volba spotrebitela 450x1017 left

Medzi našincami rastie záujem o platbu vopred

platba vopredPri objednávkach z e-shopov rastie počet spotrebiteľov, ktorí si vyberajú možnosť zaplatiť za objednávku ešte pred doručením tovaru. Od nákupu na dobierku naopak postupne upúšťajú. Dôvodom je, že mnohí Slováci už uprednostňujú bezhotovostný platobný styk.


Zatiaľ čo donedávna bola objednávka na dobierku pre ľudí určitou istotou, posledné roky sa tento trend výrazne mení. Hoci na západ od nás je už sotva možné nájsť e-shopy, ktoré ponúkajú doručenie tovaru na dobierku, Slovensko tento smer zatiaľ nekopíruje. Ľudia však čoraz viac dôverujú internetovým predajcom. Najmä tým overeným.

 

Až 20-percentný medziročný nárast


Pomer medzi objednávkami na dobierku a platbou vopred sa z roka na rok mení. Aktuálny trend ukazuje, že klesá počet objednávok na dobierku a čoraz viac Slovákov uhrádza svoj nákup vopred. Potvrdzujú to aj aktuálne čísla internetového obchodu Hej.sk.


,,Tento pomer sa mení pozitívne smerom k platbe vopred. Pri týchto objednávkach sme zaznamenali medziročný nárast až o 20 percent,“ uvádza Vladimír Sušil, riaditeľ Hej.sk. Podľa jeho slov objednávky na dobierku zaznamenali 8-percentný medziročný pokles. ,,Ľudia sú čím ďalej, tým viac ochotní nakupovať s voľbou platby vopred,“ dopĺňa. Platbu vopred podľa V. Sušila uprednostňujú zákazníci aj pri osobnom odbere tovaru v Hejhousoch.

 

Vyhýbame sa hotovosti


Vo všeobecnosti platí, že na Slovensku sa čoraz častejšie využíva bezhotovostný platobný styk, čo dokazujú aj čísla jednotlivých bánk, ktoré v posledných rokoch zaznamenali jeho výrazný nárast. To vysvetľuje, prečo dnes čoraz viac Slovákov upúšťa od objednávok na dobierku. Manipulujú s minimom hotovosti a výber z bankomatov je pre nich zbytočná strata času. ,,Ľudia si už zvykli na nákupy online a neobávajú sa platiť vopred, a to najmä v prípadoch, kedy nakupujú v známych e-shopoch, ktorým dôverujú,“ vysvetľuje V. Sušil.

 

Na dobierku skôr  drobnosti
Podľa štatistík internetového obchodu Hej.sk volia zákazníci objednávku na dobierku najmä pri nákupoch nižšej hodnoty. ,,Robí tak až 75% našich zákazníkov, ktorí kupujú napríklad chovateľské potreby, hračky či parfémy,“ spresňuje V. Sušil. Naopak, vopred uhrádzajú drahšie produkty, ako sú vstavané spotrebiče. O 30 percent viac zákazníkov Hej.sk zase platí vopred za veľké a malé spotrebiče, čiernu techniku, IT príslušenstvo a pomocníkov do kuchyne.

 

Zdroj: redakcia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Retail in Detail/New Customer Journey 2017


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail