Rok 2018 priniesol nové e-shopy a vyšší záujem o online nákupy

Internetovým obchodom na Slovensku sa darilo aj v roku 2018. V uplynulom roku v nich Slováci minuli 1,13 miliardy €. Obrat e-shopov narástol medziročne o 23 %.

 

vysledkyonline v

 

„Tradične najsilnejším obdobím bola vianočná sezóna, tvorí takmer tretinu celkového obratu,“ upresnil šéf nákupného radcu Heureka Tomáš Braverman.


Počet e-shopov


Výrazný skok zaznamenala Heureka aj v počte e-shopov, ktorých počet sa medziročne opäť zvýšil. Aktuálne je na Slovensku už vyše 11 585 e-shopov. Obchodníkom sa začalo opäť dariť a na trhu pribudli noví hráči.


E-commerce na Slovensku tak zažíva rozmach a posúva sa vpred. Slováci si užívajú rýchlosť, pohodlnosť a dostupnosť nákupov online. A už to dávno nie je len o cene, zákazníci oceňujú aj ďalšie faktory. Väčšina nakupujúcich sa zameriava už aj na celkovú kvalitu služieb, vrátane dopravy. Obľube sa pritom tešia aj kamenné výdajne, vďaka ktorým sa môžu nakupujúci sami rozhodnúť, kedy si svoje objednávky vyzdvihnú.


„Aj v tomto roku sa potvrdilo, že e-shopom sa darí a obdobie stagnácie máme zrejme za sebou. Slováci nakupujú cez internet stále viac a zároveň vzrastá počet osobných odberov vo výdajniach. Logicky tak narástol aj počet e-shopov, ktoré ponúkajú možnosť vyzdvihnutia tovaru vo výdajní, ako aj počet výdajných miest. V roku 2018 ich bolo už 2 390,“ uvádza T. Braverman.


Nakupovanie s mobilom


Zvyšuje sa aj počet Slovákov nakupujúcich cez mobilné zariadenia. V súčasnosti nakupuje cez mobilný telefón podľa zistení Heureky každý druhý Slovák a preto vedú eshopy, ktoré sú „mobile friendly“. V nakupovaní online sme opäť predbehli Čechov. V Českej republike je podiel nakupujúcich v online priestore 45%, zatiaľ čo na Slovensku je to 52 %.
Najväčší podiel na trhu si stále drží podľa zistení Heureky elektronika vrátane bielej techniky. Táto kategória tvorí až 52 % z celkového obratu. Najpopulárnejšou značkou je Samsung, na druhom mieste sa umiestnil Apple a tretie miesto obsadila značka Xiaomi.


Výborne sa však umiestnili e-shopy z kategórie dom a záhrada, ktoré do celkového obratu zasiahli 14 %. Oblečenie a móda získali podielom 8 % tretie miesto.


Potraviny aj drogéria


Slováci viac uprednostňujú aj online nákup, ktorý sa už netýka len drahších položiek, ako je biela a čierna technika, častejšie nakupujú v e-shopoch aj tovar bežnej spotreby v nižších hodnotách.


V e-shopoch Slováci dnes už napokon nakúpia takmer všetko. Dobrým príkladom je kategória kozmetika a zdravie. Čoraz väčšej popularite sa napríklad podľa Heureky teší nákup čistiacich prostriedkov, medzi ktoré patria aj prášky na pranie, či aviváže. Tie si nakupujúci nechávajú neraz doručiť až k dverám svojej domácnosti.


V roku 2018 bola najrýchlejšie rastúcou kategóriou dom a záhrada, s takmer polovičným nárastom, e-shopy z kategórie jedlo a nápoje sa umiestnili na druhom mieste. Tesne za nimi  sexuálne a erotické pomôcky.


„Už to nie sú len drahšie položky, ako je biela a čierna technika, ale aj tovar bežnej spotreby v nižších cenových reláciach. Na internetové obchody sa obraciame napríklad pri nákupe kozmetiky, vybavenia domu či športovej výbavy,“ dodáva T. Braverman.

 

Zdroj: Heureka
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail