Komfort je najdôležitejšou motiváciou pre online nákupy
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 26. jún 2015
Slováci sú pri nakupovaní veľmi pohodlní, ukazuje sa to aj pri nakupovaní online. Ako dôvody pre online shopping uvádzajú často úsporu času, komfort takéhoto nákupu i veľký výber sortimentu, ktorý e-shopy ponúkajú.
Aj keď najnižšia cena zostáva stále prvým dôvodom pre slovenských nakupujúcich je to stále prvým dôvodom, prečo nakúpiť cez e-shopy, na ďalších priečkach sa umiestňujú práve výhody pohodlného nákupu. Vyplýva to z májového online prieskumu nákupného portálu Heureka.sk.
Cena nie je hlavné lákadlo
Nižšie ceny sú podľa tohto prieskumu lákadlom pre tri štvrtiny Slovákov, stále dôležitejšie sú však ostatné výhody. „Ako ďalšie hlavné dôvody pre online nakupovanie Slováci vidia úsporu času, pretože nakúpia pár kliknutiami z domu, a väčšie pohodlie pri nakupovaní, kedy môžu nakupovať bez tlačenice a dlhého čakania. Tieto výhody internetového nakupovania vníma viac ako polovica Slovákov," uvádza Tomáš Braverman, riaditeľ portálu Heureka.sk. Presná polovica opýtaných rado nakupuje na internete, lebo môžu vyberať zo širšej ponuky tovaru. Špeciálne ponuky platia na internete až na vyše tretinu Slovákov. Pätine Slovákov vyhovuje na internetovom nakupovaní lepšia prezentácia sortimentu.
Nárast nákupov cez mobily
Celkovo na internete nakúpili Slováci v roku 2014 za zhruba 611 miliónov eur a podiel e-commerce na trhu tak bol 5 %. Každým rokom pritom počet Slovákov obľubujúcich online shopping rastie, oproti roku 2013 predstavoval vlaňajšok nárast o 20 %. „Vlani bola najobľúbenejším sortimentom na internete elektronika, ktorej podiel na celkovom počte vyhľadávaní tovaru dosiahol približne 36 %. Najdynamickejšie však vlani rástli segmenty bielej techniky alebo kozmetiky," dodáva T. Braverman. Dôkazom, že Slováci radi nakupujú pohodlne, je aj nárast nákupov cez mobilné zariadenia. Stránky e-shopov či porovnávačov navštívi každomesačne cez mobilný internet približne 700-tisíc Slovákov. „Takmer každý tretí prístup na Heureke je cez mobilné zariadenia. Mobilnú verziu má pritom iba každý piaty e-shop," hovorí T. Braverman. Kým v apríli 2014 sa na Heureku prihlasovalo cez takéto zariadenia len 21 percent Slovákov, v marci tohto roka to bolo už 30 percent a čísla stále rastú.
Zdroj: Heureka.sk
Ilustračné foto: Shutterstock.com