Aké sú hlavné trendy v oblasti vybavenia obchodov?

Personalizácia, orientácia na zákazníka a technológie formujú maloobchod a premietajú sa aj do súčasných trendov v oblasti vybavenia predajní.

 

euroshop2020F v

 

 Maloobchodné predajne už nie sú považované len za miesta, kde prebieha transakcia medzi obchodníkom a zákazníkmi. Sú to individuálne navrhnuté priestory, miesta zážitkov, obrovské zdroje inšpirácií.


Do tradičnej súťaže EuroShop RetailDesign Awards 2020 bolo podaných 73 prihlášok z 22 krajín, ide o úspešné koncepty vybavenia predajní. 30 z nich je v užšom výbere. Na základe týchto príkladov definovala Claudia Horbert, odborníčka EHI na vybavenie predajní, päť najvýraznejších trendov, ktoré ovplyvňujú medzinárodný dizajn vo svete retailu. Výhercovia súťaže budú vyhlásení 16. februára na veľtrhu EuroShop v Düsseldorfe.


Domáca atmosféra/ pocit pohodlia, pocit domova


Dizajnéri pôsobici v oblasti retailu využívajú v interiéri čoraz viac farebných prvkov. Farby ako zelená, ružová a fialová v príjemných pastelových tónoch spoluvytvárajú pozitívnu atmosféru. Stále obľúbenejším materiálom je v predajniach drevo, pričom v kombinácii s kovom a betónom vytvára modernú a zároveň priemyselne pôsobiacu atmosféru. Podlahové krytiny, obklady stien a tmavé drevo v spojení s rastlinami, obývacím nábytkom a umeleckými dielami vytvárajú pocit útulnosti rovnako ako doma, čo nabáda zákazníka zotrvať v predajni dlhší čas.


Flexibilita


Obchody sa stali hybridnými priestormi, v ktorých sa dá priestor využívať flexibilne. Okrem samotného predajného priestoru sa tu neraz nachádzajú aj kaviarne alebo výstavy. Napríklad v potravinárskom sektore sú do priestoru predajní integrované rôzne gastronomické ponuky a podujatia, ako sú kurzy varenia alebo ochutnávky vína, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou dizajnu obchodu.


Omni-channel


Maloobchodníci čoraz viac prepájajú online a offline podnikanie. Za týmto účelom dopĺňajú klasické vybavenie obchodu digitálnymi prvkami a terminálmi pre dotazy ohľadom dostupnosti tovaru a online objednávky, inteligentné zrkadlá, ktoré umožňujú virtuálne vyskúšanie tovarov alebo mobilné aplikácie na komunikáciu so zákazníkmi.


Showroomy


Internetové obchody kladú čoraz vyšší dôraz aj na stacionárnu prítomnosť. Prinášajú čerstvý vánok do maloobchodného prostredia, aj do samotného dizajnu predajne. Svoj kamenný obchod chápu ako vzorkovňu alebo výkladnú skriňu, ktorá slúži na podporu budovania znalosti značky.


Personalizácia


Ústrednou a trendovou témou personalizácie v maloobchode je využitie špeciálnych konfiguračných nástrojov, tabletov a terminálov. Zákazníci sa tak sami môžu dokonca zapojiť do výrobného procesu. Bežné výrobky si prispôsobujú individuálnym požiadavkám, takéto nakonfigurované tovary pre klientov získajú punc jedinečnosti a osobitosti.


EuroShop RetailDesign Awards 2020


Výherca súťaže EuroShop RetailDesign Awards 2020 musí predstaviť úspešnú kombináciu architektúry, využitia farieb, materiálov, osvetlenia aj vizuálneho merchandisingu, a zároveň jasnú, nezameniteľnú prezentáciu svojho produktového portfólia. Nominovaných je 30 účastníkov. Výhercu súťaže EuroShop RetailDesign Awards 2020predstavia EHI a Messe Düsseldorf 16. februára vo večerných hodinách na veľtrhu EuroShop v Düsseldorfe.


Zdroj: EHI
Ilustračné foto: EuroShop

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Retail Summit 2020 v 100 sekundách

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail