Pribudne viac sezónnych kolekcií
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 20. november 2014
Spoločnosť IKEA Bratislava dosiahla vo finančnom roku 2014 (september 2013 – august 2014) tržby vo výške viac ako 80 miliónov eur. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o 6,8 %. Čo naštartovalo tento pozitívny vývoj?
Je to pravdepodobne lepšiaca sa ekonomická situácia slovenských domácností. Tá sa prejavila vyšším počtom platiacich zákazníkov a medziročným nárastom priemerného nákupu o 3,6%. Obchodný dom IKEA v Bratislave navštívilo v uplynulom finančnom roku viac ako 1 474 000 platiacich zákazníkov, čo predstavuje nárast o 1,4%. Zvýšil sa aj počet členov vernostného programu IKEA FAMILY na Slovensku na viac ako 288.000.
Atraktívny dizajn, lákavé ceny
„V uplynulom roku sme pokračovali v posilňovaní pozície na slovenskom trhu a nadviazali na pozitívne výsledky z predchádzajúcich rokov. Výška rastu dokonca prevýšila naše očakávania. Na slovenskom trhu s bytovým zariadením sme zaznamenali oživenie, ktoré je spôsobené rastúcim záujmom zákazníkov o bytové zariadenia i posilnenie vnímania dôležitosti domova. Pozitívny trend podporuje i vyšší záujem Slovákov o vlastné bývanie a nové byty," hovorí Marek Feltl, generálny riaditeľ IKEA CZ/HU/SK. Dodáva, že stále viac zákazníkov oceňuje širokú ponuku riešení a výrobkov, ktoré im prinášajú kvalitu, funkciu s pridanou hodnotou a zaujímavý dizajn za priaznivú cenu. Práve táto kombinácia napĺňa súčasné požiadavky zákazníkov.
Žiadané sortimenty
Minulý rok IKEA na Slovensku predstavila celý rad noviniek, na čele s celkom novým a aktuálne u zákazníkov mimoriadne obľúbeným kuchynským systémom METOD. Ďalšími oblasťami bytového zariadenia s najvyšším medziročným nárastom záujmu zákazníkov sú sortiment záhradného nábytku, výrobky Detskej IKEA, bezpečnostné riešenia a výrobky a takisto LED osvetlenie. Aj pre nastávajúce obdobie plánuje IKEA Bratislava ďalší rozvoj vo viacerých oblastiach. „Chceme naďalej zvyšovať podiel na slovenskom trhu, investovať do zlepšenia služieb zákazníkom a zákazníckych skúseností i rozširovať naše podnikanie," hovorí M. Feltl. To podporí i rozširovanie pestrosti a šírky ponuky výrobkov za nízke ceny. IKEA Bratislava do sortimentu uvedie viac limitovaných i sezónnych kolekcií a ako každý rok predstaví aj niekoľko desiatok produktových noviniek.
Zodpovedné podnikanie
IKEA ako jedna z firemných lídrov v oblasti udržateľnosti pokračuje i v rozširovaní sortimentu udržateľných výrobkov a bytových riešení, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu a znižujú výdaje domácností. IKEA Bratislava získala ocenenie Via Bona Slovakia 2013 v kategórii Zelená firma za projekt Papierové palety. V rámci udržateľného prístupu k podnikaniu sa v obchodnom dome vytriedi a posiela na recykláciu až 95 % odpadu, ktorý v ňom vzniká. Nakupuje sa 100% elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. „Chceme neustále posilňovať pozíciu IKEA ako preferovaného zamestnávateľa a spoločnosti, ktorá zaujíma prednostné miesto v oblasti udržateľného rozvoja, sociálnej problematiky i podpory miestnych komunít a organizácií," dopĺňa M. Feltl. IKEA Bratislava v uplynulom roku podporila niekoľko desiatok projektov a organizácií, aby spolu pomohli deťom a podporili ich finančne, ale aj výrobkami, odovzdali znalosti a skúsenosti. Bola taktiež súčasťou celosvetových aktivít ako je napríklad Kampaň plyšových hračiek za vzdelanie organizovaných IKEA Foundation na podporu charitatívnych projektov.
Pripravil: dk
Zdroj: IKEA
Ilustračné foto: IKEA