KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Pracovníci filiálok dm menia pracovný odev

oblecko dmCieľom tohto kroku je odlíšenie pracovníkov od bežných zákazníkov a dosiahnutia ich ešte lepšej identifikácie na predajnej ploche.


Pracovné oblečenie je špecifické tým, že nejde o klasický pracovný odev vybraný z koncernovej ponuky, ale bolo navrhnuté špeciálne pre podmienky slovenskej dm. Zároveň je vyrábané na Slovensku. Víťaznou dizajnérkou pre nové tričká sa stala Mgr. art. Michaela Bednárová. Dizajn tričiek je navrhnutý tak, aby sa na prvý pohľad odlíšili od bežného oblečenia. Pracovník filiálky musí byť totiž dobre viditeľný, aby mohol byť zákazníkovi nápomocný. Reťazec zvolil preto sýte a výrazné farby. Za účelom výroby tričiek bol oslovený projekt Kutika, ktorý bol založený s cieľom podporiť vznik nových pracovných miest v regióne s vysokou nezamestnanosťou. Spoločnosť dm drogerie markt sa tak stala súčasťou výnimočného projektu, ktorý môže priniesť nové chápanie výroby na slovenskom pracovnom trhu.

 

Slovenský model

 

Na počiatku bola myšlienka obliecť pracovníkov filiálok dm do pracovného oblečenia, v ktorom sa budú cítiť komfortne, príjemne, atraktívne, a zároveň bude zachovaná plná funkčnosť odevu s prihliadnutím na typ práce. Po testovaní pracovného odevu z ponuky rakúskej dm, ktoré si v rámci koncernu môžu objednať všetky krajiny, v ktorých má spoločnosť filiálky, prevládla medzi zamestnancami myšlienka vytvoriť originálny slovenský model nového pracovného odevu. Po viacerých stretnutiach s rôznymi dizajnérkami a firmami, ktoré sa zaoberajú tvorbou návrhov, šitím alebo predajom pracovného oblečenia, reťazec najviac upútali návrhy tričiek Mgr. art. Michaely Bednárovej. Zaujali svojou nadčasovosťou, farebnosťou, originálnym zapracovaním časti firemného loga do potlače každého modelu, ako aj výbornou kvalitou materiálu a vypracovania.

 

Špecifický dizajn

 

Dizajn trička je navrhnutý tak, aby sa na prvý pohľad odlíšilo od bežného oblečenia. V ponuke sú tričká v troch farebných úpravách, aby si každý zamestnanec vybral také, v akom sa bude cítiť najpohodlnejšie. Medzi farbami sa objavujú aj odtiene typické pre logo dm, tričko však nimi nie je podmienené. Jeho predný diel je rozčlenený, v spodnej časti je natlačený vzor, ktorý je inšpirovaný logom dm drogerie markt. Logo sa nachádza na zadnej strane trička, ako aj na ľavom rukáve. Strih trička je jednoduchý a predĺžený, aby sa zamestnanci pri práci cítili pohodlne. V novom dizajne je pripravený aj pánsky variant trička, ktorý je modrej farby a obsahuje detaily použité na dámskych modeloch. K tričkám dostanú zamestnanci aj tmavomodrý svetrík s logom dm, ktorý im poslúži v chladnejších zimných mesiacoch. Tento svetrík je ako jediný model zo série nového pracovného oblečenia vybraný z ponuky rakúskej dm. „Naše nové pracovné oblečenie sa nám veľmi páči. Je sviežo ženské, zároveň aj športovo-elegantné, veselé a pestrofarebné. Toto všetko našich zákazníkov upútava, a preto naň reagujú veľmi pozitívne. Sme dobre viditeľné, takže nesplývame so zákazníkmi a rýchlo nás nájdu. Tí odvážnejší nás aj pochvália, že v ňom vyzeráme dobre," hovorí Jana Kurucová, vedúca filiálky v OC Central v Bratislave.

 

Vplyv Fínska

 

Autorka návrhu, dizajnérka Mgr. art. Michaela Bednárová vyštudovala textilný dizajn na Vysokej škole výtvarných umení. Počas školy absolvovala stáž vo Fínsku, kam sa vrátila aj na absolventskú prax po ukončení štúdia. Fínsko zároveň výrazne ovplyvnilo jej ďalšie smerovanie. Začínala jednoduchými kúskami oblečenia a doplnkov. Okrem vlastnej umeleckej tvorby vytvára aj dizajn priamo na mieru podľa požiadaviek. „Pre dizajnéra je vždy najväčším potešením, keď svoju prácu môže vidieť v bežnom živote. Dizajn je hlavne o funkcii a v prípade tejto zákazky bolo potrebné splniť hneď niekoľko parametrov, ktoré je súčasnej dobe celkom ťažké zladiť. Je veľmi ťažké nájsť prienik kvality, ceny a originality, keďže slovenský priemysel sa ocitol v troskách a väčšina produkcie, najmä ázijskej, sa sústredí na množstvá, čo zákonite znižuje kvalitu. Po niekoľkoročných hľadaniach som toto prepojenie v rámci svojej tvorby našla a stále sa snažím vytvárať nové a nové príležitosti. Jednou takou príležitosťou pre kvalitnú slovenskú produkciu je aj začínajúca dielňa Kutika v obci Gemer, kde vznikol sociálny projekt zameraný na krajčírske tradície regiónu. Tričká dm vznikajú pod rukami šiestich šikovných ľudí, ktorí by inak v regióne s vysokou nezamestnanosťou nemali možnosť práce. Sú to ľudia, ktorí si svoju prácu nesmierne vážia, a preto je výsledná kvalita neporovnateľne vyššia ako v bezmennej ázijskej továrni," hovorí M. Bednárová.

 

Kutika ‒ nová šanca pre región

 

Projekt Kutika, ktorého hlavným sídlom je obec Gemer, bol založený s cieľom podporiť vznik pracovných miest v regióne s vysokou nezamestnanosťou a zároveň využiť potenciál kvalifikovanej pracovnej sily. Tento projekt sa má stať modelom pre aspoň čiastočnú revitalizáciu tohto regiónu a budovanie nového sebavedomia tu žijúcich ľudí. V obci bola vybudovaná krajčírska dielňa, tá je vybavená modernou technikou na vykonanie najrôznejších prác s textilným materiálom. Momentálne v dielni Kutika pracuje šesť zamestnancov pod dohľadom profesionálnych návrhárov. Projekt Kutika funguje v súčasnosti ako malá manufaktúra, ktorej dlhodobým cieľom je vytvorenie značky podľa vzoru veľkých značiek ako Desigual či Lʼoccitane, ktoé taktiež vzišli z regionálnych a etnických tradícií. Tvorcom projektu záleží na tom, aby vzťahy medzi zamestnancami, ich rodinami a okolím boli pozitívne naladené. Hlavnú motiváciu má predstavovať jednak dôstojné zaobchádzanie s pracovníkmi, súčasťou čoho je, samozrejme, aj dôstojná základná odmena, ale okrem toho aj pocit spolupatričnosti a hrdosti na svoj vlastný produkt. Práve tieto motivačné metódy tvoria základ modelu, ktorý môže fungovať aj v iných výrobných oblastiach. Medzi prvé výsledky práce v dielni Kutika patria tričká vyrobené pre zamestnancov dm. Spoločnosť dm sa tak stala súčasťou zaujímavého projektu, ktorý môže priniesť nové chápanie výroby na slovenskom pracovnom trhu.

 

Pripravil: dk
Zdroj a foto: dm drogerie markt

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk