volba spotrebitela 450x1017 left

K podpore regionálnych výrobkov sa pridáva aj BILLA

billa regionNa pultoch jej supermarketov, aktuálne v bratislavskom regióne, postupne pribúdajú lokálne medy, džemy, perníky, sirupy, zaujímavé produkty z levandule, ktorá sa pestuje na Záhorí a iné špeciálne výrobky. Momentálne ide o produkciu od deviatich slovenských lokálnych dodávateľov.


BILLA chce portfólio rôznorodých výrobkov postupne rozšíriť po celom Slovensku a ponúkať čo najviac potravín od menších slovenských dodávateľov z každého regiónu. Projekt zastrešilo a podporilo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.


Špeciálny regál


S podporou lokálnej produkcie začína reťazec v bratislavskom a pokračuje v spišskom regióne. V budúcom roku pribudnú aj predajne vo zvyšných 10 regiónoch Slovenska. Tak, ako si ich BILLA rozdelila. Vždy pôjde o produkciu typickú pre daný región. Na začiatok bolo do dizajnovo pútavých regálov, so špeciálnym označením, umiestnených celkom 61 nových lokálnych výrobkov. Ide o potraviny, ktoré nevyžadujú chladenie. Predaj chladených potravín z regiónov bude nasledovať neskôr. Potrebné bude ešte vytvoriť nevyhnutné technické zázemie.


V prípade aktuálne ponúkaných výrobkov ide o koncepty, ktoré sú výnimočné najmä pôvodom. Vyrábajú ich lokálni, často málo známi slovenskí producenti. Majú zaujímavé zloženie, sú v súlade s aktuálnymi trendami a pútajú aj atraktívnymi obalmi. Zákazníci medzi nimi nájdu med a produkty z neho, sirupy, perníky, cukrovinky, dokonca trendové raw produkty, či špeciality z levandule, rovnako špeciálne múky, ktoré doteraz v ponuke tohto reťazca neboli.


„Vďaka projektu BILLA regionálni výrobcovia sa na pulty našich supermarketov dostali nové výrobky so 100-percentne slovenským pôvodom. Postupne budeme zákazníkom ponúkať ešte viac výrobkov od lokálnych slovenských dodávateľov ako doteraz,“ uvádza Dariusz Bator, generálny riaditeľ BILLA Slovensko.

 

Výzva k spolupráci


BILLA chce v rámci projektu podporiť aj výrobcov, ktorých výrobné kapacity nedokážu pokryť celé Slovensko. Dôležitou časťou projektu je ich edukácia, keďže doteraz s veľkými reťazcami nespolupracovali.


„Projekt je výnimočný aj tým, že chceme dať šancu malým dodávateľom z celého Slovenska. Cieľom je ponúknuť regionálne produkty s najväčším pokrytím, ale vždy s unikátnou ponukou podľa regiónu,“ dodáva D. Bator. Nové výrobky je zatiaľ možné nájsť v 32 predajniach v bratislavskom regióne.


„Aktuálne spolupracujeme s 16 regionálnymi dodávateľmi, ktorých výrobky sme predtým nemali v ponuke. Budeme radi, keď nás budú kontaktovať aj ďalší lokálni dodávatelia,“ vyzýva generálny riaditeľ BILLA Slovensko. Reťazec nemá na dodávateľov regionálnej produkcie žiadne špeciálne požiadavky. Dôležité je, aby boli z daného regiónu a spĺňali nevyhnutné kvalitatívne predpoklady.


Podpora zamestnanosti aj ekológie


Podpora slovenských farmárov a lokálnych výrobcov potravín je podľa vyjadrenia ministerky pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriely Matečnej prospešná pre spotrebiteľov, producentov aj krajinu.


„Naším dlhodobým cieľom je zvýšiť na pultoch podiel lokálnych producentov, pretože dokážu ponúknuť čerstvé a chutné potraviny, ale aj tradičné špeciality. Vďaka tomu pomáhame v regiónoch zvyšovať zamestnanosť, farmári zase udržiavajú vzhľad krajiny a šetríme tiež životné prostredie, keďže potraviny nemusia cestovať z druhého konca sveta,“ uvádza G. Matečná.

 

Nie je to začiatok

 

BILLA má s podporou lokálnych výrobcov už prvé skúsenosti za sebou. Reakcie zákazníkov boli pozitívnea a aj preto je snahou ísť ďalej. Príkladom takejto spolupráce je aj ponuka produktov pod značkou Slovenská farma, ktorú uviedol reťazec v roku 2013. V tomto roku zákazníkom predstavil farmárov a producentov, ktorí stoja za produktami pod značkou Slovenská farma a sú garanciou 100% slovenského pôvodu.


Dodávateľ s tradíciou


K novým dodávateľom siete supermarketov BILLA sa so svojimi regionálnymi výrobkami pripojila aj spoločnosť Erbia s.r.o. Do jej portfólia patria tradičné Ertlovské perníky s ovocnou náplňou. Perníky, ktoré upútajú už zaujímavým obalom, momentálne vyrába štvrtá generácia rodiny Ertlovcov. Doteraz ich bolo možné nakupovať len v menších predajniach, prípadne na špeciálnych podujatiach a veľtrhoch. Počet predajných miest sa aktuálne rozrastá o predajne BILLA v bratislavskom regióne.


„Je to naša prvá spolupráca s väčším obchodným reťazcom a sme radi, že sme boli na takúto spoluprácu oslovení. Od začiatku sme mali ambície dostať sa práve do tohto reťazca, pretože je v jeho predajniach veľký priestor venovaný práve prémiovým výrobkom. Produkt, ktorý ponúkame je prémiový a našou cieľovou skupinou sú zákazníci, ktorí ocenia prémiovosť, vyššiu kvalitu a tradíciu. Aktuálne rokujeme s ďalšími obchodnými reťazcami, zatiaľ však máme menšie výrobné kapacity. Momentálne sa nechystáme uvádzať pri tejto príležitosti žiadne novinky. Uvidíme, aký bude záujem spotrebiteľom, v budúcnosti novinky nevylučujeme,“ uvádza pre odborný portál RETAIL magazin.sk Bibiana Ertlová zo spoločnosti Erbia, s.r.o., ktorá je výrobcom týchto tradičných pochúťok. 

 


Zdroj a foto: BILLA, redakcia

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Konferencia RETAIL INNOVATIONS 2017: Aký bol 1. ročník?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail