volba spotrebitela 450x1017 left

Digitalizovaný svet výrazne mení retail

cetelem 2017Rok 2017 sa nesie v znamení príchodu digitalizovaného a ultra-prepojeného jednotlivca v srdci systému tvorby hodnôt, no najmä veľmi ďaleko od koncového spotrebiteľa na konci informačného a distribučného kanála.


V 6. Edícii Commerce Reloaded, experti z Echangeur potvrdzujú kľúčový trend pozorovaný v posledných rokoch: prielom hladkého, zvláštne upraveného, okamžitého a konverzačného retailu.

 

S približujúcou sa 5G technológiou, sa pohyb nepochybne zrýchli a pripraví cestu pre virtualizáciu všetkých možností v reálnom čase. 5G napríklad umožňuje vývoj áut bez vodičov skrze okamžité rozhodovanie. Z produkcie obsahu to robí banálnu záležitosť a tým ponúka bežným smrteľníkom spôsoby vyjadrovania sa rovnako sofistikovane ako bežné médiá. Neustále meniaci nekonečné množstvo zariadení rozšírených Internetom vecí, majitelia smartfónov budú ťažiť zo služieb nekonečnej umelej inteligencie. Virtuálna realita otvorí nové cesty k hmatateľnejšiemu e-obchodu a novým skúsenostiam.


“S novou perspektívou výrazného zrýchlenia sa z možností nestáva len skutočnosť, ale aj dopad na všetky sektory. Doterajšie znaky retailu musia vzdorovať pochybnostiam a ponúkať bezprecedentné možnosti vytvárania hodnoty. V tomto nepokojnom prostredí musia mať všetci zapojení do inovácie čoraz jasnejšiu víziu, aby mohli denne uzatvárať kompromisy. Čeliac rozširujúcej sa škále možností, experti z Echangeur vidia úplne nový typ retailu. Spájajú sa s riaditeľmi a vedúcimi spoločností, aby propagovali férové, otvorené a konkrétne inovácie, avšak vždy stále v súlade s konečným zákazníkom,“ uvádza, Cécile Gauffriau, manažérka Echangeur.

 

Starý retail mizne


Jednotlivec nového tisícročia sa stáva centrálnym prvkom reťazca tvorby hodnôt vďaka princípu Blockchain. Toto zásadné odstránenie sprostredkovania nevyhnutne spôsobí znovu vynájdenie úlohy dôveryhodných tretích strán tvorených maloobchodníkmi a obchodnými značkami. V konečnom dôsledku digitalizácia spôsobí zmiznutie všetkých háčikov v nakupovaní. Zákaznícky zážitok bude plynulejší a prijme ešte rekreačnejší a zážitkovo- orientovaný maloobchodný priemysel.


Asi najviac tento prielom zrýchľuje Amazon. So svojim vysoko diskutovaným Amazon Go a široko propagovaným Amazon Echo, tento americký megapredajca preukazuje jasné pokroky v ekosystéme dodatkových služieb, ktoré sa postarajú o zmiznutie starých znakov retailu a ich nahradenie plynulého zážitku sprevádzaného dennými službami. A nie je v tom sám. Alibaba sa snaží o rovnakú stratégiu agregácie služieb v Číne.


Fungovanie moderného retailu bude uľahčené zjednodušením autentifikácie zákazníka. Giganti nového retailu investujú obrovské peniaze do riešení biometrického rozpoznávania za účelom zefektívniť a vytvoriť plnú dôveru v používateľskú skúsenosť. Rovnako ako naše číslo občianskeho preukazu, títo giganti sa snažia vytvoriť naše digitálne ID. „Služba digitálneho ID“ teda predstavuje základný kameň retailového ekosystému nového tisícročia.

 

8 ZÁKLADNÝCH TRENDOV OŽIVENÉHO RETAILU

 

Trend 1: 5G v srdci virtualizácie sveta zajtrajška
Je 5G hnacou silou ďalšej digitálnej éry? Do roka 2020 budú mobilné siete aktualizované na 5G, desaťnásobne zvyšujúc rýchlosť prenosu dát. Takéto zrýchlenie je predzvesťou ekonómie Internetu, ktorá bude spravovať našu každodennú existenciu.


Trend 2: Koniec médiám, svet sa stáva tvorcom obsahu


Strácajú sa médiá v dave? Každý má pri sebe fotoaparát. S príchodom živých prenosov na sociálnych sieťach, sa my všetci sa stávame producentmi zajtrajších udalostí, politických demonštrácií, koncertov, Olympijských hier, a takto obchádzame hlavné média...Týkať sa to bude aj skúseností a postrehov u obchodníkov.


Trend 3: Tradičný retail sa obráti na internet vecí/umelú inteligenciu (UI) a smart technológie, inak skončí


Zachráni internet a umelá inteligencia retail? Internet zhromaždí astronomické množstvo údajov o všetkých spotrebiteľoch. Údajov, ktoré sú prístupné a použiteľné iba cez umelú inteligenciu. Takáto UI môže začať spravovať dodávateľov predajne alebo dokonca retail marketingovú stratégiu. UI znovu-vynájde každodenný život doma, v aute alebo v práci.


Trend 4: Predaj v kamenných obchodoch sa prevteľuje do virtuálnej reality

 

Je virtuálna realita novou formou e-predaja? Virtuálna realita je naozaj skutočná, obklopuje naše životy v zábavnom priemysle no bude mať dopad na desiatky odvetví, od školení zamestnancov po kúpu nášho budúceho auta.

 

Trend 5: Blockchain stojí za platbou

 

Presadí sa Blockchain v hodnotovom reťazci spotreby? Spotrebitelia po mnohých škandáloch s jedlom a prekvitajúcich skúsenostiach s hackovaním databáz zákazníkov žiadajú transparentnosť. Blockchain, vďaka svojmu procesu autentizácie, bude rovnako schopný overiť pôvod mäsa v mäsiarstve ako aj overiť finančnú transakciu pri kúpe nehnuteľnosti.


Trend 6: Keď nám digitálne technológie zasahujú do zmyslov...


Spočíva budúcnosť v skutočnom vs. digitálnom zážitku? Áno, technológia prudko napreduje, no paradoxne je v kamenných obchodoch zväčša transparentná. Mladé generácie hľadajúce zmysel a zážitok chcú pri každej návšteve obchodu zažiť jedinečnú skúsenosť. Z predajní sa stávajú ihriská a živé prostredia, aby vytvorili ešte väčšiu návštevnosť. Tovar si možno hneď aj vyskúšať a zároveň zažiť zábavnejšiu formu nakupovania. V zásade totiž platí, že ak sa človek baví, nakupuje viac.


Trend 7: Amazon, alebo príchod životného priemyslu...


Amazon, online megapredajca, stále porušuje konvenčné metódy. Jeho inovácie v zásobovacom reťazci alebo umelej inteligencii sa držia mantry ich CEO, Wernera Vogela: „Všetko je softvér, viac sa o stroje starať netreba, áno?“ Kladúc dôraz na Alexu, ich umelú inteligenciu, Amazon Echo sa stane životným asistentom komunity Prime. V súčasnosti veľmi rozšírený v USA, tento systém sa vyvíja už aj v Európe. Vo svete všadeprítomných služieb, Amazon už teraz znovu-vynachádza metódy predaja a výrazne zvyšuje latku.


Trend 8: Ekosystémy pochodujú, na čele s autami


Kto má najlepšiu polohu, aby zvíťazil? Giganti zo Silicon Valley, Číny, či dokonca zo samotného priemyslu, títo všetci sa stávajú súčasťou našich životov v maskách umelej inteligencie a algoritmov. Stávajú sa našimi hlavnými poskytovateľmi jedinečných služieb.

 

Pripravil: dk
Zdroj: Echangeur, Cetelem, redakcia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



2. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY

Video

Konferencia RETAIL INNOVATIONS 2017: Aký bol 1. ročník?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail