M-MARKET plánuje tri nové centrá
- Podrobnosti
- Uverejnené sobota, 15. november 2014
Prvé centrum KOCKA bolo otvorené na pešej zóne v Senci pred dvoma rokmi a odvtedy sa silnej slovenskej investičnej skupine M-MARKET darí budovať sieť lokálnych centier tempom dvoch nových ročne.
Prioritou je revitalizácia pôvodných nákupných centier, ktoré sú historicky blízko k zákazníkom a primárne určené pre bežné nákupy a sústredenie služieb. „Používame výhradne vlastný kapitál. Kľúčovým nájomcom sú prevádzky dcérskej značky CBA Slovakia. Svieži a moderný koncept KOCKA sme počas dvoch rokov priniesli do Senca, Zvolena, Turčianskych Teplíc, Veľkého Krtíša a Modry. V súčasnosti prebieha rekonštrukcia šiestej KOCKY v Martine, ktorú otvoríme začiatkom roka 2015." uvádza Marian Šufliarsky, predseda predstavenstva a prezident spoločnosti M-MARKET, a.s..
Kolektív špecialistov
Pri vytváraní koncepcie OC KOCKA spolupracuje M-MARKET so špičkovými odborníkmi, vrátane špecialistov na retail a komerčné nehnuteľnosti. Pri žiadnom doteraz sprevádzkovanom koncepte neboli použité zahraničné dizajn manuály. Ide o pôvodný slovenský koncept. Rekonštruované centrá sú zväčša bývalé obchodné domy typické pre niekdajšiu socialistickú architektúru, kde synergia medzi komerčnými priestormi a okolím nebola vždy samozrejmosťou. Rovnako tak bezbariérový prístup, technológie, parkovacie miesta alebo presklené výťahy. „Sústreďujeme sa prioritne na retail ako taký, ale tiež na služby a dlhodobú funkcionalitu centier. Usilujeme sa, aby zákazníci našli všetko na jednom mieste. Jedným z dôležitých nájomcov je napríklad CENT Supermarket CBA, ktorý spĺňa aj najprísnejšie štandardy moderného supermarketu," dodáva M. Šufliarsky.
Profilácia centier
OC KOCKA sa profiluje ako rodinné centrum. Centrá pritom svojím objemom a dispozičným riešením nemajú parametre veľkých obchodno zábavných centier, no príjemnú kaviareň alebo reštauráciu s detským kútikom, kvetinárstvo a ďalšie služby využíva podľa našich zistení nielen komunita obyvateľov z blízkeho okolia," konkretizuje M. Šufliarsky a zdôrazňuje: „ Vynaložením nemalých prostriedkov vraciame za pomerne krátky čas život do priestorov, ktoré postupne prestávajú plniť svoju pôvodnú funkciu. Našou snahou, ako investora, je efektívne navrátiť zdravú funkcionalitu objektom pri zachovaní genius loci, ale so všetkým v súčasnosti vyžadovaným komfortom."
Plány do budúcnosti
Víziou skupiny M-MARKET je kontinuálne budovať moderné, vizuálne príťažlivé a najmä funkčné lokálne obchodné centrá. Ako čisto slovenská spoločnosť prispieva k rozvoju nákupných príležitostí menších miest a súbežne zvyšuje zamestnanosť v regiónoch. Často dáva priestor pre koncepty lokálnych podnikateľov. Filozofiou je zbúrať mýty a zažité predstavy o lokálnom trhu. Aj malé mesto môže mať okrem trhovísk aj moderné obchodné centrá a maloobchodné prevádzky. V súčasnosti pripravuje M-MARKET projektovú dokumentáciu k ďalším trom nákupným centrám v Rožňave, Starej Ľubovni a vo Vrútkach. Stratégiou spoločnosti je ešte vybudovať sieť minimálne dvanástich centier.
Pripravil: dk
Ilustračné foto: M-MARKET