KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

BUBBU: Hračkárstvo pripravené na zákazníka

bub uvodNeveľká predajňa s netradičným názvom BUBBU v centre Košíc je otvorená len dva roky, no za ten čas sa stihla vyprofilovať na jedno z najobľúbenejších hračkárstiev v meste. V čom je iná?


Majiteľky, obe skúsené v oblasti maloobchodu, začínali so značkou BUBBU v roku 2015. Síce s nízkym vstupným kapitálom, ale s jasnou predstavou, čo chcú. U bývalého zamestnávateľa, v predajni s detským tovarom, vnímali silnejúci dopyt po kvalite v tomto segmente. Neskôr tento poznatok pretavili do nápadu otvoriť si vlastný biznis. V okamžiku, keď našli vhodný priestor už nebolo cesty späť. Začínali s rôznym tovarom (detská kozmetika, plienky, hračky, oblečenie), postupne sa ponuka vyšpecifikovala a momentálne prevažuje sortiment hračiek.

 

Žiadna „umelina“


Trend v oblasti výrobkov pre deti smeruje, tak ako v mnohým iných oblastiach, od kvantity ku kvalite. Koncept predajne BUBBU si od začiatku stanovil cieľ ponúkať kvalitu. V súlade s tým ponúka interaktívne, náučné, zmysly a zručnosti rozvíjajúce hračky/hry pre deti od 0 do 7- 8 rokov. Hitom sú aj retro hračky – napríklad plechové hračky značky Kovap, ktoré vzbudzujú emócie nielen u detí...

Z odevov je obľúbené dizajnom líšiace sa oblečenie zo Škandinávie, či tovary z bio bavlny pre najmenších. Magnetom sú najmä nové slovenské značky.

 

bubbu velky


„V Košiciach sme v období, kedy sme vznikli, nemali medzi kamennými predajňami konkurenciu v ponuke značiek MILE či Pískacie tričká,“ hovorí pre RETAIL magazin.sk jedna z majiteliek BUBBU, Andrea Handzoková. „Dovtedy boli u nás tovary týchto značiek dostupné len prostredníctvom internetu. To, že sme ich priniesli do predajne, sa stalo našou obrovskou výhodou,“ dodáva. Majú aj online obchod. On-line nakupovanie je pre cieľovú skupinu predajne stále pohodlné, avšak v prípade oblečenia, alebo hračiek zákazníčky uprednostňujú osobný prístup a nákup v kamennej predajni.

 

Milujú to


V predajni BUBBU väčšinu času predávajú priamo jej majiteľky. Najdôvernejšie poznajú všetok ponúkaný tvar a dokážu v toľkej pestrosti často stratenému zákazníkovi najlepšie poradiť. V zálohe majú ešte jednu brigádničku, inak si vystačia samé.

 

bubbu2


„V špecifickom segmente hier a hračiek je zásadné detailne poznať ponúkaný tovar. V prípade hier požadujeme od dodávateľov detailné návody a sami sa ich dokonca učíme hrať, aby sme vedeli zákazníkovi podať čo najpresnejšie informácie. Rozdiel, keď zákazník vidí, že s produktom máte vlastnú skúsenosť, je veľmi citeľný,“ hovorí A. Handzoková.

 

FB a WOM

 

V prípade značky BUBBU od začiatku veľmi dobre zafungovala komunikácia prostredníctvom sociálnych sietí. Súčasné mamičky sa často pohybujú v on-line prostredí a presný zásah tejto najdôležitejšej cieľovej skupiny na Facebook-u bolo cítiť od začiatku. Zároveň veľmi spoľahlivo funguje W-O-M. V tom sa odráža stratégia BUBBU postavená na 100% zákazníckom servise a osobnom prístupe.

 

bubbu4

 

„Plánujeme postupne využiť aj iné formy marketingu, najmä kvôli rozbehnutiu nedávno spusteného e-shopu. Zároveň sme opatrné, niektoré formy sa nám v minulosti neosvedčili. Momentálne zvažujeme skôr možnosti lokálnej podpory predaja. Zákazníkov sa snažíme motivovať aj tým, že pri určitej výške nákupu im umožníme vybrať si drobný darček alebo im neblokujeme niektorú kupovanú položku,“ približuje A. Handzoková.

 

Drevo bolo správnou voľbou


V interiéri predajne tento materiál prevažuje. Spoluvytvára príjemnú, harmonickú atmosféru a zákazníci vnímajú veľmi pozitívne aj vôňu dreveného zariadenia. Tovar je rozložený na širokých drevených policiach, drevená je aj podlaha a obklad pultu s pokladnicou. Merchandising, vrátane výkladu, realizuje jedna z majiteliek, ktorá má pre túto prácu mimoriadny cit. Keďže predajňa sa nachádza v historickej budove, niektoré vylepšenia sú limitované – nie je tu napríklad možné vymeniť výklad, či postaviť si pred predajňu reklamný pútač. Príjemnú atmosféru predajne dotvára detská hudba, nákup zákazníkom zabalia do papierovej tašky, prípadne do jej darčekovej verzie s logom predajne.

 

Vyberať je z čoho

 

V databáze spolupracujúcich firiem má v súčasnosti BUBBU viac ako 50 dodávateľov z rôznych krajín vrátane Slovenska a Čiech, viac zastúpené sú francúzske značky. V súčasnosti tu nájdete asi 3 000 rôznych druhov tovaru od 30 z nich. Nových dodávateľoch stále hľadajú, cieľom je ponúkať prevahu slovenských a českých značiek.

 

„Radi by sme ponúkali najmä hračky slovenskej výroby, ktorá je veľmi bohatá, no problémom sú certifikované výrobky,“ hovorí A. Handzoková. „Tým, že obchodujeme s detským tovarom, každý výrobok musí mať certifikát, ktorý však veľa slovenských malovýrobcov nemá, prípadne túto investíciu stále odkladá,“ dopĺňa.

 

bubbu3

 

Denná rutina


Zásobovanie predajne sa uskutočňuje prostredníctvom kuriérskych služieb, čo je veľmi pohodlné. Jediným obmedzením je čas, dokedy majú kuriérske služby povolený vjazd na Hlavnú ulicu (do 9:00 ráno). Objednávky tovaru sa realizujú denne. „Dbáme na efektívny stock management, preto objednávame radšej menej a často. Tovar nám nezostáva v sklade, zároveň vieme flexibilne reagovať na dopyt a máme často novinky. Motivuje to zákazníkov k častejším návštevám predajne,“ hovorí A. Handzoková.

 

Typickými zákazníčkami BUBBU sú mamičky od 25-35 rokov, pribúdajú však aj „vyškolené“ babičky a ženy pracujúce v školstve či zdravotníctve. Skúsenosť hovorí, že čoraz viac zákazníkov si rado priplatí za kvalitu. Hodnota priemerného nákupu sa v tejto predajni pohybuje na úrovni okolo 30 € na jedného zákazníka.

 

Plánov je veľa

 

Najbližšie plány sú s rozšírením ponuky sortimentu a s lepším využitím súčasných priestorov, ktoré majú stále skrytý potenciál. V predajni sa okrem hlavnej časti – predajne nachádza aj druhá – menšia miestnosť, ktorá bude čoskoro slúžiť ako dielňa / herňa pre deti zákazníkov. Mala by byť využívaná aj na sprievodné aktivity – tvorivé dielne pre detičky s tvorivými sadami, ktoré BUBBU predáva.


Pohnúť dopredu sa chcú najmä v oblasti marketingu a podpory relatívne nového e-shopu. „Máme samozrejme aj ďalšie plány, no sú v štádiu nápadov, takže zatiaľ nebudem prezrádzať ?,“ dodáva s úsmevom A. Handzoková.

 

Katarína Selecká
Foto: autorka, BUBBU s.r.o.

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk