V zahraničí sa udomácňuje zaujímavý trend - slow retail

Do slovníka moderného obchodníka čoraz intenzívnejšie preniká spojenie nákupný zážitok. V „slow retail“ orientovaných predajniach sa toto stáva absolútnym stredobodom pozornosti.

 

type hype2 778x518

 

Ide o predajne s atmosférou, ktoré sú jedinečné vďaka kreativite pri tvorbe sortimentu, v dizajne a kvalite kontaktu so zákazníkmi. Sú prevádzkované s vášňou a hlbším záujmom, zákazník v nich zabúda na zhon všedných dní a užíva si nákup všetkými zmyslami. Pri nákupe jednoducho relaxuje.


Koncept tzv. pokojného maloobchodu cieli na lepšie budovanie lojality k značke. Kde sa zákazník cíti dobre, tam sa rád vždy vráti. Ako to vyzerá v praxi? V Berlíne napríklad vznikol zaujímavý svet písmen prezentovaný predajňou Type Hype. Je príkladom toho, ako aj originálny monotematický nápad môže skvele zafungovať. Nájdete tu ponuku originálneho tovaru od A po Z, a to doslova. Spoločným menovateľom predávaného tovaru je totiž 26 písmen a 10 čísel, v 5 dizajnových líniách.

 

type hype3

 

 

Nákupný zážitok sa v predajni Type Hype prelína s kulinárskym. Pri potulkách po obchode sa milovníci písmen dokonca stretnú aj s ponukou miestnych „slow food“ špecialít. Majitelia predajne sa tiež pohrali s oživením jednej z tradícií zo sveta typografie. Učni v továrňach kedysi minimalizovali vplyv toxínov olova pitím mlieka pri práci. V berlínskej predajni tak aj dnes nájdete mliečny bar, ktorý okrem čerstvého bio mlieka z Brandenburska ponúka  kávové, či mliečne špeciality a to od mliečnej čokolády až po maslo.

 

Ďalší zo zaujímavých „slow retail“ konceptov predajní môžete nájsť v chorvátskom Zagrebe. Pod značkou Garderoba pôsobí v segmente predaja škandinávskej módy a je inšpirovaný kultúrnym posunom smerom k spomaleniu životného tempa. Predajný priestor je tu rozčlenený do samostatných monochromaticky farebne rozlíšených zákazníckych miestností, ktoré vďaka efektným závesom ponúkajú súkromie. Priestor je vybavený pohodlným a strategicky umiestneným sedením, ktoré vyzýva hostí, aby pri nákupe relaxovali a prijali myšlienku pomalého konzumu.

 

garderoba2

 

 

Klient dostane do rúk katalóg s tovarom, z ktorého si vyberá, a nákup sa môže začať. V každej kóji je šatňa na vyskúšanie.Zákazníkom je k dispozícii aj malý bar s ponukou nápojov a tiež služby miestnych štylistov.

 

Po ďalší zo zaujímavých príkladov slow retail prevádzky zájdeme do nemeckého Hamburgu, konkrétne do jeho mestskej časti Altona. Traja estéti sa tu vyhrali s bývalou strojárskou továrňou. Priestor s názvom Box je v skutočnosti priemyselno-sakrálna sála s rozlohou 800 m2, ktorá je vynikajúcim príkladom crossellingu. Nájdete tu odvážne štýlový mix vintage nábytku, umenia a nových kníh. Susedný priestor zaberá bistro. Hostiteľ vám prinesie nápoje či bretónske Crepes a to všetko k dizajnérskemu stolu s históriou, ktorý je mimochodom tiež na predaj.

 

heritage upr 

 Pohľad z pohovky uprostred „Baziliky“ vám padne na pódium v prednej časti haly, kde vás bicie a elektrická gitara pozývajú na spontánne improvizačné hudobné posedenie. Skvelá lokalita so šarmom a ponukou skutočných zberateľských pokladov. Môžete si prenajať aj celý priestor. Alebo si len zarezervujete jeden z drevených stolov a vychutnajte si večeru pri sviečkach popri sledovaní „Raňajok u Tiffaniho“.

 

Článok bol pripravený v spolupráci s blogom slowretail.com a jeho autorom Alexandrom von Keyserlingkom.

 

Pripravila: rš
Foto: archívy firiem

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Čo hovoria marketéri o konferencii Brad Management 2019?

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail