volba spotrebitela 450x1017 left

Pomocníkom pri predaji môžu byť zásobníkové systémy

zasobniky uvodZaujímavým trendom, ktorý sa stále viac dostáva do popredia pri predaji potravín ale aj iných tovarov sú násypníkové alebo aj zásobníkové systémy. Nejde však o niečo úplne nové. V jednoduchej podobe sa tieto zariadenia na predaj vybraných tovarov používali už v minulosti.


Významnosť týchto systémov začala rásť s intenzívnejším rozmachom predaja biopotravín a fairtrade produktov. „Obľuba týchto zariadení rastie v súvislosti so silnejúcim trendom minimalizácie odpadov. Sú možnou cestou k šetreniu životného prostredia, zároveň umožňujú predaj tovarov s vyššou maržou, teda sú aj ekonomické,“ uvádza Vojtech Motl, country manažér spoločnosti HL Display Česká republika/Slovensko. K ďalším prednostiam patrí vysoký stupeň viditeľnosti prezentovaného produktu, zároveň je tento spôsob pre zákazníka pútavý, keďže je stále skôr ojedinelosťou. Celý systém je hygienický, ľahko sa udržiava, tovary nie je problematické pravidelne dopĺňať a obmieňať.


Násypníkové systémy sú použiteľné pre veľkoplošné predajne, rovnako aj predajne menšie, rovnako pre samoobslužný aj pultový predaj. Veľkosť predajnej plochy v tomto prípade nie je rozhodujúca, ani typ predajne. Násypníkové systémy sú zastúpenejšie intenzívnejšie v modernom maloobchode. V zahraničí sa s nimi možno stretnúť bežne. „V Nórsku sú napríklad obľúbené gravitačné zásobníky a využívajú sa hlavne na predaj krmív pre domáce zvieratá. V rámci celej Škandinávie sú často využívané lopatkové systémy na predaj cukroviniek. V Belgicku a dokonca v Česku sú využívané už oba typy týchto systémov a to najmä pri predaji biopotravín,“ hovorí V. Motl.

 

pet nasypniky

 

Zloženie systému

 

Obchodník si môže vybrať z viacerých typov. Zásobník sa skladá z niekoľkých častí, dodáva sa však kompletný. „Jednotlivé časti sa líšia od spôsobu uchytenia zásobníka. V našej ponuke máme dva základné typy zásobníkov – samospádové a lopatkové. Zatiaľ čo samospádové zásobníky uvoľnia požadované množstvo tovaru po zatiahnutí za páku, u lopatkových zásobníkov si tovar ľubovoľného množstva naberá sám zákazník pomocou priloženej lopatky. K dispozícii sú zásobníky s objemom od 7,5-20 l,“ vysvetľuje V. Motl.

 

Vhodné tovary

 

Násypníkové systémy sú použiteľné na predaj rôznych druhov potravinárskeho aj nepotravinárskeho sortimentu. Hodia sa na predaj cukroviniek, sušených plodov a semien, ryže, cestovín, obilnín, cereálií, korenín, kávy, čaju, krmív pre domáce zvieratá a pod. Princíp je vždy rovnaký. Zákazník si kupuje vždy len také množstvo, aké potrebuje, teda ani menej ani viac. Postupne dokáže odhadnúť aj veľmi presné množstvo tovaru. V podstate práve takýto spôsob predaja bežne fungoval aj v minulosti, teraz sa vracia v zmenenej, modernej podobe.

 

zasobniky1

 

 

Údržba moderných násypníkových systémov nie je zložitá. „Je potrebné ich priebežne vyčistiť. Frekvencia umývania závisí od typu predávaného tovaru. Nádoby s tukovými alebo olejovými produktami treba čistiť častejšie než tie so suchými plodmi. Samotné čistenie je pomerne jednoduché, celý zásobník sa jednoducho vypláchne teplou vodou s mydlom. Následne je po osušení pripravený na ďalšie použitie,“ vysvetľuje V. Motl.

 

Inštalácia

 

Inštalácia takéhoto systému nie je zložitá. „Zásobníky sa prostredníctvom základne zafixujú do plastového profilu na policu alebo sa pomocou kovového držiaka nasadia na tzv. crossbar, ktorý sa inštaluje na regálový systém prítomný v predajni. Pokiaľ ide o umiestnenie, to sa odvíja od veľkosti predajnej plochy aj množstva predávaných produktov. V nižších regálových pozíciách je vhodné používať a inštalovať skôr lopatkové zásobníky, vo vyšších pozíciách naopak skôr gravitačné. Pri použití závesného ramena je možné gravitačný zásobník inštalovať aj veľmi vysoko, avšak pri potrebe manipulácie je možné zásobník stiahnuť nižšie,“ uvádza V. Motl.

 

zasobniky2

 

Každý moderný zásobníkový systém ponúka obchodníkovi zároveň priestor pre komunikáciu cien alebo aj ďalších informácií. „Je tiež možné umiestniť prídavnú komunikáciu na bočné klipy zásobníka. Zároveň je možné uplatniť na zásobníkoch aj prvky korporátnej identity danej značky,“ dodáva V. Motl.

 

Pripravil: dk
Foto: redakcia, HL Display Česká republika/Slovensko

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



2. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY

Video

Konferencia RETAIL INNOVATIONS 2017: Aký bol 1. ročník?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail