KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Pribudne viac sezónnych kolekcií

ikea fotoSpoločnosť IKEA Bratislava dosiahla vo finančnom roku 2014 (september 2013 – august 2014) tržby vo výške viac ako 80 miliónov eur. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o 6,8 %. Čo naštartovalo tento pozitívny vývoj?


Je to pravdepodobne lepšiaca sa ekonomická situácia slovenských domácností. Tá sa prejavila vyšším počtom platiacich zákazníkov a medziročným nárastom priemerného nákupu o 3,6%. Obchodný dom IKEA v Bratislave navštívilo v uplynulom finančnom roku viac ako 1 474 000 platiacich zákazníkov, čo predstavuje nárast o 1,4%. Zvýšil sa aj počet členov vernostného programu IKEA FAMILY na Slovensku na viac ako 288.000.

 

Atraktívny dizajn, lákavé ceny

 

„V uplynulom roku sme pokračovali v posilňovaní pozície na slovenskom trhu a nadviazali na pozitívne výsledky z predchádzajúcich rokov. Výška rastu dokonca prevýšila naše očakávania. Na slovenskom trhu s bytovým zariadením sme zaznamenali oživenie, ktoré je spôsobené rastúcim záujmom zákazníkov o bytové zariadenia i posilnenie vnímania dôležitosti domova. Pozitívny trend podporuje i vyšší záujem Slovákov o vlastné bývanie a nové byty," hovorí Marek Feltl, generálny riaditeľ IKEA CZ/HU/SK. Dodáva, že stále viac zákazníkov oceňuje širokú ponuku riešení a výrobkov, ktoré im prinášajú kvalitu, funkciu s pridanou hodnotou a zaujímavý dizajn za priaznivú cenu. Práve táto kombinácia napĺňa súčasné požiadavky zákazníkov.

 

Žiadané sortimenty

 

Minulý rok IKEA na Slovensku predstavila celý rad noviniek, na čele s celkom novým a aktuálne u zákazníkov mimoriadne obľúbeným kuchynským systémom METOD. Ďalšími oblasťami bytového zariadenia s najvyšším medziročným nárastom záujmu zákazníkov sú sortiment záhradného nábytku, výrobky Detskej IKEA, bezpečnostné riešenia a výrobky a takisto LED osvetlenie. Aj pre nastávajúce obdobie plánuje IKEA Bratislava ďalší rozvoj vo viacerých oblastiach. „Chceme naďalej zvyšovať podiel na slovenskom trhu, investovať do zlepšenia služieb zákazníkom a zákazníckych skúseností i rozširovať naše podnikanie," hovorí M. Feltl. To podporí i rozširovanie pestrosti a šírky ponuky výrobkov za nízke ceny. IKEA Bratislava do sortimentu uvedie viac limitovaných i sezónnych kolekcií a ako každý rok predstaví aj niekoľko desiatok produktových noviniek.

 

Zodpovedné podnikanie

 

IKEA ako jedna z firemných lídrov v oblasti udržateľnosti pokračuje i v rozširovaní sortimentu udržateľných výrobkov a bytových riešení, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu a znižujú výdaje domácností. IKEA Bratislava získala ocenenie Via Bona Slovakia 2013 v kategórii Zelená firma za projekt Papierové palety. V rámci udržateľného prístupu k podnikaniu sa v obchodnom dome vytriedi a posiela na recykláciu až 95 % odpadu, ktorý v ňom vzniká. Nakupuje sa 100% elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. „Chceme neustále posilňovať pozíciu IKEA ako preferovaného zamestnávateľa a spoločnosti, ktorá zaujíma prednostné miesto v oblasti udržateľného rozvoja, sociálnej problematiky i podpory miestnych komunít a organizácií," dopĺňa M. Feltl. IKEA Bratislava v uplynulom roku podporila niekoľko desiatok projektov a organizácií, aby spolu pomohli deťom a podporili ich finančne, ale aj výrobkami, odovzdali znalosti a skúsenosti. Bola taktiež súčasťou celosvetových aktivít ako je napríklad Kampaň plyšových hračiek za vzdelanie organizovaných IKEA Foundation na podporu charitatívnych projektov.

 

Pripravil: dk
Zdroj: IKEA
Ilustračné foto: IKEA

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk