KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Online trendy: Čo Slováci najčastejšie nakupujú na internete?

slovaci onlineNakupovanie tovaru online je už aj u slovenských zákazníkov čoraz obľúbenejšie. Podľa nákupného radcu Heureka utratili Slováci vlani v e-shopoch 815 miliónov €. Na čo najčastejšie míňajú online svoje financie?


Každoročne utrácame najviac za segment elektroniky. Kým priemerná cena objednávky predstavuje v rámci čiernej techniky 209 €, za bielu utratí zákazník o 32 € menej.


Významný nárast záujmu sa objavil aj v kategóriách hobby, kozmetika a zdravie či oblečenie a móda. Najväčší posun sa však objavil pri potravinách, nápojoch a podobných produktoch.


„V kategórii jedlo sme zaznamenali najväčší medziročný rast. Táto kategória je však ešte stále len v štádiu rozbehu,“ hovorí Tomáš Braverman, šéf Heuréky. Podľa rebríčka tohto porovnávača cien Slováci najčastejšie vkladajú do virtuálneho košíka kvalitný alkohol, kapsulovú alebo zrnkovú kávu, prírodné sladidlá, zdravé múky, maslá, semienka či oleje.

 

Dopyt po bežnom spotrebnom tovare


Zákazníci neplatia v e-shopoch iba za spotrebiče a tovar, ktorý si nekupujú každý deň. Rovnako čoraz častejšie siahajú po takzvanom rýchloobrátkovom spotrebnom tovare. Za nákupy tak utratia zákazníci síce nižšie hodnoty, no v konečnom dôsledku sa po spokojnosti s daným produktom radi vrátia a nakúpia opäť.

 

Trend mobilných nákupov


V nakupovaní tovaru prostredníctvom mobilných telefónov predbiehame aj Čechov, u ktorých má online nakupovanie väčšiu tradíciu aj rozsah. Až 43 % slovenských užívateľov využíva výhody mobilného nakupovania, pričom najčastejšie siahajú po elektronike.


„Ľudia používajú telefón aj na porovnávanie parametrov jednotlivých produktov či na čítanie recenzií. Rast trendu mobilných nákupov je zjavný, a to aj napriek tomu, že nákupy zákazníci ešte často dokončia na počítači,“ dodáva T. Braverman.

 

Pripravil: dk
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk