KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Čo je typické pre veľkonočné nákupy?

velka noc 2017Druhým najsilnejším obdobím na nakupovanie je po Vianociach obdobie Veľkej noci. Počas veľkonočného týždňa si doprajeme o skoro tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku. Zákazníci v tomto čase intenzívnejšie nakupujú už od pondelka až do Zeleného štvrtka.


„Veľká noc je jedným z dôležitých období v roku pre maloobchodníkov z hľadiska spotreby domácností v oblasti potravín, keď slovenský kupujúci nakúpi až skoro o tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku,“ hovorí Ladislav Csengeri, riaditeľ Consumer Panel Services GfK Czech and Slovakia.


Na Slovensku vidieť počas veľkonočného týždňa veľmi intenzívne nakupovanie už od začiatku týždňa, ktoré vrcholí na Zelený štvrtok, keď nakupovanie Slovákov dosiahne až dvojnásobnú intenzitu. Naopak, Veľký piatok je už podpriemerný a na Veľkonočný pondelok je nakupovanie minimálne. Počas jedného nákupu sú kupujúci ochotní zaplatiť až o štvrtinu viac v porovnaní s priemerným výdavkom na nákup počas celého roka.


V nákupoch domácností nájdeme v čase pred veľkonočnými sviatkami rôzne typické výrobky pre toto obdobie, ide najmä o zvýšené zastúpenie čokoládových a sezónnych cukroviniek, slaných pochutín, alkoholických nápojov, čerstvej zeleniny a ovocia. Nechýbajú ani vajíčka a typické mäsové výrobky (napríklad veľkonočná šunka), ale aj špeciálne veľkonočné pečivo (napríklad veľkonočný baránok) a majonézy.


V tomto období sú však aj zvýšené aj výdavky na produkty potrebné na pečenie, keď viac ako 7 z 10 domácností za uplynulý rok kúpilo napríklad vanilkový cukor, droždie alebo prášok do pečiva. Vo veľkonočnom období však rastú aj nákupy ďalších surovín potrebných na pečenie - ako sú tuky na pečenie, maslo, vajcia, múka alebo cukor. Domácnosti si dnes vypomáhajú aj hotovými polotovarmi, akým je napríklad hotové cesto, obľúbené je však aj hotové suché pečivo - linecké a čajové koláčiky.


Možno nebude prekvapením, že najviac v priemere minú rodiny s malými deťmi. Naopak, najmenšiu čiastku za veľkonočné cukrovinky dajú domácnosti s tínedžermi. Na Slovensku je nakupovanie intenzívne vo všetkých sídlach, podpriemerne skončili najväčšie mestá u nás, aj v Čechách - Bratislava a Praha.

Zdroj: Consumer Panel Services 2016, GfK Slovakia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk