kaufland

kaufland hokejova kniha banner l

kaufland hokejova kniha banner r

Slováci sú s nakupovaním cez internet spokojní, nakupujú aj v zahraničných e-shopoch

Cez internet už niekedy nakúpilo 98 % respondentov. Z tých, ktorí nakúpili online v poslednom roku, malo 94 % s nákupom dobré skúsenosti.

 

nielsen admo v

 

Viac ako polovica opýtaných Slovákov súhlasí s tvrdením, že nakupovanie cez internet je takmer vždy pohodlnejšie; zároveň si pochvaľujú lepšie ceny a väčší výber tovaru ako v kamenných obchodoch. Celkovú spokojnosť Slovákov s nakupovaním cez internet zisťoval pre SAEC (Slovenská asociácia pre elektronický obchod) prieskum spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorý sa uskutočnil na vzorke tisíc respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panelu.


Väčšina opýtaných, ktorí v poslednom roku nakúpili online (94 %), mali s nákupom skôr dobré skúsenosti. Pre polovicu respondentov je tento spôsob nakupovania pohodlnejší. Slováci sa taktiež nezdráhajú nakupovať aj v zahraničných e-shopoch, za posledný rok takto nakúpilo 66 % slovenských zákazníkov. Do tejto skupiny patria aj nákupy v českých internetových obchodoch, v ktorých nakúpilo 63 % z týchto zákazníkov. Medziročne sa počet zahraničných internetových zákazníkov zvyšuje.


Pre zákazníkov internetových obchodov je všeobecne najdôležitejším faktorom pri výbere tovaru jeho cena (59 %), na druhom mieste potom kvalita produktu alebo služby (19 %) a na treťom rýchlosť a doba dodania (15 %). Respondenti sú však občas ochotní nakúpiť aj v e-shope, ktorý neponúka tovar lacnejšie, dôvodom je najčastejšie pozitívna predchádzajúca skúsenosť s obchodom (47 %) a pohodlná forma doručenia (45 %). Pocit dôvery a serióznosť e-shopu u opýtaných ovplyvňuje predchádzajúca skúsenosť s daným obchodom a odporúčaním od iných zákazníkov (ohlasy, recenzie a hodnotenie).


Cez internet nakupujú Slováci najčastejšie oblečenie, ktoré je na prvom mieste ako u žien (58 %), tak aj u mužov (37 %). Ženy ďalej nakupujú produkty pre zdravie a krásu, kozmetiku, drogériu a parfémy (43 %); knihy, ebooky a audio knihy (38 %) a v neposlednom rade vstupenky na udalosti (32 %). Muži naopak nakupujú mobily a iné komunikačné zariadenia (33 %); auto-moto a príslušné doplnky (29 %); taktiež počítače, notebooky a všeobecne hardware (29 %).


Slováci, ktorí cez internet nakupujú, minuli za svoje nákupy v poslednom roku najčastejšie sumu do 100 € (28 %). 16 % zaplatilo medzi 100 a 200 € a 26 % minulo medzi 200 a 500 €. Cez internet všeobecne viac míňajú opýtaní vo vekovej kategórii 25–34 rokov, výdavky stúpajú so zvyšujúcim sa čistým príjmom domácnosti a so stupňom dosiahnutého vzdelania.


V minulom roku platili respondenti za svoje online nákupy najčastejšie platbou v hotovosti na dobierku. Zároveň tento typ platby označili ako najkomfortnejší spôsob platby za tovar zakúpený cez internet. Túto možnosť najčastejšie preferujú starší respondenti a domácnosti s nižšími príjmami; mladší respondenti pre svoj nákup v e-shope uprednostnili skôr platbu kartou. Naopak v kamenných obchodoch platia dve tretiny opýtaných platobnou kartou vždy, keď majú možnosť. Vo väčšej miere ide o ženy a respondentov vo veku 25–34 rokov.


Pripravila: jk
Zdroj: Nielsen Admosphere Slovakia, SAEC
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Retail Innovations Conference 4.4.2019

Video

Software na riadenie zásob naprieč celým dodávateľským reťazcom

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail