foodcourt a na ďalší deň ráno otvorí nový. Existujúca reštauračná zóna na prvom poschodí nad klziskom bude fungovať aj naďalej. Kapacita bude oproti starému foodcourtu v novom priestore až trojnásobná,“ uvádza A. Aujeská. Centrum, ktoré má v rámci Slovenska a jeho obchodných centier, najvyšší počet parkovacích miest, s novými zatiaľ nepočíta.
Súčasný foodcourt funguje v tomto obchodnom centre od roku 2000. Pred piatimi rokmi prešiel malou zmenou, odvtedy sa nič zásadné neudialo. Centrum, ktoré je obľúbené hlavne u rodín s deťmi sa však postupne rozrastá a priestory vyhradené stravovaniu, prestávajú požiadavkám súčasnosti vyhovovať. Cieľom zmien je ponúknuť návštevníkom centra rozšírenú ponuku aj úplne nových jedál, kvalitné a trendové koncepty. Zastúpená bude aj čoraz obľúbenejšia medzinárodná kuchyňa.
Reakcia na súčasnosť
„Ponuku centra s novým silným partnerom, maloobchodnou sieťou Kaufland, čoskoro doplní aj foodcourt. Chceme, aby ľudia príjemne trávili u nás čas s celou rodinou a radi sa u nás stretávali so svojimi priateľmi a známymi,“ hovorí A. Aujeská.
Pri návrhu nového foodcourtu sa centrum prispôsobilo novým spotrebiteľským trendom. ,,Ľudí do nákupných centier priťahujú nielen módne značky a služby, ale aj zaujímavé gastro-prevádzky so širokou ponukou kvalitných jedál. Snažíme sa príjemné stravovanie spojiť aj so zábavou, a preto budú súčasťou nového foodcourtu aj dva detské zábavné koncepty,“ dopĺňa Andrej Dvorský, projektový manažér spoločnosti IKEA Centres Slovensko, ktorá vlastní a prevádzkuje nákupné centrum AVION.
Pripravil: dk
Vizualizácie: OC AVION