Verím, že budeme mať dobrý kompas

Hovorí zakladateľ blížiaceho sa odborného podujatia Retail Innnovations Conference (RIC) a dlhoročný retailový profesionál Tibor Tabery.

 

tabery v

 

V čom bude druhý ročník tejto konferencie iný, než prvý?

 

Stále nemáme ambíciu organizovať okázalý event, konferenciu pre široké publikum. Ukazuje sa, že komorný špecializovaný formát je to, čo ľudí baví a zaujíma. Nie sme eventová agentúra, ale ľudia z retailovej praxe. Preto sme sa rozhodli, oproti minulému roku, viac sa „špecializovať“ a obmedzili sme sa presnými témami REMODELING a HR V KAMENNEJ PREDAJNI .


Aká bola skladba účastníkov prvého ročníka? Čo vás najviac prekvapilo?

 

Prvý ročník zafungoval aj ako „komunita“. Retail sa mení a ľudia v ňom sa viac otvárajú. Konečne. Nás samých prekvapil vysoký počet zástupcov retailu a ešte viac účastníci z vyšších manažérskych pozícií. A to sme boli podujatie bez histórie. Teraz to bude, dúfam, ešte lepšie. Už registrovaní účastníci to v plnej miere naznačujú.

 

Rozhodli ste sa zacieliť na dve silné a vysoko aktualne témy. Ako ich chcete poňať? 

 

My nie sme akademické združenie. Fungujeme roky v oblasti retailu a vidíme čo sa deje, preto chceme na festival priniesť debatu o praktických detailoch procesov remodelingu a na to máme skvelú skladbu rečníkov.

 

Na koho zaujímavého sa teda môžu účastníci podujatia tešiť?

 

Príde Ronny Max z USA. Čo ešte treba dodať ...

 

Zorganizovať kvalitnú akciu tohto charakteru nie je určite jednoduché. Na čo kladiete dôraz pri príprave programu v tomto roku?


Celý koncept RIC 2018 je postavený na dvoch prístupoch. Prvý ukáže stratégiu a trocha „vedy“ za prípravou prestavby filiálky. Druhý prebehne cez niekoľko praktických príkladov. Na pochopenie podstaty, napríklad remodelingu, by nestačil ani mesačný rýchlo kurz. Jednodňový event môže iba načrtnúť smer, dúfam že budeme mať dobrý kompas.

 

Aké vylepšenia máte oproti minulému roku pripravené?

 

Nech už účastníkov čaká čokoľvek, veríme, že 15 skvelých erudovaných rečníkov za jeden deň vygeneruje aspoň niekoľko inšpiratívnych myšlienok, ktoré pomôžu správne sa následne v praxi rozhodnúť.

 

Z prvého ročníka zrejme vyplynulo jasné posolstvo a získali ste hodnotné postrehy, ktoré si nesiete so sebou...

 

Ja osobne som mal pred podujatím veľký rešpekt aj trému. Nakoniec to dopadlo dobre. Bolo to hutné, energetické, aktívne ... ešte o 17.00 bola plná sála. Všetci sme boli unavení, aj účastníci, ale bolo tam hrozne veľa „mäsa“ a to je dobre. Toto je posolstvo , ktoré si nesieme do ďalšieho ročníka.


V oblasti retailu sa pohybujete veľa rokov. Ako súčasný retail na Slovensku vnímate?

 

Retail sa rozhýbal. Lietajú nové pojmy, ako „supermarketisation“, alebo tento mám ešte radšej, že „lidlisation“. Nový dizajn nebaví iba naše bývanie, ale konečne aj komerčné, verejné, spoločné priestory. Estetika bola vždy dôležitá, ale dnes je správny dizajn produktu, alebo služby otázka života a smrti projektu. Vieme ale všetci presne definovať, čo je vlastne dizajnom nášho produktu? Súčasný retail stojí na rovnakých princípoch, ako pred 100 rokmi. Úprimnú, vhodnú a kvalitnú službu zákazník ocení. Fejk skôr, či neskôr zakape.

 

12. apríla 2018 sa exkluzívny bratislavský hotel Radisson Blu Carlton Hotel stane miestom, kde sa stretnú retailoví profesionáli a všetci tí, ktorých baví retail. Retail Innnovations Conference opäť prinesie množstvo kvalitného obsahu a hodnotných inšpirácií. Odborný portál RETAIL magazin.sk je jedným z mediálnych partnerov tohto podujatia. 

 

Pripravil: dk

Foto: archív T. Taberyho

 

Súvisiace články 

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail