KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Hornbach posilňuje svoju pozíciu na Slovensku

hornbach ilustrakSpoločnosť Hornbach vytvorila v roku 2013 na Slovensku rekordný obrat vo výške 66 miliónov eur a dosiahla tak medziročný nárast o 18 percent. Čo je pre zákazníkov najväčšou motiváciou pre návštevu predajne tohto reťazca?

 

Značka Hornbach pôsobí na Slovensku už 10 rokov. Svojich zákazníkov sa usiľuje získať najmä do hĺbky prepracovanou šírkou a kvalitou sortimentu. Ten aktuálne zahŕňa takmer 120 tisíc predajných artiklov. Predajne Hornbach na Slovensku majú priemernú predajnú plochu 20 tisíc metrov štvorcových. Len u zákazníkov mimoriadne obľúbené oddelenie Záhrada má 5000 metrov štvorcových. Dominuje mu živý rastlinný sortiment, ktorý je nakupovaný priamo na holandskej burze zamestnancami reťazca a ihneď po kúpe privážaný na Slovensko. Z hľadiska efektivity podnikania dosahuje reťazec v porovnaní s konkurenciou unikátny priemerný obrat na jednu predajňu. Konkrétne je to 22 miliónov eur. Hornbach so svojimi dvomi predajňami v Bratislave a jednou v Košiciach zastáva výraznú pozíciu na slovenskom trhu DIY reťazcov pre stavbu a záhradu a od konkurencie sa odlišuje vo viacerých oblastiach. „Oslovujeme početnú skupinu zákazníkov, vrátane tých najnáročnejších. Cielime na tých, ktorým vyhovuje nakupovať na mieste s najširšou ponukou sortimentu, tam, kde je príjemné prostredie a ústretová obsluha. Tá dokáže zákazníkov správne motivovať a podporiť v malých aj veľkých projektoch realizovaných v dome alebo v záhrade," uvádza Jaroslav Paděra, riaditeľ spoločnosti Hornbach pre Slovensko a Českú republiku. Podľa prieskumu INCOMA GfK najmä na západnom a východnom Slovensku, teda v spádových oblastiach predajní, patrí Hornbachu 12 percent trhu DIY so sortimentom pre domácnosť.

 

Tretí DRIVE IN

 

Slovensko je jednou z 9 krajín v Európe, kde spoločnosť Hornbach aktuálne pôsobí. Celkovo pod značkou funguje v Európe 144 predajní, z toho v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku popri kamenných predajniach funguje aj online obchod. Ten sa vyznačuje výrazne širším sortimentom než dokážu ponúknuť kamenné predajne. Slovensko napriek tomu, že prevádzkuje len kamenné predajne, je významným míľnikom pre expanziu značky Hornbach na ďalšie európske trhy. Na našom trhu sa začalo aj s mnohými progresívnymi novinkami a neboli to len novinky sortimentné či tie, ktoré sa týkali úspornejšieho fungovania. Prvá slovenská predajňa bola napríklad treťou prevádzkou v Európe, kde bol uplatnený pokrokový a v súčasnosti mimoriadne obľúbený koncept DRIVE IN.

 

Systém nevyhnutných školení

 

„Potešiteľné je, že každoročne sa zvyšuje podiel obratu, ktorý Hornbach dosahuje mimo svojej materskej krajiny. V roku 2013 obrat skupiny Hornbach mimo Nemecka predstavoval 42 percent na celkovom objeme obratu," uvádza Lada Šmolková, finančná riaditeľka spoločnosti Hornbach pre Slovensko a Českú republiku. Dynamický rast sa očakáva aj v ďalších obdobiach. Ideálnym predpokladom sú viaceré novinky, ktoré tento hobby reťazec plánuje. Ku koncu roka 2013 podľa slov L. Šmolkovej zamestnával Hornbach v Európe 16 497 pracovníkov, z toho 6 351 bolo mimo Nemecka. Na Slovensku Hornbach ponúka pracovné uplatnenie 396 pracovníkom. Reťazec kladie vysoký dôraz na profesionalitu a odbornosť personálu marketov. Tí podľa slov Márie Gábrišovej, riaditeľky prvej slovenskej predajne Hornbach v Bratislave absolvujú v závislosti od pozície, akú zastávajú približne 3-4 odborné školenia ročne. Zamerané sú na sortiment, predajné zručnosti aj prístup k zákazníkom. „Priemerná doba zaúčania nových zamestnancov je 3-4 týždne, nástupný plat je 700 eur," dodáva M. Gábrišová.

 

Čo ovplyvňuje Slovákov pri kúpe

 

Záujem slovenských zákazníkov nakupovať sortiment pre stavbu a záhradu po slabších rokoch 2009 a 2010 postupne opäť rastie. Podľa údajov Štatistického úradu Slovenska, v priemere slovenské domácnosti utratia za tieto produkty 33,4 eur mesačne. Podľa prieskumu INCOMA GfK pri nákupoch v DIY predajniach je pre zákazníkov najdôležitejším faktorom kvalita a cena. Kvalitu ako prioritný parameter pri výbere tovaru označili zákazníci pri nákupe podláh, dverí, okien, náradia, obkladov, dlažby, sanity, krmiva pre domáce zvieratá a farieb. Cena ako najdôležitejšie kritérium pre výber naopak prevažuje pri nákupe stavebnín a sortimentu do záhrady. Podľa prieskumov je spoločnosť Hornbach zákazníkmi uprednostňovaná najmä z hľadiska šírky a kvality sortimentu a príjemného prostredia pre nakupovanie. Pokiaľ ide o ďalšie plány, J. Paděra avizuje na slovenskom trhu ďalší rast avšak zatiaľ nie sú rozpracované žiadne konkrétne projekty. V súvislosti s aktuálnym desiatym výročím pôsobenia firmy na Slovensku sa zákazníci môžu tešiť na narodeninové oslavy, ktoré prebehnú 25. novembra súčasne vo všetkých 3 predajniach. Následne každú novembrovú sobotu môžu návštevníci všetkých troch marketov v rámci špeciálnych narodeninových akcií súťažiť o vybrané produkty zdarma.

 

Pripravil dk
Ilustračné foto: redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk