Mám umožniť zákazníkom, aby platili mobilom alebo kryptomenou?
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 31. október 2018
Ponúknuť zákazníkom, aby za tovar zaplatili iba v hotovosti alebo prevodom na účet, už dnes nestačí. K dispozícii je množstvo iných platobných metód, vrátane tých najmodernejších.
Podľa štúdie spoločnosti EOS KSI „European Payment Practices 2018“ zhruba tretina európskych spoločností umožňuje platiť aj debetnou, kreditnou kartou či cez online prevod. Aké výhody to prináša?
Otázka z praxe:
Predávam oblečenie cez internet a všimla som si, že konkurenčný obchod už ponúka aj platenie cez online prevod a tiež cez mobil. Začínam to zvažovať aj ja, hoci sa bojím, že ma to bude stáť veľa peňazí. Na druhej strane, možno získam nových zákazníkov... M. Z., Banská Bystrica
Odpoveď odborníka:
To, či sa rozhodnete rozšíriť spôsoby platby, je, samozrejme, na vás. Môžem vám však ponúknuť niekoľko faktov, ktoré vám môžu pomôcť.
Podľa prieskumu našej spoločnosti, tri zo štyroch slovenských firiem umožňujú platbu bankovým prevodom, polovica cez faktúru alebo zálohovú platbu a veľmi častý je napríklad aj splátkový kalendár. Postupne sa rozširujú aj ďalšie moderné metódy, napríklad online prevod či mobilná platba.
Tie firmy, ktoré ponúkajú rozmanité spôsoby platby a idú takpovediac s dobou, majú oproti ostatným značnú výhodu. Dokážu osloviť rôznych zákazníkov a nakloniť si napríklad mladých a progresívne zmýšľajúcich ľudí.
Benefitom digitálnych platieb je aj to, že si ich firmy dokážu ľahko evidovať a majú väčší prehľad o tom, kto im zaplatil a kto nie. Vďaka tomu vedia rýchlejšie reagovať a znížiť množstvo nedobytných platieb. Aj v našom prieskume firmy uviedli, že vidia spojitosť medzi používaním digitálnych metód platenia a lepšou platobnou disciplínou zákazníkov.
Na druhej strane, nemusíte sa hnať za všetkými formami platby, aby ste sa vyrovnali konkurencii. Napríklad používanie digitálnej peňaženky či kryptomien je u nás stále ojedinelé a drvivá väčšina firiem ani nezvažuje, že by týmito spôsobmi povolila platiť. Skúste si svojich zákazníkov odsledovať alebo sa ich priamo opýtať, ako by u vás chceli platiť – a skúste im to umožniť.
Peter Hetteš
Zdroj: EOS KSI Slovensko
Ilustračné foto: Pixabay.com