Zákazníci neplatia. Čo mám robiť?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 20. november 2017
Na Slovensku je až 23 % prípadov, kedy dochádza k úhradám faktúr neskoro, 4 % neplatia vôbec.
Meškajúce platby od zákazníkov sú častou príčinou veľkých finančných problémov menších aj väčších firiem, no tiež živnostníkov, ktorí pôsobia ako samostatne zárobkovo činné osoby. Štúdia „European Payment Practices“ 2017 potvrdila, že až 23 % zákazníkov na Slovensku platí za tovary či služby neskoro a 4 % nezaplatia vôbec.
Otázka z praxe: Sú to už rádovo stovky eur, ktoré mi klienti dlhujú za posledné dva mesiace. Neviem si pomôcť... Z čoho mám potom platiť nájom za kancelárie, dane a odvody štátu, z čoho mám ďalej rozvíjať svoju podnikateľskú činnosť?
S.K., Prievidza
Odpoveď odborníka: Dôsledky meškajúcich a nevykonaných platieb môžu byť vážny problém nie len pre firmy, ale aj pre podnikateľov - samoživiteľov. V nejednom prípade to končí hrozbami straty zisku a tiež obavami o svoju existenciu.
Je preto nesmierne dôležité zvážiť využívanie služieb inkasa pohľadávok. Na trhu existuje mnoho spoločností venujúcich sa správe a manažmentu pohľadávok, ktoré vám v tomto smere dokážu pomôcť. Profesionálny manažment pohľadávok udržiava peňažný tok klienta, všetky nepríjemnosti vybaví za neho a dovoľuje klientovi naplno sa venovať jeho hlavnej podnikateľskej činnosti.
Tým, ktorí majú problémy s nedisciplinovanými klientmi a meškajúcimi úhradami faktúr, je vždy vhodné obrátiť sa na profesionálov. Pomáhajú vysporiadať záväzky bez komplikovaných súdnych procesov či exekúcií.
Aby nedochádzalo k nabaľovaniu ďalších problémov a sfunkčnili ste opäť vaše cash flow, je nevyhnutné situáciu čím skôr riešiť. Aby sa náhodou tiež nestalo, že vaše pohľadávky sú z dôvodu vypršania lehôt už nevymožiteľné.
Pripravil: Michal Šoltes
autor je konateľom spoločnosti EOS KSI Slovensko
Ilustračné foto: Shutterstock.com