KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Inteligentné retailové technológie – aplikácie, samoobslužné pokladnice a predajne bez personálu

EHI Retail Institute udelil v rámci podujatia EuroShop 2020 ocenenia reta awards za najlepšie technologické riešenia v maloobchode. 

 reta awards euroshop 2020


Už po trinásty krát vybrali zástupcovia EHI Retail Institute víťazov reta awards. Počas slávnostného odovzdávania cien v historickej továrni na mydlá Seifenfabrik Dr. Thompsona v Düsseldorfe, ktoré bolo súčasťou podujatia EuroShop 2020, boli ocenení traja víťazi v každej zo štyroch kategórií.

 


Kategória: Najlepší zákaznícky zážitok


Ocenenie je udeľované maloobchodníkom, ktorí zaviedli progresívne metódy a technológie na zlepšenie lojality a spokojnosti zákazníkov. Víťazmi tejto kategórie sú:


Bonprix integroval výhody online a offline sveta do ich „módou presiaknutej“ aplikácie. Zákazník si môže pomocou smartfónu naskenovať odevy, ktoré sa mu páčia a rozhodol sa pre ne, zvolí si ich veľkosť a rezervuje si skúšobnú kabínku. Zvolené odevy budú pripravené akonáhle príde. Vďaka integrovaným platobným možnostiam je zaplatenie prostredníctvom aplikácie záležitosťou niekoľkých kliknutí. Aplikácia vyvinutá GK Software, môže byť integrovaná do SAP ekosystému a pracuje v reálnom čase.


Predajňa Miele v Amsterdame zasa vťahuje zákazníkov do digitálnej a vizuálnej prehliadky celého sveta značky Miele. Pri nakupovaní sú zákazníci inšpirovaní a informovaní virtuálnymi policami a digitálnymi produktovými informáciami. Veľkoplošné obrazovky zobrazujú relevantný obsah a nástenné LED displeje, zvýraznené inteligentným osvetlením, dopĺňajú koncept vyvinutý spoločnosťou Xplace.


Würth a Wanzl urobili nepretržite dostupné nakupovanie realitou. Kým počas dňa je zákazníkovi k dispozícii personál predajne, mimo štandardných predajných hodín je im k dispozícii aplikácia Würth. Pomocou aplikácie zákazníci môžu vstúpiť do predajne kedykoľvek a sami si naskenovať požadované produkty. Obsah nákupného košíka je automaticky identifikovaný pri samoobslužnej pokladnici, systémy sledovania výrobkov zabraňujú prípadným krádežiam.

 


Kategória: Najlepšie podnikové riešenia


V tejto kategórii boli vybrané retailové podniky, ktoré rozšírili ich efektivitu vývojom a implementáciou inovatívnych systémov a technológií. Víťazmi tejto kategórie sú:


Gordes & Gräfe zjednodušil život remeselníkom. Vďaka inovatívnemu riešeniu „GC CarLoad“, môžu byť produkty doručené priamo do kufra automobilu zákazníka v nočných hodinách. Finančne náročná správa fyzických kľúčov je odstránená digitálnymi kľúčmi spoločnosti T-Systems „MIA Mobile Identity & Access”.


Getränke Hoffmann ešte viac zefektívnil vybavenie svojich predajní. Spolu s VR Insight, vyvinul predajca nápojov aplikáciu pre virtuálnu realitu, pomocou ktorej je možné plánovať vo virtuálnej realite predajne. A to dokonca ešte predtým, ako je predajňa postavená, je možné ju modelovať a formovať na rôzne scenáre a testovať vo virtuálnej realite doladenie celého priestoru, umiestnenie produktov, policového systému a jednotlivých prvkov vybavenia predajne.


MediaMarktSaturn zlepšil výrazne spokojnosť svojich zákazníkov. Algoritmus CB4, ktorý analyzuje historické dáta o predajoch a používa tieto dáta ako základ na odhadnutie vzorov a trendov spotrebiteľského dopytu a korelácie predaja pre každú predajňu, pomáha optimalizovať štruktúru ponúkaných výrobkov v predajni a zlepšiť ich celkovú prezentáciu. Aplikácia informuje manažérov predajne a poskytuje návrhy ďalších možných riešení.

 


Kategória: Najlepšie riešenie v obchode


Zahrnutí boli retaileri, ktorí preukázateľne dosiahli prevádzkovú pridanú hodnotu, prostredníctvom POS technológií. Víťazmi kategórie sú:


Ikea Taliansko predchádza dlhým radom vo svojich stravovacích priestoroch. Umožňujú to samoobslužné pokladnice iTray od spoločnosti Diebold Nixdorf ktoré používajú kamery a senzory aby automaticky identifkovali jedlo alebo jedlá na podnose zákazníka. Zákazníci iba identifkované jedlo resp. jedlá potvrdia môžu si hneď na nich aj pochutnávať. Poskytuje to viac času zamestnancom pre svojich zákazníkov.


Metro optimalizovalo proces platenia prostredníctvom samoobslužných pokladníc. Zákazníci môžu naskenovať svoje produkty sami prostredníctvom aplikácie v smartfóne alebo prostredníctvom samoobslužného ručného skenera. Pri pokladnici overovacia jednotka vyvinutá spoločnosťou Bizerba odhalí viacerými spôsobmi a metódami výrobky, ktoré neboli naskenované.


Netto Marken-Discount zaviedol inovatívnu technológiu balení produktov pre svoje samoobslužné pokladnice. Hľadanie čiarových kódov alebo snahy naskenovať nečitateľné čiarové kódy na poškodených obaloch vedia byť pre zákazníkov pri samooslužných pokladniciach zdĺhavým a častokrát frustrujúcim zážitkom. Inovatívne riešenie spoločnosti Digimarc vytláča dodatočné „nečitateľné“ čiarové kódy na balenia produktov na rôznych miestach, okrem bežných EAN kódov. Toto riešenie zaručuje, že proces skenovania prebieha rýchlo a vždy funguje.

 


Kategória: Najlepšie omnichannel riešenie


Toto ocenenie sa udeľuje obchodníkom, ktoré zmodernizovali svoju IT infraštruktúru a vzájomne tak prepojili online a offline svet. Ocenenia získali:


Decathlon USA prevádzkuje svoje vybrané predajne ako bezhotovostné. Toto je možné vďaka mobilnému, cloudovo-založenému omnichannel riešeniu od NewStore, ktoré bolo integrované do existujúcich mobilných platobných terminálov. Prostredníctvom iPhonu, personál predajne môže napríklad potvrdiť zoznam výrobkov alebo spracovať nákup pomocou mobilnej pokladnice na akomkoľvek mieste v predajni. Tento proces funguje tak, že sa fyzický nákupný košík zaregistruje pomocou RFID technológie na samoobslužnej pokladni. Použitím QR kódu je obsah nákupného košíka prenesený do zákazníckej aplikácie, kde môže byť platba zrealizovaná priamo.


Engelhorn vytvoril novú partnerskú platformu. Pomocou riešenia Marketplace od Tradebyte môžu partnerské spoločnosti ponúkať produkty na predaj v e-shope Engelhorn a títo partneri sú aj uvedení ako dodávatelia v e-shope. Týmto sa rozšírila pôvodná škála výrobkov o výrobky ponúkané partnermi a zároveň sa zlepšila dostupnosť produktov.


Spoločnosť Otto optimalizovala koncept svojej platformy. Počas prezerania stránky otto.de, zákazníci môžu vložiť svoje PSČ a takto zistiť, či je konkrétny produkt k dispozícii vo vzdialenosti do 50 km od nich. Online shop momentálne ponúka informácie o fyzickej dostupnosti viac ako 29 000 produktov.

 

Pripravil: pk

Zdroj a foto: EuroShop 2020, redakcia

 

 

Súvisiace články 

 

 

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk