KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Top 5 trendov v e-commerce

Online predaj sa neustále vyvíja, reaguje na aktuálnu situáciu a posúva sa vpred. Prvé mesiace roku 2020 poznačila koronakríza a spôsobila aj viaceré zmeny na poli e-shopov. Heureka predstavuje aktuálne diania v e-commerce.

 

heurekatrendyM

 

E-commerce aj naďalej rastie


Online predaj v prvom štvrťroku 2020 porástol ešte viac ako vlani. Marcový predaj stúpol až o 54 % a aprílový o 49 %. Za tento rast je čiastočne zodpovedná aj prebiehajúca koronakríza. Na internet sa presunuli nielen nakupujúci, ale aj predajcovia. „Aj zavedení kamenní predajcovia teraz hľadajú spôsoby, ako sa dostať k zákazníkom a tak vznikajú nové e-shopy," hovorí Tomáš Braverman, šéf nákupného radcu Heureka.sk.


Zmenil sa spôsob platby za nákupy v e-shopoch


Koronakríza ovplyvnila aj spôsob, akým platíme za online objednávky. Kým donedávna na Slovensku kraľovala dobierka, čiže platba v hotovosti pri prevzatí tovaru, do popredia sa z hygienických dôvodov dostala platba kartou online. Tá vzrástla až o približne 200 %. „Očakávame, že tento trend sa udrží,“ hovorí T. Braverman a pokračuje: „Akonáhle si to zákazníci vyskúšajú, budú sa k platbe on-line vracať, pretože je extrémne pohodlná, rýchla a hlavne bezpečná.“


Na internete panuje obozretnosť


Každý e-shop z takmer 11 000 internetových obchodov na Heureke môže byť ohodnotený zákazníkmi. Na základe pozitívnych hodnotení potom tieto obchody môžu získať certifikát Overené zákazníkmi. Tento certifikát všetkým zákazníkom hovorí, že obchod, v ktorom sa chystajú nakupovať je dôveryhodný a bezpečný. Nakupovanie online teda už nie je lotéria a máme na výber z ponuky skutočne kvalitných obchodov.


Sortiment produktov kupovaných online sa rozšíril


V odpovedi na koronakrízu začali Slováci nakupovať online aj produkty, ktoré doteraz boli skôr výsadou kamenných predajní. Predaj trvanlivých potravín alebo toaletného papiera napríklad v e-shopoch narástol rádovo o stovky percent. Popularita čistiacich prostriedkov taktiež stúpla.


Roztrhlo sa vrece s novými e-shopmi


Nákupný radca Heureka registruje v posledných týždňoch obrovský počet novovzniknutých e-shopov. „Je ich až o polovicu viac ako obvykle,“ hovorí T. Braverman. Veľa z nich sú kamenné predajne, ktoré potrebovali presunúť predaj do online prostredia v odpovedi na koronakrízu. Ale mnohé vznikli len s cieľom využiť či dokonca zneužiť súčasnú situáciu a ich sortiment pozostáva len z rúšok či respirátorov. Heureka.sk tieto e-shopy pozorne sleduje a priebežne vyhodnocuje ich dôveryhodnosť.

 

 

Zdroj: Heureka Group
Ilustračné foto: Pixabay

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk