GDPR mi prinieslo veľa byrokracie. Neprehnal som to s iniciatívou?

Od konca mája riešia firmy v celej Európe nové pravidlá, ktoré sa týkajú ochrany osobných údajov. Nie všetky k nim však pristupujú rovnako.

 

gdpr eos v

 

Napríklad podľa prieskumu spoločnosti EOS KSI, sa GDPR najviac zaoberajú dánske firmy. Až 74 percent z nich si myslí, že sa ich nové pravidlá týkajú.

 

Celoeurópsky priemer je pritom nižší – GDPR považuje za relevantnú tému pre svoje podnikanie 41 percent spoločností. Rovnako je to aj na Slovensku.

 

Otázka z praxe:

Vlastním malý e-shop s výživovými doplnkami. Súčasťou sú aj články o zdravej životospráve. Som pedant a keď som sa dozvedel o GDPR, okamžite som ho začal riešiť. Zaplatil som (a nie málo) za poradcu, ktorý mi vypracoval GDPR plán. Všetkým zákazníkom som poslal newsletter, nanovo som si od nich vypýtal súhlas, aby som mohol používať ich údaje a prekopal som aj e-shop... Keď však vidím, ako k novým povinnostiam pristupujú iní podnikatelia, som trochu zmätený. Nepreháňam to príliš?  Milan I., Bratislava

 

Odpoveď odborníka:

 

Vždy, keď začnú platiť nové zákony, nariadenia či iné právne normy, jedna časť podnikateľov sa im chce okamžite prispôsobiť a tá druhá vyčkáva, čo sa bude diať. Podľa toho, čo ste napísali, ste zodpovedný podnikateľ, ktorý nechce konať až vtedy, keď dostane pokutu a aj na GDPR ste sa dobre pripravili. Spomínate „preháňanie“, ale vy sa len snažíte prispôsobiť novým pravidlám najlepšie, ako viete. A na tom predsa nie je nič zlé.

 

Skúste sa na to pozrieť aj z inej strany – tým, že ste „prekopali“ svoj e-shop, nanovo nastavili ochranu osobných údajov svojich zákazníkov a zlepšili celkové procesy, aj vy ste viac chránený a dokážete sa lepšie obrániť pred prípadnými reklamáciami alebo sťažnosťami.

 

Aj prieskum spoločnosti EOS KSI ukazuje, že hoci sa firmy pri GDPR stretávajú s vyššou byrokraciou a vyššími nákladmi napríklad na prijatie nových zamestnancov, na oplátku očakávajú vyššiu úroveň bezpečnosti údajov. A to je zmena, ktorú vítajú.

 

Povzbudiť by vás mohlo aj to, že až 41 percent slovenských firiem si myslí, že sa ich GDPR týka a zaoberajú sa ním. Podobne optimalizujú svoje procesy, vynakladajú na to finančné prostriedky a niektoré dokonca prehodnocujú celý svoj obchodný model. A mnohé to robia dodatočne a narýchlo, keďže predtým, na rozdiel od Vás, tomu neprikladali žiadny význam.

 

peter hettes

Peter Hetteš

EOS KSI Slovensko

 

 

 

 

Zdroj: EOS KSI Slovensko

Ilustračné foto: Shutterstock.com

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail