Rastie návštevnosť e-shopov z mobilov
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 10. november 2014
Slovenskí spotrebitelia minú podľa odhadov tento rok v internetových obchodoch približne 611 miliónov eur. Predstavuje to medziročný nárast o 20 %. Zistenia vyplývajú z kvalifikovaných odhadov nezávislého poradenského portálu Heureka.sk, ktorý porovnáva tovary a ceny v slovenských e-shopoch.
Silná elektronika
Najobľúbenejším sortimentom nakupovaným na internete je na slovenskom trhu stále elektronika. Podiel elektroniky na celkovom počte vyhľadávaní tovaru dosahuje približne 36 %," hovorí Tomáš Braverman, riaditeľ portálu Heureka.sk a dodáva, že k medziročne najdynamickejšie rastúcim segmentom patria biela technika (+45 %),následne kozmetika a zdravie (+43 %). So 611 miliónmi eur predstavuje podiel e-commerce na celkovom slovenskom maloobchodnom obrate už takmer 5 %, pričom po odrátaní tržieb generovaných segmentom potravín ide až o 10-% podiel. Takmer dvojnásobný nárast zaznamenala oproti vlaňajšku návštevnosť e-shopov z mobilných zariadení, ktorá tvorí štvrtinu všetkých návštev internetových obchodov.
Recenzie pred nákupom
V porovnaní s minulým rokom rastie aj počet Slovákov, ktorí si pred online nákupmi čítajú recenzie a hodnotenia iných užívateľov a na ich základe si vyberajú e-shop. Na Heureka.sk je tak aktuálne hodnotený už každý štvrtý nákup, pričom recenzie je možné pridávať až k 3,7 milióna produktom z 8.250 obchodov.Najobľúbenejším spôsobom platby na Slovensku zostáva dobierka, ale veľkým trendom špecifickým práve pre Slovákov a Čechov je platba v mieste osobného odberu. „Takto majú zákazníci tovar pod kontrolou a môžu sa uistiť, že dorazil v poriadku," dodáva T. Braverman. Variant osobného odberu predstavuje navyše aj najlacnejší spôsob dopravy. Nakoľko doprava zadarmo je pre spotrebiteľov veľmi zaujímavá, zorganizovala Heureka.sk na 18. a 19. november Deň dopravy zadarmo. Zapojiť by sa do neho mali stovky domácich e-shopov.
Pripravil: dk
Zdroj: Heureka.sk
Ilustračné foto: Shutterstock.com