Opäť rekordný rok pre e-shopy, Slováci minuli takmer 937 miliónov eur

online shopy 2018Online nákupy sa v súčasnej dobe stávajú pre Slovákov bežnou vecou. Nasvedčuje tomu obrat internetových obchodov za rok 2017, ktorý pokračuje vo výraznom raste.


Online predaj medziročne vzrástol o 15%, Slováci minuli v roku 2017 v e-shopoch takmer 937 miliónov €. Zároveň narástol aj počet e-shopov na Slovensku.


„Obrat e-shopov ďalej pokračoval v raste, medziročne to bolo o 15%. Tradične najsilnejším obdobím je vianočná sezóna, ktorá tvorí asi tretinu obratu, čiže približne 300 miliónov €,“ upresňuje šéf nákupného radcu Heureka Tomáš Braverman.

 

Pribúdali nové e-shopy aj mobilné prístupy


Výrazný skok zaznamenala Heureka aj v počte e-shopov. Na trhu pribudli noví hráči a medziročne sa ich celkový počet zvýšil o pätinu. Aktuálne je na Slovensku už viac ako 11-tisíc e-shopov.


„Po roku stagnácie tak na Slovensku opäť pribudli noví hráči. Silná je na Slovensku aj sieť kamenných výdajní. V roku 2017 ich evidujeme až 2200,“ uvádza T. Braverman.


Takmer polovica Slovákov sa už naučila do e-shopov chodiť z mobilných zariadení. Výrazne sme tak predbehli aj Čechov, u ktorých je tento podiel 40 %. Na Slovensku je to 48 %.


Slováci už kupujú online aj jedlo alebo drogériu


Absolútnym skokanom v raste je kategória jedlo a nápoje, záujem o ne poskočil o 57 %. Nasleduje kategória kozmetika a zdravie, ktorá porástla o 43 %. O tretinu častejšie Slováci objavovali sexuálne a erotické pomôcky, o štvrtinu tovar v kategórii šport a takmer o pätinu produkty z oblasti auto-moto.


Z týchto trendov je jasné, že Slováci sa naučili nakupovať online. „Už to nie sú len drahšie položky, ako je biela a čierna technika, ale aj tovar bežnej spotreby v nižších cenových reláciach. Na internetové obchody sa obraciame napríklad pri nákupe kozmetiky, vybavenia domu či športovej výbavy,“ dodáva T. Braverman. Tento spôsob nakupovania je pre Slovákov nielen komfortnejší, ale aj rýchlejší a často aj cenovo výhodnejší.


Najsilnejšou kategóriou zostáva elektronika s takmer polovičným podielom, e-shopy z kategórie dom a záhrada sú na druhom mieste a za nimi nasledujú kozmetika, zdravie, šport a film, knihy, hry.


„V e-shopoch si už teda Slováci radi zadovážia takmer všetko, dobrým príkladom je kategória kozmetika a zdravie – dámy si pravidelne online nakupujú svoje obľúbené a otestované kozmetické produkty, ktoré kúpia dvomi kliknutiami. Naopak čoraz obľúbenejšie je nakupovať v e-shopoch napríklad pracie prášky, ktoré si zákazníci nechávajú doručiť až ku dverám,“ uzatvára T. Braverman.

 

redakcia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail