Veľkonočná ponuka je najmä o tradíciách
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 24. marec 2016
O špecifikách sezónnosti v maloobchode, aktuálnej veľkonočnej sezóne a jej novinkách sme hovorili s Dariuszom Batorom, generálnym riaditeľom BILLA Slovensko.
Ako vnímate sezónnosť vo vašich predajniach?
D. Bator: Na každú sezónu sa tešíme a zodpovedne pripravujeme. Od zmeny výzdoby predajní, cez rozšírenie ponúkaného tradičného, sviatočného sortimentu až po úpravu otváracích hodín. Teší nás, že môžeme prispieť k sviatočnej atmosfére zákazníkov, ktorých počet v tomto období stúpa. Ľudia venujú viac času nákupom a sú ochotní aj cestovať, aby si mohli zakúpiť niečo výnimočnejšie. Predmetom takejto „cestovnej turistiky“ sa stali napríklad aj biele vajíčka. Bežne sa v slovenských obchodoch takmer nedajú kúpiť, v sortimente BILLA však nechýbajú.. Keďže dopyt po nich je vo veľkonočnom období veľký, predzásobili sme sa, aby táto tradícia nezmizla zo slovenských sviatočných stolov.
Čím je špecifickejšia veľkonočná sezóna a odlišná od vianočnej?
D. Bator: Obdobie veľkonočných nákupov je kratšie, intenzita nákupov je však podobná ako pred Vianocami. Oba sviatky sú pevne prepojené s tradičnou kuchyňou, a preto v košíkoch prevládajú skôr produkty v nej používané. Počas Veľkej noci je vysoký dopyt po vajíčkach, údenej rolke či krkovičke a aj jarnej zelenine, pred Vianocami ľudia zasa viac kupujú napríklad ryby či citrusy.
Akým spôsob komunikácie so zákazníkmi pred sviatkami uprednostňujete? Pripravujete špeciálne akcie?
D. Bator: Celá naša komunikácia sa nesie v znamení Veľkej noci – či už ide o výzdobu predajní, letáky alebo sociálne siete. Najnovším komunikačným nástrojom je pre nás aj aktuálne číslo magazínu Kulinarium, tematicky zamerané na Veľkú noc a príchod jarnej sezóny, ktoré sme pred pár dňami dali do predaja. V rámci produktovej ponuky sme okrem štandardných týždenných akciových letákov pripravili aj špeciálny a osvedčený veľkonočný katalóg.
O čo tradične je pre Veľkou nocou vo vašich predajniach vyšší záujem?
D. Bator: Veľká noc je o tradíciách a najžiadanejšie sú tradičné kvalitné čerstvé potraviny. Zvýšený záujem zaznamenávame predovšetkým o čerstvé a údené mäsá, mliečne výrobky, vajíčka, pečivo, ovocie a zeleninu. Samostatnou skupinou sú čokoládové cukrovinky pre malých šibačov. O tie je každoročne vysoký záujem. Na zvýšený záujem o vybrané produkty, ale aj iné tovary sme každoročne pripravení po všetkých stránkach a z nášho sortimentu si vyberie aj ten najnáročnejší zákazník.
Snahou mnohých obchodníkov je upraviť pred sviatkami otváracie hodiny predajní a zákazníkovi tak ísť viac v ústrety. Je to tak aj u vás?
D. Bator: Naše predajne majú štandardne dlhé otváracie hodiny, väčšina z nich je otvorená minimálne do ôsmej hodiny večer, a to aj cez víkend. Mnohé predajne v exponovaných lokalitách sú dokonca otvorené až do desiatej, aby zákazníci mali možnosť nákupu vtedy, keď potrebujú. Otváracie hodiny pred každými sviatkami prehodnocujeme a upravujeme tak, aby sme čo najviac vyhoveli požiadavkám našich zákazníkov v konkrétnych predajniach. Upravené otváracie hodiny sú k dispozícii na našej webovej stránke.
Znamenajú pre vašu sieť sviatky aj zamestnanie väčšieho počtu ľudí v predajniach? Akým spôsobom riešite obsadzovanie sezónnych pracovných pozícií?
D. Bator: Zákazníkom chceme ponúkať čo najkvalitnejšie služby, a preto v jednotlivých predajniach počas sviatkov štandardne zvyšujeme počet personálu vo všetkých oblastiach (pokladníci, obsluha, dokladanie tovaru, skladové činnosti). Niektoré pozície ako pokladníci,dokladanie či manipulácia s tovarom v skladoch, obsadzujeme aj študentami, brigádnikmi či pracovníkmi personálnych agentúr.
Pripravil: dk
Ilustračné foto: archív D. Batora