Bez stratégie cesta k efektívnemu riešeniu nevedie
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 10. jún 2016
Druhý diel zo série Primetime for...venovaný internetovej džungli - Internet Jungle 2016, prilákal do Národnej technickej knižnice v Prahe až 190 zástupcov firiem, so širokým zastúpením marketingových manažérov. Odborný portál RETAIL magazin.sk bol jedným z mediálnych partnerov podujatia.
Odborníci v štyroch programových blokoch pokryli to najzaujímavejšie z oblasti stratégie, sociálnych sietí, výkonnostnej reklamy aj tvorby a distribúcie obsahu. Naprieč prezentáciami zaznievala potreba prepájať online aktivity s celofiremnou stratégiou a vyhodnocovať prínos pre biznis.
Pavel Špryňar z Deloitte svojou otázkou „Ako premeniť online v zisk“ orámoval tému celého dňa. Digitálna éra firmy vedie k zvládaniu a riadeniu nepretržitých zmien a k potrebe rýchlo reagovať. Podľa analýzy tejto poradenskej firmy až 77% súčasných spoločností preto prechádza procesom reštruktualizácie, aby fungovali tak, ako komunikujú, smerom k spotrebiteľom. Martin Brixi z Tchibo na rôznych online aktivitách (blog, mobilné aplikácie, „human“ product placement, youtube,..) demonštroval význam pútavého obsahu, ktorý nielenže vtiahne diváka do hry, ale zároveň aj asistuje pri predaji. Budúcnosť efektívnych riešení je podľa Jana Podzimka z agentúry Pria v digital first mindsete. „Pokiaľ, ale nemáte strategický rámec a vydiskutovanú marketingovú víziu, ťažko sa vám bude dariť sformulovať zadania a ciele,“ otvorene konštatuje. Blok o stratégii uzatvoril Roman Zámečník, creative director v Digital Brain. „Ako vybudovať silnú značku? Majte dlhodobú víziu, vyjasnite si, čo robíte, prečo to robíte a pre koho to robíte.“ Tento prístup k firemnej kultúre a kampaniam pomohol značke CZC v jednorázovom 20% náraste spontánnej brand awarness.
Sociálne siete
Druhý blok tejto špecializovanej konferencie, nesúci názov Sociálne siete, odštartoval Petr Jelínek z Business Factory. Prišiel s návodom ako Facebook uplatniť v biznis prostredí. Hneď v úvode vyvrátil mýty a vymenoval best practice. „Keď budete premýšľať o reklame na Facebooku, tak sa zároveň zamyslite, koľko prostriedkov investujete do TV, Google a potom si položte otázku, či je Facebook skutočne zadarmo. Nie je. Je preto nevyhnutné si na to vyčleniť rozpočet. O tom, ako na Facebooku dobre predávať hovoril v tomto konferenčnom bloku Vladimír Rejlek zo spoločnosti Wunderman. Prezentoval prípadovú štúdiu o tom, ako podpora značky na Facebooku pomohla nielen k zlepšeniu interakcie medzi firmou a klientom, ale tiež o tom ako Facebook ako médium generuje objednávky. „Vždy fungujú najlepšie statusy, kde je vidieť cena. Je tak jasne vidieť, že niečo predávate a za nič sa neschovávate,“ upozorňuje. Druhý blok podujatia zakončila svojim výstupom dvojica Jakub Vostatek zo spoločnosti Vodafone a Michal Míka z McCANN. Obaja stoja za kampaňou, ktorou telefonickí operátori úspešne cielia na mladú generáciu. Podľa M. Miku majú súčasní mladí ľudia všetko a nič im nechýba, až na jednu vec- trpezlivosť. Úspech kampane dosiahli tak, že sa trafili do záľub a zamerania cieľovej skupiny. „Prvýkrát v histórii sa Vodafone tiež rozhodol zacieliť reklamu na sociálne siete. Zapojením sa do sociálnych sietí sa úspešnosť kampane neskutočne zlepšila,“ potvrdzuje J. Vostatek.
Výkonnostná reklama
Tretí blok konferencie sa venoval výkonnostnej reklame. Otvoril ho František Štrupl z Google a prezentoval pohľad poskytovateľa jednej z najväčších reklamných sietí . Predstavil tri plus jeden trend: automazitáciu, ktorá prebieha naprieč celým inzertným spektrom, vyhodnocovanie, video, ktoré je podľa neho na vzostupe. Pozastavil sa nad AbBlockom, ktorý je skôr odbočením, než niečím, s čím by sa malo v budúcnosti počítať. Jiří Vítek, CEO v Mindshare prezentoval na podujatí stanovisko poprednej mediálnej agentúry, ktorá má s komunikačným plánovaním bohaté skúsenosti. Je potrebné a nevyhnutné, aby online aj offline fungovali spolu. Ako pikantný príklad uviedol Google, ktorý použil na propagáciu prehliadača Chrome tradičné médiá (TV, print). S témou horúcich noviniek v programatickej reklame prišiel Stanislav Mottl, manažér programatického obchodu s reklamným priestorom v R2B2cz, ktorý vidí budúcnosť reklamy aj v in-stream v TV, v natívnej reklame v RTB a napojení na aktuálnu realitu užívateľa. Na príklade e- commercového predajcu voľnočasového oblečenia, ukázal Petr Bárta, konateľ Skate-Praha.cz a Jiří Maier, Head of Client Services, VIVmail.cz, ako v praxi automatizovať e-mailové kampane. Celý blok zakončil Michal Hanáček, CEO z Pilulka.cz s prezentáciou o affiliate marketingu, ktorý významne pomáha e-commercovému hráčovi maximalizovať zisky.
Obsah a inšpirácie
Posledný blok na tému obsahu a inšpirácií otvoril Lukáš Burda, Head of Digital z České spořitelny, s prezentáciou o digital storytellingu. Predstavil ako táto banka, ktorá obsluhuje vyše 5 miliónov klientov komunikuje príbehy v online svete. Predposledným rečníkom bol Vít Novák z trnd, ktorý poradil ako urobiť z bežných zákazníkov kvalitných ambasádorov značky. Ľudia ich obsahu veria pretože popisuje osobnú skúsenosť človeka z mäsa a kostí. Je to najmä o osobnom doporučení. Má zmysel do kampane zapojiť influencerov? Odpoveďou na túto otázku zakončila odbornú časť konferencie Martina Votrubová z TL5 Digital, agentúry, ktorá sa špecializuje na prepájanie značiek s tými, ktorých v internetovej džungli sledujú tisíce potencionálnych zákazníkov. Dala tak nahliadnuť do sveta „millennials“, ktorý je pre mnoho senior manažérov stále obrovskou hádankou. Po skončení odbornej časti konferencie pokračoval v priestoroch Národnej technickej knižnice záverečný koktejl a networking.
Zdroj a ilustračné foto: Blue events