KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Kde sa realizujú menšie a kde väčšie nákupy?

retazceAgentúra TNS Slovakia realizovala tradičný prieskum týkajúci sa obchodných reťazcov na Slovensku. Uskutočnil sa v marci na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov. Aké sú jeho zistenia?

 

Prieskum zisťoval, ktoré obchodné reťazce Slováci poznajú, v ktorých pravidelne nakupujú a ktoré atribúty sú pri výbere reťazca momentálne najdôležitejšie.

 

Z prieskumu vyplýva, že až tri štvrtiny (75 %) Slovákov nakupuje pravidelne v obchodnom reťazci Lidl. Sú to hlavne ľudia s vyšším vzdelaním a obyvatelia z najväčších miest (nad 100 000 obyvateľov). Dve tretiny ľudí zvyknú s istou pravidelnosťou nakupovať aj v Tescu (68 %) alebo v Kauflande (64 %), pričom do Tesca chodia skôr ženy a do Kauflandu zase ľudia vo veku 45 – 54 rokov. Okrem toho sú to zákazníci s priemerným mesačným príjmom 1 000 -1 600 €.
Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že menšie denné nákupy zvyknú Slováci realizovať v predajniach COOP Jednota (31 %). Naopak, Tesco (31 %) a Kaufland (30 %) patria medzi tie obchodné reťazce, do ktorých Slováci chodia za väčšími rodinnými nákupmi.

 

Pri výbere obchodného reťazca sú pre Slovákov dôležité viaceré atribúty: dobrý pomer ceny a kvality, čerstvosť potravín, široký sortiment výrobkov, výhodné ceny a kvalita výrobkov. Z tohto pohľadu vyhovuje najviac Slovákom obchodný reťazec Kaufland. Ten ako jediný zo všetkých obchodných reťazcov na Slovensku dosahuje vo všetkých spomínaných atribútoch nadpriemerné hodnotenie. Navvyše má, na rozdiel od konkurencie, vždy dostupný akciový tovar a ponúka dobrý servis (ako napríklad bezplatnú zákaznícku linku či pokladňu bez sladkostí).

 

retazcovy graf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj: TNS Slovakia
Ilustračné foto: redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk