Fairtrade Česko a Slovensko

Fairtrade Česko a Slovensko

Fairtrade Česko a Slovensko

O cenách strategicky

Retail in Detail, séria obľúbených odborných konferencií, ktoré sa zaoberajú zásadnými témami rozvoja retailu, pokračuje 11.6.2019 v Prahe ďalším dielom. Témou bude tvorba cien.

 

pricing2019 v

 

Program tejto zásadnej odbornej udalosti z dielne Blue Events je už zverejnený. Pozostáva z veľmi reprezentatívneho súboru expertov a manažérov, ktorí môžu obchodníkom a ich dodávateľom pomôcť s celkovým „upgrade“ cenotvorby.

 

Maloobchodný trh v našich končinách prešiel za 30 rokov až revolúciou – od štátom pevne stanovených cien až k cenám, ktoré sú totálne „tekuté“. Viac než polovica obratu sa dnes napríklad realizuje v Česku za tzv. akciové ceny – so zľavou, ktorá často vôbec nemá logiku. Inak to nie je ani na Slovensku. Neraz sme preto svedkami cenového chaosu, kedy výrobcovia aj obchodníci prichádzajú zbytočne o svoje marže.


Cena ako základné číslo na trhu u nás prestala fungovať. Je najvyšší čas vrátiť jej strategickú úlohu a začať realizovať cenotvorbu inteligentne. V súčasnosti je na trhu dostatok expertov a reálnych skúseností s implementáciou ich riešení. Naskytá sa tak skvelá možnosť diskutovať strategickú cenotvorbu detailne a koncepčne.


Správna cena ako základ úspešného retailového biznisu


Úvod konferencie Retail in Detail / Strategic Pricing bude venovaný analýzam aktuálnej situácie na českom aj slovenskom trhu a strategickým možnostiam jej zásadného zlepšenia v prospech celého reťazca aktérov, ktorí sa podieľajú na tvorbe hodnoty v maloobchode.


Program podujatia otvorí Jonathan Smith, expert s rozsiahlou skúsenosťou z pôsobenia pre medzinárodné reťazce. Aktuálne spolupracuje s českým startupom Yieldigo. Vo svojom vystúpení sa zameria na cenovú politiku tohto regiónu v medzinárodnom porovnaní. Ukáže, aké sú slabiny týchto trhov a aké sú možnosti importu fungujúcich riešení. Na jeho prezentáciu naviaže Petr Křiklan z firmy Nielsen, ktorý popíše cenovú architektúru českého aj slovenského trhu a načrtne cesty k jej ozdraveniu. V diskusii o cenách nemôže v našich podmienkach chýbať téma promócií – aktuálnej situácii v tejto oblasti sa preto bude vo svojej analýze venovať Petr Miklík z portálu Kupi.cz.


Zahraničné skúsenosti s tvorbou cien ukazujú, že významným pomocníkom v tejto oblasti už teraz môžu byť najnovšie technológie. Ich aktuálne možnosti predstaví Nikola Pleska z Microsoftu, ktorý zároveň pozve účastníkov k návšteve zaujímavej expozície . Tá priamo v priestoroch konferenčného centra predstaví technológie diskutované v odbornom programe. O prioritách retailerov v oblasti automatizácie bude následne, s využitím výsledkov práve dokončovaného medzinárodného prieskumu, hovoriť Marian Šramko zo Zebra Technologies Europe.


Ide to! Aj tu a teraz...


Ďalší programový blok podujatia ukáže, že aj na českom a slovenskom trhu sa blýska na lepšie časy. Potvrdia to príklady úspešnej cenovej stratégie aj ukážky implementácie nástrojov optimalizácie cien. Jednotlivé vystúpenia predstaví a do kontextu maloobchodnej praxe uvedie Miroslav Černý, expert so znalosťami získanými ako z retailu, tak z práce pre značkových výrobcov.


Program tejto časti bude zahájený optimisticky. Tomáš Hejkal (STOCK Plzeň- Božkov) ukáže, že aj v podmienkach nášho vysoko konkurenčného, cenovo citlivého a promóciami zdecimovaného trhu je možné dosiahnuť vysoký a nadpriemerný rast kategórie. Ako vidia stratégiu tvorby cien rôzne obchodné firmy prezradí Marek Hallér, odborník s rozsiahlou praxou v oblasti pricingu a revenue managementu pre niekoľko významných firiem.

 

Od stratégie k veľmi konkrétnym otázkam implementácie nových prístupov program tohto podujatia posunie Milan Havlíček z Yieldigo. Predstaví optimalizáciu cien s využitím umelej inteligencie. Sľubuje pritom, že nepôjde o žiadnu sci-fi, ale o ukážky funkčných riešení, ktoré svojim užívateľom už teraz zarábajú peniaze.


Martin Rösler z VKF Renzel ČR následne predvedie, že dynamická tvorba cien dnes už nemusí byť len konkurenčnou výhodou pre e-shopy, ale je možné ju implementovať aj v kamenných predajniach.


Znalosti účastníkov tejto odbornej konferencie nepochybne obohatí aj vystúpenie špeciálneho hosťa – Francoisa Acca z ECR France. Práve v tejto krajine totiž prebiehajú dva protichodné iniciatívy – dodávatelia a obchodníci sa spoločne, pod taktovkou ECR snažia formou samoregulácie vytvoriť základné pravidlá promočných akcií. Štát potom prišiel s veľmi agresívnou snahou tvorbu cien regulovať. Tieto dve francúzske lekcie sú nepochybne veľmi poučné aj pre nás.


Záver konferencie bude patriť neformálnej diskusii na horúce témy, ktoré sa ako inak týkajú cenových stratégií. Za moderovania Jana Patery z Blue Events sa diskusie zúčastnia Petr Bena (Alza.cz), Tomáš Formánek (Logio) a Vladimír Finsterle (Lékerna.cz).

 

V skratke o konferencii:

 

Retail in Detail / Strategic Pricing
11.6.2019

Konferenčné centrum Microsoft, BB Centrum – Budova Delta, Praha 4

 

 

Tomáš Krásny, Blue Events
Foto: Blue Events

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



mecom premium banner

Video

Slovak Retail Summit 2019

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail