KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

V predaji čerstvých výrobkov dominuje Lidl

tnskaZatiaľ čo po minulé roky sa najvýhodnejšie nakupovalo prevažne v Kauflande, momentálne je situácia medzi obchodnými reťazcami vyrovnanejšia. 


Agentúra TNS Slovakia zrealizovala v októbri tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov prieskum, v rámci ktorého zisťovala informácie o nákupnom správaní v jednotlivých obchodných reťazcoch. Prieskum okrem iného zisťoval, v ktorých predajniach sa najvýhodnejšie nakupuje, najlepšie orientuje, prípadne ktoré predajne ponúkajú najčerstvejšie výrobky.

 

Najvýhodnejší Kaufland

 

Z výsledkov tohto prieskumu vyplynulo, že výhodne sa nakupuje v Kauflande, Tescu, takisto  ešte aj v Lidli. A zatiaľ čo necelá jedna tretina (30%) obyvateľov Slovenska si myslí, že sa jej oplatí nakupovať v Kauflande, takmer rovnaký podiel spotrebiteľov tvrdí, že rovnako výhodnejšie nakúpia v Tescu (29%). A ďalšia štvrtina opýtaných je presvedčená, že najvýhodnejšie sa nakupuje v Lidli (24%). V predaji čerstvých výrobkov dominuje medzi obchodnými reťazcami Lidl (38%). Čerstvé potraviny sa dajú zohnať podľa tretiny opýtaných v sieti predajní Kaufland (34%), podľa štvrtiny v Tescu (24%) a podľa pätiny (19%) v Coop Jednota. Celkovo 11% opýtaných deklaruje, že čerstvé produkty zoženú aj v Bille.

 

Obľúbené reťazce

 

Dominuje reťazec Lidl (74%) a nasleduje Tesco (71%). Je to spôsobené hlavne tým, že tieto obchodné reťazce majú sieť predajní pokrytú v rámci celého územia Slovenska, zatiaľ čo ostatné obchodné reťazce nie sú dostupné ľuďom zo všetkých lokalít rovnako. Viac ako polovica spotrebiteľov zvykne nakupovať aj v Kauflande (57%) a necelá polovica (45%) v sieti predajní Coop Jednota. Zaujímavosťou je aj to, že v Kauflande zvyknú nakupovať viac muži ako ženy, ľudia vo veku 50-59 rokov, obyvatelia väčších miest (20 000 – 100 000 obyvateľov) a spotrebitelia s vysokoškolským vzdelaním.V reťazcoch Lidl a Tesco zvyknú nakupovať prevažne vysokoškolsky vzdelaní ľudia. Pre Coop Jednotu je

charakteristické to, že v nej nakupujú starší ľudia a obyvatelia menších obcí. V Bille nakupujú skôr Bratislavčania. Medzi najdôležitejšie atribúty, na základe ktorých si spotrebitelia vyberajú obchodný reťazec, patria: čerstvosť a kvalita produktov, prijateľné ceny, čistota predajne, jasné označenie tovaru,čas strávený čakaním pri pokladniach a skutočnosť, že zvolený obchodný reťazec má v ponuke vždy to, čo práve potrebujeme.

 

Pripravil: dk
Zdroj: TNS Slovakia

Grafy: TNS Slovakia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

 

Graf1

graf1
-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Graf2

graf2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Graf3

 

graf3

 

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk