Nový supermarket ponúka nakupovanie so zážitkom
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 23. jún 2017
V súťaži kreativity v obchode - Múza Merkúra a v kategórii Branding predajne získal prvé miesto nový koncept supermarketu CBA. Predajňa zaujme celkovým riešením a množstvom unikátnych prvkov. Viac pre odborný portál RETAIL magazin.sk povedala Iveta Pulman Erdélyiová, vedúca odboru marketingu CBA Slovakia, a.s.
Prvky jedinečnosti a unikátnosti sú tým, čím sa obchodníci chcú v nových predajniach pýšiť. Na čo kľúčové ste sa v pri tomto koncepte zamerali?
Práve odlišnosť a inakosť sme mali na pamäti jednak z dôvodu daných priestorových možností a jednak z toho titulu, že sme miesto prevzali po inom reťazci. Nový supermarket CBA však nemal byť pre zákazníkov len „náhradou“, ale unikátnym široko sortimentným supermarketom s počtom takmer 7000 položiek, ktorý zároveň poskytne komfort a zážitok z nakupovania.
Dva kľúčové prvky brandingu konceptu sú svetlo a vôňa. Bežné svietidlá vytvárajú difúzne, umelé a chladné svetlo, a preto sme použili okrem líniového osvetlenia aj bodové teplé osvetlenie pre zvýraznenie jednotlivých sortimentných sekcií alebo akciových ponúk. Nemenej významným atribútom je vôňa. Zvolili sme špecifické a nákladné riešenie pre tento konkrétny priestor, ktoré však zohľadňuje príslušné normy a legislatívu. Vďaka nemu je vôňa vypekaného pečiva vzduchotechnikou privedená nad regál, aby zdôraznila čerstvosť vystaveného tovaru. Celkovému brandingu predajne sme spolu s partnerom sekcie prispôsobili aj dizajn a logá pultového predaja mäsa a mäsových výrobkov.
Celková plocha tejto modernej predajne je 713 m2 a zahŕňa viacero trendových riešení. Čo by ste vyzdvihli? Aké materiály boli v priestore predajne použité?
Upustili sme od realizácie znížených stropov, čím sa podarilo zväčšiť svetlú výšku predajne a celkovo ju „prevzdušniť“. Tomuto cieľu sme prispôsobili aj ďalšie prvky, napríklad nižšie regálové systémy a širšie uličky. Aj podľa spätnej väzby od zákazníkov je predajňa prehľadná, opticky väčšia a lákavejšia. Svetelný a farebný dojem z predajne dotvárajú imitácia dreva na podlahe a drevené prvky itineráru. Inšpirovali sme sa súčasnými trendami a čerpali sme z dlhoročných skúseností s prevádzkovaním obchodov na území Slovenska.
Spomínate cielenie na farebný dojem. Akým farbám ste dali prednosť?
Prím hrá svetlo a s ním spojená farebnosť a sýtosť farieb. Svetlo zlepšuje orientáciu zákazníkov a pocitový komfort. Nastavená vlnová dĺžka osvetlenia zdôrazňuje čerstvosť tovaru. Šikovné ukrytie stavebných prvkov napríklad nástrekom stropov čiernou farbou, čierne lanká na visiacich navigačných tabuliach a tmavé steny pomáhajú pri vytváraní atmosféry a ešte viac akcentujú nasvietený tovar. Obslužná zóna s mäsom a mäsovými výrobkami je výrazne farebne odlíšená. Na červený keramický obklad za pultom bola použitá transparentná fólia s potlačou.
Aké ďalšie špecifické prvky atmosféry ste sa rozhodli využiť?
Jedným so základných prvkov in-store brandingu je aj náladová hudba.
V súčasnosti je pri nových predajniach samozrejmosťou sústrediť pozornosť na ekologické riešenia. Inak to zrejme nie je ani v tomto prípade...
Dôležitým prvkom zariadenia tejto predajne sú uzatvorené vysokoúsporné vitríny na chladený tovar, najmä mliečne výrobky. V celej predajni máme nainštalované úsporné LED osvetlenie.
V ocenenej predajni uplatňujete aj trendové moderné technológie. O čo konkrétne ide?
Prvýkrát sme použili nové typy zariadení pre vystavenie pečiva a zeleniny, ktoré sprístupňuje sortiment v kombinácii s vysokým nasvietením (nad 800 luxov) a s použitím vhodnej vlnovej dĺžky. V Supermarkete CBA je tiež nový typ difúzneho osvetlenia, ktorý nesvieti do uličky, ale nasvecuje tovar rozmiestnený po stranách, čím sa vytvára svetelný efekt presvieteného sortimentu, ktorý akoby vystupuje z prítmia tmavého regálu. V pokladničnej zóne sme využili dotykové ovládanie pokladní c cez obrazovku a podporou predaja tovaru bez čiarových kódov, ako je napríklad ovocie, zelenina alebo nebalené pečivo. Predavačka sa rýchlejšie zorientuje pomocou fotografických piktogramov a skracuje sa doba čakania zákazníka v rade.
Aké boli prvé odozvy zákazníkov?
Noví aj stáli zákazníci v prvom rade oceňujú komfort nakupovania, najmä široké uličky a veľkorysý priestor v pokladničných zónach. Samozrejme dodávajú, že ich oslovuje aj bohatý sortiment a ponuka čerstvých mäsových výrobkov a mäsa priamo od dodávateľa.
Plánujete otvoriť aj ďalšie predajne v tomto dizajne?
Prevádzka Supermarket CBA je pilotný projekt. Keďže ide o nový koncept, sme vo fáze testovania a vylaďovania detailov. Špecifikom je i to, že je v priestore obchodného domu. Ak sa naskytne podobne vhodný a obchodný priestor s ekonomickým potenciálom, budeme zvažovať otvorenie ďalšieho Supermarketu CBA.
Ako dlho trvala tvorba nového konceptu? Aké investície boli vynaložené?
Kompletná rekonštrukcia priestorov, vrátane ich rozšírenia, trvala kratšie ako dva mesiace. Celkové investičné náklady na rekonštrukciu dosiahli takmer 230 tisíc €.
Je nový supermarket v Lučenci spojený s menom konkrétneho architekta alebo architektonického štúdia?
Koncept je dielom interného tímu odborníkov z rôznych úsekov spoločnosti CBA Slovakia, a.s..
Čo vás viedlo k prihláseniu predajne do súťaže? Využijete ocenenie aj v ďalšej komunikácii smerom k zákazníkom a dodávateľom?
Chceli sme ukázať, že aj slovenský reťazec je schopný pre svojich zákazníkov otvoriť prevádzku v súlade s najnovšími trendami v európskom regióne, a to aj mimo Bratislavský kraj. Navyše ide o výsledok dlhodobej práce interného tímu odborníkov, teda nemali sme žiadne nakúpené korporátne manuály, ani najaté zahraničné agentúry či dizajnérov. Naše očakávania boli skromné, o to viac sme na ocenenie hrdí. Veľká vďaka patrí aj našim zákazníkom, ktorí našu prácu oceňujú denno-dennými nákupmi. Ocenením sme sa už pochválili na sociálnej sieti, našej web stránke, vlastnej inzertnej tlačovine, v médiách a na reklamných plochách.
https://www.retailmagazin.sk/obchodnik/maloobchod/2297-novy-supermarket-ponuka-nakupovanie-so-zazitkom#sigProId4a367daad7
Pripravil: dk
Foto: CBA Slovakia a.s.