KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

IKEA: Slovenský trh patrí k najrýchlejšie rastúcim

ikea baSlováci majú rekordný záujem o škandinávsky nábytok a bytové doplnky. Spoločnosť IKEA Bratislava dosiahla vo finančnom roku 2015, ktorý trval od septembra 2014 do august 2015 tržby vo výške viac ako 88 miliónov €.


V porovnaní s minulým rokom to znamená nárast o 10,3%. Slovenský trh sa tak vlani zaradil medzi najrýchlejšie rastúce trhy, kde švédska IKEA pôsobí. Hlavným dôvodom rastu bola predovšetkým lepšia ekonomická situácia domácností, ktorá sa prejavila najmä medziročným nárastom priemerných útrat o 9,5%. Hodnota jedného nákupu činila v priemere €55. Hospodársky výsledok spoločnosti IKEA Bratislava po zdanení dosiahol viac ako 8 mil. €. Tento úspech bol dosiahnutý predovšetkým vďaka zamestnancom. Všetci zamestnanci teraz dostanú bonus vo výške viac ako jedného mesačného platu.

 

Viac limitovaných kolekcií

 

„V uplynulom období sme sa zamerali na zvyšovanie komfortu nakupovania vo všetkých oblastiach, do sortimentu prichádzajú výrobky, ktoré ešte lepšie vyhovujú súčasným predstavám našich zákazníkov. Stále viac Slovákov preferuje individuálne riešenie svojej domácnosti, ktoré viac zohľadňuje ich osobnosť, potreby, záľuby a priestor, ktorý využívajú. Predstavili sme celý rad limitovaných kolekcií a nové variabilné bytové riešenia a kvalitné výrobky za nízke ceny naprieč sortimentom, ktoré umožňujú tieto požiadavky splniť," hovorí Marek Feltl, generálny riaditeľ IKEA pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko.

 

Úspornejšie riešenia

 

Slovenské domácnosti vydávajú na bývanie z rodinného rozpočtu viac peňazí. „Stále viac Slovákov vníma investíciu do bytového zariadenia a pekného a praktického domova ako príležitosť na dlhodobé zlepšenie každodenného života. Záujem o bývanie a bytové zariadenie podporuje i rastúci záujem Slovákov o vlastné bývanie a nové byty", dodáva M. Feltl. Slováci chcú mať svoj domov nielen pekný a praktický, ale stále väčší dôraz kladú na šetrnosť k životnému prostrediu. IKEA od septembra 2015 začala v sortimente osvetlenia predávať len šetrné a úsporné LED žiarovky a svietidlá a všetka použitá bavlna pochádza z udržateľných zdrojov. V uplynulom finančnom roku sa predalo celkovo 250 500 LED žiaroviek a osvetlenia, ktoré spotrebujú o 85 % menej elektrickej energie a tým i financií.

 

Bonusy a zlepšenie služieb

 

V uplynulom finančnom roku navštívilo obchodný dom v Bratislave viac ako 2,8 milióna návštevníkov. „Chceme sa viac sústreďovať na zdieľanie našich znalostí v oblasti bytového zariaďovania a života doma so zákazníkmi, pretože stále viac ľudí sa zaujíma o trendy v bývaní a očakáva viac inšpirácie a zaujímavých tipov, ako možno zlepšiť domácnosť. Našim cieľom je naďalej zlepšovať ponúkané služby. Prvým krokom bolo predĺženie možnosti vrátiť tovar bez udania dôvodu na 365 z pôvodných 90 dní," vysvetľuje M. Feltl a dodáva: „Členom klubu IKEA FAMILY sme umožnili prezerať si svoje nákupy a pokladničné bloky aj online".

 

Ďalšie zaujímavosti z IKEA:

• Medziročne vzrástol záujem o kúpeľne o takmer 15%, spálne a matrace o 10%,
• Počet členov vernostného programu IKEA FAMILY dosiahol 314 000
• Počet registrovaných členov programu IKEA Business, ktorý je určený pre firemných zákazníkov, je 2 500.
• Reštauráciu IKEA v Bratislave navštívilo za rok viac ako 1,3 milióna platiacich zákazníkov
• Predalo sa 43 ton obľúbených mäsových guľôčok a 19 ton brusnicového džemu
• Každú minútu sa v obchodnom dome IKEA na Slovensku predali 2 párky v rožku
• Najobľúbenejšími plyšovými hračkami sú psi a sloni.

 

Zdroj: redakcia, IKEA
Ilustračné foto: IKEA

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk