volba spotrebitela 450x1017 left

Slovensko je v nákupoch online silné, patrí medzi lídrov

slovensko liderSlovensko patrí k silným hráčom na stredoeurópskom e-commerce trhu. Z hľadiska počtu e-shopov na obyvateľa je na druhej priečke, pôsobí ich tu zhruba 9-tisíc.


Rebríček vedie Česko s 36-tisíc e-shopmi. O polovicu menej e-shopov na obyvateľa oproti Slovensku má aj Nemecko so 70-tisíc e-shopmi. V Poľsku pôsobí asi 10-tisíc e-shopov, Rakúsku 6-tisíc, Rumunsku 5-tisíc a Maďarsku len 4,5-tisíca.

 

„Slovensko patrí medzi najsilnejšie krajiny z hľadiska internetového obchodu v regióne. Najvyspelejšou krajinou je síce Česko, ktoré je na špici aj v rámci EÚ, ale Slovensko dosahuje výborné čísla. Obrat e-shopov medziročne rastie zhruba o 16 % a aktuálne tvorí e-commerce asi 6 percent celkového obchodu,“ uvádza šéf Heureky Tomáš Braverman.


Až tri štvrtiny z tých Slovákov, ktorí surfujú na internete, na ňom aj nakupujú. „Internetovú populáciu Slovenska tvoria asi štyri milióny užívateľov. Zákazníkmi e-shopov sú zhruba tri štvrtiny z nich. Rovnaký podiel e-shopperov sme zachytili aj v Česku a Rakúsku, kým napríklad v Poľsku a Maďarsku je to zhruba polovica. V Rumunsku nakupujú online len 2 milióny z 11 miliónov užívateľov. Vedie Nemecko, kde v e-shopoch nakupuje asi 85 % internetovej populácie,“ dopĺňa T. Braverman.


Online nákupný radca Heureka, hodnotil e-commerce v rámci siedmich krajín stredoeurópskeho regiónu. Z prieskumu vyplynulo, že vyšší počet e-shopov v jednotlivých krajinách je najmä v tradičných oblastiach bielej techniky (chladničky a práčky), čiernej techniky (televízory, notebooky a mobilné telefóny) alebo záhradnej techniky (kosačky).


„V niektorých segmentoch sa však ukázali zaujímavé štatistiky. Napríklad v konkurencii pri predaji liekov online vedie Poľsko, slabá konkurencia je v prípade Rakúska či Slovenska a v Rumunsku nájdete online len extrakty, kvapky, masážne oleje, masti a bylinné čaje, pretože každá krajina má v oblasti predaja liekov inú legislatívu. V Poľsku je však zároveň najväčšia konkurencia v oblasti predaja kontaktných šošoviek,“ uvádza T. Braverman.


„Slovensko vo väčšine ukazovateľov po zohľadnení trhu vykazovalo podobné čísla ako Česko, kde je vo väčšine oblastí najväčšia konkurencia spomedzi krajín. Stále sa však na slovenský trh oplatí ísť novým e-shopom ponúkajúcim napríklad plienky, krmivo pre psy, pneumatiky, ale aj parfémy, v týchto oblastiach na Slovensku nie je až taká silná konkurencia,“ dodáva T. Braverman.

 

Zdroj: redakcia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



2. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY

Video

Konferencia RETAIL INNOVATIONS 2017: Aký bol 1. ročník?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail