Retail Summit 2018: Hľadanie rovnováhy na novom trhu
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 24. november 2017
Maloobchodný trh sa vyznačuje množstvom protichodných trendov – technológie zásadne menia biznis, ale súčasne o úspechu viac ako inokedy rozhodujú ľudia. Bez globálneho know-how a peňazí sa ťažko víťazí, ale retail je stále čisto lokálny biznis.
Výroba a obchod sa potrebujú (a často tiež neznášajú) viac ako kedykoľvek predtým. Zákazníci milujú svoje súkromie a súčasne tvrdo vyžadujú personalizovanú ponuku. Vyžadujú vyššiu kvalitu, ale nie sú za ňu ochotní platiť viac. Akcionári dopytujú rast obratu, ale nie sú pripravený na pokles marže.
Majitelia, manažéri a špecialisti maloobchodných a dodávateľských firiem každodenne hľadajú odpoveď na tieto otázky a ďalšie dilemy. Stojí za to sa na chvíľu zastaviť a diskutovať s ostatnými hráčmi trhu i expertmi, ako vyvážiť toľko protichodných trendov a faktorov, ako zostať stabilný a pritom nebrzdiť zmeny, ktoré sú nevyhnutné. Na to, ako vo svete plnom dramatických protikladov nájsť rovnováhu, sa zameria 24. ročník najväčšieho stretnutia obchodu a jeho kľúčových partnerov v strednej Európe – Retail Summit 2018. Uskutoční sa v dňoch 5.-7.2.2018 v Clarion Congress Hoteli Prague.
Rámcový program tohto prestížneho podujatia, zverejnený v týchto dňoch, privádza viac ako stovku expertov a manažérov, ktorí budú diskutovať rovnováhu z viacerých pohľadov.
Pohľad do programu
Hlavný program začne 6.2.2018 ráno časťou venovanou tomu, kto je v oblasti retailu absolútne najdôležitejší – človeku. Ten vždy bol, je a bude základom obchodu – pred pultom aj za pultom, nech už ten „pult“ vyzerá akokoľvek. Človek je tiež súčasne hlavným zdrojom (ne)rovnováhy. Retail Summit 2018 teda logicky začne príspevkami o tom, čo vlastne ľudia chcú a po čom túžia. Názor na to, aký je vlastne človek v súčasnej „tekutej dobe“, odprezentuje expert z najpovolanejších – psychiater Radkin Honzák. Následne sa podujatie zameria na vývoj spoločnosti, na trendy dopytu a ukáže, ako technológie umožňujú lepšie poznanie zákazníka. To všetko vyvrcholí do praktickej ukážky, ako súčasného spotrebiteľa nadchnúť. Postarajú sa o ne traja finalisti súťažnej prehliadky Mastercard Obchodník roka 2017 v kategórii „Zákaznícky zážitok v digitálnej dobe“.
Kľúčový rečník
Rovnováhu na trhu vytvárajú okrem kľúčového hráča (spotrebiteľa) tiež ďalší aktéri – obchodníci, výrobcovia, ale tiež bankári, politici a reprezentanti vlády a verejnej správy. Ich špičkoví zástupcovia predstavia svoj pohľad na rovnováhu v retailovom biznise v druhom programovom bloku plenárneho rokovania podujatia. Na jeho úvod vystúpi vzácny hosť, ktorého nie je potrebné predstavovať, pretože výsledok jeho práce veľmi dobre poznáme – kľúčovým rečníkom Retail Summitu 2018 bude totiž Albrecht Hornbach. Nasledovať budú prezentácie ďalších zásadných hráčov trhu – obchodníka, výrobcu a bankára a tiež 2 diskusné panely na tému „Naša výroba a obchod v medzinárodnom porovnaní“ a „Kvalita a jej cena“.
Hlavný program summitu vyvrcholí časťou, venovanou aktuálnej situácii maloobchodných firiem. Úspech v oblasti retailu už dnes vyžaduje schopnosť konzistentne obchodovať naprieč všetkými kanálmi, tradičnými aj digitálnymi, pričom limitom nie sú ani geografické hranice. Retail Summit 2018 predstaví, ako k tomu pristupujú tí najlepší obchodníci, reprezentujúci rôzne typy firiem – nezávislých podnikateľov, medzinárodné reťazce aj hráčov e-commerce. Pozornosť bude v neposlednom rade venovaná aj tomu, čo nového prinášajú technológie a ako ovplyvnia úspešný obchod budúcnosti. A tie, ako už všetci vieme, už začali.
Vylepšená platforma pre diskusie
Okrem veľkého množstva informatívnych a inšpiratívnych vystúpení pripravuje Retail Summit vo svojom 24. ročníku množstvo príležitostí k diskusiám a vzájomnému stretávaniu. Ambíciou organizátorov je ďalej posilniť charakter platformy, na ktorej sa stretávajú rôzne typy hráčov obchodného trhu – retailerov a výrobcov, domácich a medzinárodných firiem, kamenných aj internetových obchodníkov.
Diskusiu umožní 12 špecializovaných programových sekcií, ktoré v dňoch 6.-7.2.2018 pokryjú rôzne aspekty vyváženého retailového biznisu. Paralelné programové bloky sa tak budú zaoberať rozvojom ľudského kapitálu, stratégiou, marketingom, nákupom, obchodnou prevádzkou, logistikou aj technologickými inováciami. Detaily k jednotlivým diskusiám sú priebežne zverejňované na webe tohto podujatia. Ďalší priestor k zdieľaniu informácií a pre množstvo oficiálnych a neformálnych rokovaní smerujúcich k rozšíreniu existujúcej spolupráce či uzatváraniu nových obchodov potom bude vytvorený v rámci prologu Retail Summitu 2018, ktorý prebehne v predvečer hlavného plenárneho zasadnutia, teda 5.2.2018. Pôjde napríklad o obľúbenú get-together-party, pripravujeme však aj ďalšie odborné a spoločenské stretnutia, o ktorých budeme postupne informovať.
Účastníkom bude tiež k dispozícii mobilná aplikácia s radom zaujímavých funkcií vrátane networkingu. Zároveň bude možné si vyskúšať v reáli proximity marketing a byť tak priebežne informovaný o najnovšom dianí na Summite.
Retail Summit 2018 teda chystá množstvo atraktívnych noviniek, jeho kľúčové poslanie, mnohokrát úspešne naplnené v dlhej histórii tejto spoločenskej a odbornej udalosti, zostáva. Organizátori veria, že účastníkom umožnia nadviazať nové kontakty a utužiť tie existujúce, uzavrieť nové obchody a v neposlednom rade získať energiu do ďalšieho biznisu.
Retail Summit 2018 je pripravovaný Zväzom obchodu a cestovného ruchu ČR, VŠE Praha a spoločnosťou Blue Events, naväzuje na predchádzajúcich 23 ročníkov tradičnej konferencie o rozvoji obchodu. Zachováva si svoje cielenie na český a slovenský trh, posilňuje však súčasne svoj medzinárodný charakter.
Minulý ročník Retail Summitu navštívilo rekordných 1 111 účastníkov a dostal tiež jednu z najlepších známok počas svojej 23-ročnej histórie.
Zdroj a foto: Blue events