Tchibo otvorilo na Slovensku prvý outlet
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 26. apríl 2017
Pribudol mimo obchodného centra, priamo na rušnej Obchodnej ulici v centre Bratislavy. Ide o významný medzník v stratégii firmy, ktorá je na trhu dvojkou na trhu praženej kávy a tiež je významnou maloobchodnou firmou v celosvetovom meradle.
Spoločnosť u nás vlastní sieť 13 predajní, ktoré pod konceptom „3v1“ spájajú kávové občerstvenie, predaj zrnkovej i mletej praženej kávy a každý týždeň prinášajú novú tematickú kolekciu spotrebného tovaru. Nová predajňa však nebude modelom 3v1, ale prvým slovenským outletom, ktorý zákazníkom ponúkne výhodné akciové ceny.
„Základom úspechu našich predajní je predovšetkým to, že prinášame nové dôvody, prečo sa u nás zastaviť – na šálku lahodnej kávy, na jednodruhovú kávu z raritných pestovateľských oblastí alebo sa týždeň čo týždeň potešiť novými kolekciami výrobkov Tchibo,“ povedal pri slávnostnom otvorení novej predajne v Bratislave Tomáš Zahradník, riaditeľ obchodov spoločnosti Tchibo Slovensko a dodal: „Rozhodujúci je aj citlivý výber miest pre naše nové predajne. Až doteraz to boli lokality, kde chodí pravidelne množstvo zákazníkov, teda obchodné centrá. Obchodná ulica v Bratislave je prvé miesto, kde otvárame prevádzku v centre mesta, pretože podľa našich prieskumov vieme, že náš koncept je dostatočne známy a teda môžeme osloviť aj skupinu zákazníkov v iných než čisto nákupných situáciách.“
Koncept v novom štýle
Novinkou v tomto prípade nie je len jej poloha, ale aj koncept. Na rozdiel od klasického modelu „3v1“ ide v tomto prípade o outletovú predajňu, ktorá ponúka tovar zo starších kolekcií v akciových cenách – v niektorých prípadoch so zľavou až 70 %. V novom outlete tak môžu zákazníci objaviť tovar z kolekcií od minuloročnej zimy po súčasnosť. Okrem spotrebného tovaru tu zákazníci nájdu aj Tchibo kávu – váženú aj balenú kávu i kapsule do kávovarov Cafissimo, zakúpiť si môžu aj šálku kávy so sebou.
Ideálna poloha
Nová predajňa má za cieľ osloviť zákazníkov, ktorí neobľubujú veľké obchodné centrá, pričom výhodou je akciová cena aj stála dostupnosť ich obľúbeného spotrebného tovaru z pravidelných kolekcií Tchibo.
„Lokalitu sme nevybrali náhodne. Štandardne pre predajne Tchibo vyberáme miesta s väčšou návštevnosťou a rušná ulica v centre mesta, tzv. „high street location“ je miestom, ktoré je pre tento typ outletu ideálny. Ide o miesto, kadiaľ chodia ľudia do práce a z práce, do školy, na prechádzky či za zábavou. V našej predajni im tak máme stále čo ponúknuť – či už nové inšpirácie z našich kolekcií za mimoriadne výhodné ceny alebo kávu so sebou či na doma. I v outlete sa stále deje niečo nové a to je sila nášho konceptu,“ dopĺňa T. Zahradník.
Úspešné zahraničie
Poloha na bratislavskej Obchodnej ulici je pre tento typ predajne najlepším riešením, keďže klasické outlety na Slovensku nefungujú a obchodné centrá takýto typ predajní tiež príliš nevítajú. Tchibo má s týmto formátom predajní dobré skúsenosti aj v zahraničí – úspešne takto fungujú outlety v Rakúsku a Nemecku. Úspechy tiež zaznamenala prvá predajňa mimo nákupných centier v Česku, ktorá bola otvorená pred tromi rokmi v Brne, tu však nejde o outlet, ale o klasickú predajňu 3v1. V budúcnosti plánuje Tchibo typ predajní na Slovensku rozšíriť aj o ďalší nový formát, tzv. pop-up store, teda dočasné predajné miesta, ktoré sú otvorené v priemere 2-3 mesiace.
Zdroj a foto: Tchibo