Podarí sa vám niekedy zastihnúť dlžníkov, ktorí nedvíhajú telefón?

Ak si firmy alebo koncoví spotrebitelia objednajú tovar, trvá im priemerne 36 dní, kým zaň zaplatia. Niektorým však nestačí ani táto doba, začnú sa zatajovať a peniaze vôbec neuhradia.

 

dlznik telefonovanie v

 

Táto skutočnosť vyplýva zo štúdie European Payment Practices, ktorú vypracovala spoločnosť EOS KSI. Ako môže malý podnikateľ takýchto zábudlivcov urgovať?


Otázka z praxe:

Predávam kancelárske potreby v malom meste a neviem, čo mám robiť s niekoľkými dlžníkmi. Dodal som im tovar, ale akosi ho nechcú zaplatiť. Poslal som im upomienku, skúšal telefonovať, ale nereagujú. Už som z toho zúfalý, pretože naozaj čas každý deň riešiť takéto telefonáty. Zároveň si nechcem pokaziť povesť, pretože v lokalite kde pôsobím každý každého pozná. Existuje rýchle riešenie? A.S., okres Trenčín

 

Odpoveď odborníka:

 

Podobné situácie sú pre každého podnikateľa nepríjemné a čo je horšie, odpútavajú ho od samotného predmetu podnikania, ktorému sa nemôže naplno venovať. Neustále musí rozmýšľať nad tým, od koho peniaze dostal, od koho nie, komu už upomienku poslal a komu treba poslať ďalšiu.

 

Spomínali ste, že dlžníkom zvyknete buď písať alebo ich oslovovať telefonicky. Len pre zaujímavosť, tieto formy komunikácie idú pomaly do úzadia a už aj pripomínanie pohľadávok sa dnes rieši modernejším spôsobom. Okrem telefonátov môžu zafungovať napríklad SMS správy, e-maily alebo správy cez sociálne siete. Ak by sa tieto nové metódy vôbec nepoužívali, vo veľkých firmách by sa vymohlo aj o polovicu menej pohľadávok.

 

Používanie týchto metód je príležitosť aj pre vás. Ideálne by však bolo, aby ste správy napríklad cez mobil alebo sociálne siete svojim dlžníkom neposielali vy a vybrali si na to externú spoločnosť. Bude to pôsobiť profesionálnejšie a ako vyplýva aj z prieskumov, ľudia vnímajú externé spoločnosti ako väčšiu autoritu a upomienkam od nich prikladajú väčšiu dôležitosť. To zvyšuje šancu, že svoje pohľadávky nakoniec vyrovnajú.

 

Zároveň platí, že ak dlžníkov stále oslovujete vy, môže to poškodiť vaše vzájomné vzťahy. Dlžník sa v budúcnosti môže strániť navštíviť vašu predajňu a vyberie si radšej konkurenciu. Ak ho osloví externá spoločnosť, vaša budúca spolupráca s dlžníkom má väčšiu šancu na prežitie.

 

A čo je takisto dôležité – vy sami si nebudete musieť viesť evidenciu pohľadávok a pravidelne sledovať termíny splatností. Urobia to za vás externisti, čo vám ušetrí čas, ktorý môžete využiť priamo na svoje podnikanie.

 

Pripravil: Michal Šoltes
autor je konateľom spoločnosti EOS KSI Slovensko
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail