KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Tradičnými chuťami vidieka chcú osloviť moderného človeka

farm foods uvodObchod sa neustále mení a s vývojom prichádzajú aj netradičné koncepty. Nový a zaujímavý koncept slovenských farmárov pod názvom FARMFOODS sa zakladá na jednoduchých slovných spojeniach: zdravá pôda, zdravé rastliny, zdravé zvieratá, zdravé potraviny, zdraví ľudia a nenarušená krajina. Čo nabudilo tvorcov konceptu, aby takto komplexne podchytili život v našej krajine od „zdravej zeme“ až po zdravých ľudí a zdravú krajinu?


Na začiatku bolo bezmocné sledovanie vývoja trhu s potravinami na Slovensku a obchodné praktiky, výsledkom čoho bol krach mnohých slovenských výrobcov. Podľa tvorcov konceptu FARMFOODS, je náš trh zaplavený nekvalitou zo zahraničia. Ponúkané potraviny obsahujú mnoho konzervačných látok, aditív a lacných náhrad. Realita je často taká, že kvalitné rastlinné a živočíšne produkty z fariem na Slovensku skončili na pultoch v zahraničí.


Nápad, ktorý vám chceme v tomto článku predstaviť, si predsavzal docieliť, aby slovenská kvalita zostala na Slovensku. Slovenskí poľnohospodári sa rozhodli zapojiť svojich desať samostatných firiem do spoločného konceptu krátkeho farmárskeho dodávateľského reťazca FARMFOODS.


Od začiatku budovania tohto farmárskeho reťazca bol podľa jeho tvorcov kladený dôraz na čo najširší rozsah detailov, výnimočnosti vlastných postupov nad rámec platných noriem pri pestovaní rastlín, kŕmení a welfare zvierat, a samozrejme, hygiene výroby.

 

farmfoods2

 

Kamenné a pojazdné predajne


Hoci to znie veľmi jednoducho, za celým konceptom, jeho rozvojom a postupným prenikaním do výrobných a obchodných sfér je, na silne konkurenčnom trhu, veľa úsilia a námahy. V súčasnosti má reťazec na Slovensku dve kamenné predajne. Jednu obslužnú v Rožňave a jednu samoobslužnú v Rimavskej Sobote. Po celom Slovensku môžu zákazníci nakupovať v pojazdných predajniach. Prvá pojazdná predajňa bola nedávno otvorená aj na Prievozskej ulici v hlavnom meste, v Bratislave. Ambicióznym cieľom spoločnosti je postupne budovať a otvárať samoobslužné a obslužné predajne po celom Slovensku. Tento rok pribudnú ešte ďalšie štyri kamenné predajne. Ambíciou manažmentu je mať predajne na celom území Slovenska, s efektívnym zásobovaním a vyškoleným personálom, aby zákazníci našli každý deň svoje obľúbené zdravé potraviny vždy čerstvé. Spoločnosť buduje v súčasnosti pre svojich zákazníkov 65 obslužných a samoobslužných predajní.

 

farmfoods4


ISO normy prioritou


Spoločnosti zúčastňujúce sa projektu FARMFOODS postupne získavajú certifikáty pre predmet činnosti: výroba, predaj a distribúcia slovenských farmárskych výrobkov v krátkom potravinárskom reťazci FARMFOODS. „Tento postup a kontrolované manažérske systémy sú pre nás veľmi náročné, ale tí, ktorí majú skúsenosti so zavádzaním a dodržaním týchto systémov na svojich pracoviskách vedia potvrdiť, že sú garanciou našich pilierov poctivosti, vysokej kvality, zdravých potravín a tradičných chutí,“ vysvetľujú na svojej stránke zástupcovia spoločnosti.

 

Spotrebitelia oceňujú pravé chute


Prvoradým cieľom projektu je priniesť čo najširší sortiment zdravých potravín z vlastných polí, maštalí, potravinárskych prevádzok cez vlastné predajne čo najbližšie ku konečnému spotrebiteľovi. Dôležitým faktorom sú výrobné prevádzky, špeciálne technologické postupy, prístup, kvalita a hygiena.

 

farm foods3

 

Spoločnosti združené v tejto sieti využívajú vlastnú mliekárenskú výrobu, mäsovýrobu, farmu na pestovanie a spracovanie zemiakov, farmu na chov a spracovanie hydiny, či chov a porážku zvierat. Súčasťou výrobnej časti konceptu je aj vinárstvo. Hlavnou myšlienkou je vyrábať potraviny bez „E-čiek“ a používať iba suroviny, pri ktorých je certifikované, že neobsahujú GMO. V súčasnej dobe trvanlivých potravín, ktoré obsahujú nespočetné množstvo konzervačných a prídavných látok, sú prírodné potraviny cieľovou skupinou uvedomelých spotrebiteľov i vyhľadávané. Je samozrejme predpoklad, že záujem bude ďalej rásť a na tom chce stavať aj tento netradičný slovenský koncept.

 

Jana Kuklová
Foto: FARMFOODS

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk