Prečo chcú spotrebitelia nakupovať v pop-up storoch?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 30. máj 2017
Pop – up priemysel v posledných rokoch narástol o niekoľko desiatok miliárd dolárov ročne. Nejde však o horúci trend súčasnej doby. Ide o premyslený marketingový ťah, ktorý prináša výhody predovšetkým spotrebiteľom.
Pop-up story, resp. dočasné predajne na nečakaných miestach už mnohé roky fungujú a dokonca celkom úspešne vo Veľkej Británii alebo v USA. Krátkodobé prenájmy maloobchodných priestorov sa domácňujú aj v susednom Česku, postupne aj u nás. V Česku dočasné maloobchodné zariadenia rastú z hľadiska množstva – a to nielen v obchodných centrách, kde ich vidno najmä v období sviatkov – ale tiež na úplne nových miestach. Na takých, kde by ich nikto nečakal. Bežne sa s nimi už dá stretnúť na letiskách, vlakových a autobusových staniciach, v rôznych podnikoch a starých továrňach kde teraz fungujú rôzne kultúrne centrá. Objavujú sa tak na stále viac miestach, najmä tam, kde je vysoká koncentrácia ľudí.
Obchodníci chcú pomocou nich docieliť to, aby zákazníci nevnímali návštevu predajne ako zdĺhavú a otravnú činnosť, ale skôr ako zážitok a jednoduché uspokojenie si svojich potrieb. Samotní spotrebitelia, ovplyvnení hektickým životným tempom to prirodzene vítajú. Majú napokon ideálnu príležitosť nakúpiť tovar či služby rýchlo, napríklad len tým, že okolo prejdú do práce.
Čo chce zákazník
Predovšetkým to, že pop -up nákupné možnosti budú jedinečné – stánky sa budú líšiť svojim vzhľadom, budú netradičné a nápadité. Rovnako aj to, že v nájde tovary, ktoré netreba dlho skúmať a teda ich kúpu zvažovať. Ide napríklad o tovary sezónneho charakteru – kvety na jar, čerstvé džúsy v lete, dáždniky na jeseň a šály v zime. Moderný spotrebiteľ vysoko oceňuje nakupovanie typu „vezmi sa, zaplať a odíď – celý nákup trvá len pár minút. Až 61% nakupujúcich uvádza v prieskume na túto tému, možnosť nakúpiť si sezónne produkty ako hlavný dôvod prečo využívajú pop -up story.
Okrem toho spotrebitelia hľadajú na týchto miestach:
• Unikátne služby a produkty (39%)
• Lokálny sortiment (36%)
• Optimálne ceny (34%)
• Pohodlie (33%)
• Zábavu a príjemnú skúsenosť z nakupovania (30%)
Pop – up story fungujú podobne ako limitované edície určitých produktov – predajne sú dočasné a dokážu vytvoriť pocit jedinečného zážitku a určitého rozruchu spojeného s ich nápaditou prítomnosťou.
„Pre maloobchodníkov môže byť zriadenie tohto konceptu predajne skvelou voľbou. Nielenže v porovnaní s tradičnými predajňami ušetria na ich vybudovaní až 80% nákladov, ale ich pop-up story budú jasne viditeľné. Nie je tak nutné investovať do reklamy. Vďaka svojej variabilite a flexibilite je ich dokonca možné podľa potreby presunúť na iné miesto, kde môžu pomôcť dosiahnuť obchodníkovi vyšší obrat. Problémom v tomto prípade nie sú dokonca ani ľudské zdroje. Môžu tu pracovať brigádnici a tých nie je zložité zohnať,“ vysvetľuje Vít Krčmář z agentury Promoteri.eu.
6 výhod pop-up store pre obchodníka:
1. Finančná dostupnosť
2. Krátkodobý záväzok
3. Jednoduché generovanie rozruchu
4. Testovanie a experimentovanie
5. Podpora spontánnych nákupov
6. Budovanie a prehlbovanie povedomia o značke
Ide o inovatívny a moderný spôsob obchodovania, ktorý sprostredkováva zážitok so značkou. Zároveň ju prináša bližšie k ľuďom, čo využívajú aj mnohé úspešné a silné značky. V Česku napríklad Unilever, Samsung, Ugo a ďalšie. Pop-up story tak spotrebiteľom ponúkajú niečo jedinečné, či už ide o umiestnenie, zážitok, atraktivitu či služby.
Pripravil: dk
Zdroj a foto: redakcia, Promoteri.eu