volba spotrebitela 450x1017 left

Maloobchod si zaslúži vyššiu hodnotu

BKZačiatok februára je už tradične vyhradený pre jedno z najdôležitejších stretnutí obchodníkov a výrobcov- konferenciu Retail Summit. O novinkách podujatia sme hovorili s Dr. Barborou Krásnou, programovou garantkou konferencie, zo spoločnosti Blue Events.


Onedlho sa uskutoční v poradí 22. ročník medzinárodnej konferencie Retail Summit 2016. Ide nepochybne o jedno z najdôležitejších odborných podujatí v regióne strednej a východnej Európy. Čím bude výnimočné?
B.Krásná: Starostlivo sme analyzovali výsledky prieskumu spokojnosti účastníkov minuloročného Retail Summitu, ktorý bol zatiaľ pokiaľ ide o účasť najväčší . Zúčastnilo sa ho 1 072 manažérov a špecialistov z Česka, Slovenska a mnohých ďalších krajín. Účastníci nám písomne alebo v rámci osobných rozhovoroch vyslali jasný signál, že chcú, aby sme držali vysokú technologickú a organizačnú úroveň tejto akcie. Zároveň vyslovili prosbu, aby sme ďalej vylepšovali program a vytvorili ešte viac príležitostí na networking. Všetko toto sme sa preto pri príprave tohto ročníka usilovali splniť. Významnou zmenou je aj predĺženie summitu o popoludnie a predvečer 1.2.2016 kde sme vytvorili priestor pre stretnutie účastníkov ešte pred oficiálnou programovou časťou. Tá začína 2.2.2016 ráno. Predvečer tak môžu partneri a spoluorganizátori summitu využiť k rôznym spoločenským a obchodným podujatiam. Zväz obchodu a cestovného ruchu ČR organizuje pre pozvaných generálnych riaditeľov CEO Dinner s kľúčovými rečníkmi Summitu a foyer kongresového centra bude patriť get-together-party. Tu po registrácii môže zavítať každý účastník summitu. My v Blue Events využijeme túto príležitosť na tak trochu rodinné stretnutie s bývalými spolupracovníkmi - 1.2.2016 totiž oslávime 25 rokov od založenia našej firmy.

 

Zaujímavo znie už headline konferencie „Ako vrátiť obchodovaniu hodnotu“. Prečo ste sa rozhodli práve preň?
B. Krásná: Trápi nás, že napriek gigantickým investíciám maloobchod v strednej a východnej Európe nemá pre svojich kľúčových partnerov hodnotu, akú by mal a mohol mať. Zákazníci nie sú plne spokojní a sú silne nelojálni. Zamestnanci si pripadajú nedostatočne ohodnotení a sú demotivovaní. Štát stále nechápe význam obchodu pre národnú ekonomiku a terorizuje ho nezmyselnými regulačnými opatrenia. A ani vlastníci obchodných firiem nemajú väčšinou čo oslavovať - zisky sú v porovnaní s inými odvetviami zvyčajne nízke. Vieme, že zmeniť to nie je ľahké, ale chceme sa o to aspoň pokúsiť. A tiež chceme v diskusii ukázať, že hodnota vzniká (alebo mizne) v celom reťazci vzťahov, doslovne od poľa až po chladničku, a obchod ju nemôže vytvárať na úkor partnerov - dodávateľov či zákazníkov. Výstupom Summitu by v ideálnom prípade malo byť to, že čo najviac prítomných prijme potrebu konceptu win-win-win pre všetkých účastníkov maloobchodného trhu.

 

Aký bude tohtoročný program konferencie? Na čo je v rámci programovej štruktúry kladený vyšší dôraz?
B. Krásná: Stručne povedané: program bude ešte bohatší. Vystúpi až 122 rečníkov a panelistov, vlani to bolo "len" 93. Okrem vystúpení rečníkov v 3 plenárnych častiach ponúka program 13 tematicky zameraných špecializovaných diskusných sekcií, a bolo by nespravodlivé vyzdvihnúť len niektoré z nich. Našou ambíciou bolo predovšetkým dosiahnuť to, aby bol program čo najvyváženejší - prinášal rovnováhu medzi zastúpením rôznych typov obchodného podnikania. Do všetkých častí programu preto pozývame hviezdy domáceho i medzinárodného retailu, ktoré reprezentujú korporácie i nezávislé firmy. Retail Summit 2016 poskytuje aj ojedinelú platformu pre interakciu medzi tradičnými kamennými obchodníkmi a agresívne rastúcimi hráčmi E-Commerce, ktorí spolu síce zvádzajú tvrdý boj, ale tiež sa môžu vzájomne obohacovať a inšpirovať, pričom reálne nemajú veľa príležitostí sa stretnúť k profesionálnej diskusii. Summit má tradične povesť veľkého stretnutia predajcov a výrobcov potravín, tento rok chceme tento imidž ľahko korigovať a cielene sme pridali aj rad programových blokov venovaných non-food kategóriám. Technológiám sa naopak nevenujeme samostatne, technologické riešenia a ich praktický vplyv na obchod sa prelínajú samozrejme všetkými programovými časťami.

 

Čo je vašou hlavnou inšpiráciou pri tvorbe programu?
B. Krásná: Sledujeme veľmi pozorne trendy trhu, okrem iného spolupracujeme so špičkovými výskumnými a poradenskými firmami. Intenzívne konzultujeme s organizačnými partnermi zo Zväzu obchodu a cestovného ruchu ČR a z Vysokej školy ekonomickej v Prahe. A v neposlednom rade máme tiež v Blue Events a v sesterskej Blue Strategy vlastných expertov, ktorí nielen tušia, čo sa v maloobchode deje, ale majú aj víziu toho, čo by sa malo diať.

 

Na aké zaujímavé osobnosti sa môžu účastníci summitu tešiť? Aké bude zastúpenie domácich a zahraničných rečníkov?
B. Krásná: Trochu sa zdráham ukázať na jedného alebo len niekoľko rečníkov - Retail Summit 2016 prináša naozaj veľa hviezd. Atraktivitu jednotlivých rečníkov musia účastníci posúdiť podľa svojho profesionálneho zamerania. Predpokladám, že veľkú pozornosť vyvolá napríklad jeden z európskych šéfov business developmentu firmy AMAZON, O. Schmitz alebo investičný bankár a špecialista na retailový trh strednej a východnej Európy z JP Morgan George Holst. Iný veľmi žiaduci uhol pohľadu na maloobchod a spoločnosť privezie z New Yorku charizmatický Georg Kell, zakladateľ United Nations Global Compact. Veľký úspech u publika obvykle mávajú aj podnikateľské príbehy "z domova", tento rok sme napríklad do hlavného programu pozvali Podnikateľa roka 2014 a generálneho riaditeľa KOH-I-NOOR Holdingu Vlastislava Brezu alebo majiteľa a predsedu predstavenstva MP Krásno, Karla Pilčíka. Zastúpenie domácich a zahraničných rečníkov je cielene vyvážené. Pokiaľ ide o to, odkiaľ prídu tí "zahraniční", potom najdlhšiu cestu bude vážiť Prof. Kyle Murray z Kanady, a tú najkratšiu Gabriel Csollár z COOP Jednota Slovensko.

 

Kto je hlavnou cieľovou skupinou podujatia? Aké percento účastníkov ho navštevuje každoročne?
B. Krásná: Od svojho prvého ročníka v roku 1995 sa Retail Summit snaží byť miestom, kde sa schádzajú tí, ktorí majú ambíciu byť veľkými. Nie nevyhnutne z hľadiska obratu, ale z hľadiska ambícií, miery inovatívnosti, kvality poskytovaných služieb.... a teda celkovej vytváranej hodnoty obchodného podnikania. Robíme všetko pre to, aby sme si udržali pozíciu najviac navštevovanej obchodnej konferencie v strednej a východnej Európe a zostali v celoeurópskej top 3. Sme veľmi radi, že existuje určité "železné" jadro účastníkov, ktorí majú pravidelný termín summitu - prvý utorok a stredu vo februári - už pevne zakotvený vo svojom diári, čo dokazujú aj štatistiky: 20% návštevníkov minulého summitu sa zúčastnilo viac ako desiatich jeho ročníkov . Plánujeme, že na Summit 2016, obdobne ako vlani a predvlani, príde zhruba tisícka účastníkov. Veríme, že sa nám opäť podarí udržať vyvážené zastúpenie obchodníkov a ich dodávateľov. Zostaneme nepochybne predovšetkým lokálne českou konferenciou, s ďalej rastúcim počtom veľmi vítaných zahraničných klientov - najmä priateľov zo Slovenska.

 

Aký priestor bude vyhradený pre pracovné stretnutia a neformálne rozhovory? Čo všetko budú môcť účastníci konferencie pre svoje pracovné aktivity na konferencii využívať?
B. Krásná: Ako som už spomenula, ďalej sme rozšírili priestor pre neformálne stretávanie návštevníkov. Ide najmä o rozšírenie summitu z dvoch na tri dni, obohatenie o predvečer s get-together-party a ďalšími stretnutiami. Tiež sme na žiadosť účastníkov predĺžili prestávky medzi jednotlivými programovými blokmi. Taktiež sme ešte viac investovali do programu spoločenského večera dňa 2.2.2016, ktorý hosťujeme spolu so spoločnosťou MasterCard, a kde vyhlasujeme víťaza súťaže Obchodník roka. Veríme, že to všetko sa bude účastníkom páčiť. A iste ocenia aj kreativitu partnerov, vďaka ktorým sa celé kongresové poschodie hotela Clarion po 3 dni premení v zónu interaktívnych aktivít, príležitostí pre zoznámenie s novými technológiami pre obchod, či ponukou občerstvenia, ktoré okrem hotela Clarion dodáva rad komerčných partnerov summitu, napríklad Plzeňský Prazdroj, Kofola, MP Krásno, Bel Syry, Minit a ďalšie. Pokiaľ ide o technologickú podporu komunikácie zo strany organizátorov, budeme ešte viac pracovať s komunikačnou platformou Sli.do pre účastníkov. A ďalej tým, ktorí o to prejavili pri registrácii záujem, ponúkneme informácie a konferenčné materiály v digitálnej podobe prostredníctvom mobilnej aplikácie vytvorenej cielene pre tohtoročné podujatie Retail Summit 2016.

 

Konferencia prešla za posledné roky, určitým vývojom a nepochybne veľkými zmenami. Neustále prináša množstvo informácií a hodnotné inšpirácie. Aké má ďalšie ambície?
B. Krásná: Už 22 rokov sa snažíme dodávať našim hosťom rok od roku vyššiu kvalitu. Veríme, že aj tento rok sa to podarí. Našou najväčšou ambíciou je, aby Retail Summit naďalej tešil nás, rečníkov, účastníkov aj komerčných partnerov. Snáď si môžem od platinového partnera Kofoly dovoliť si tak trochu vypožičať ich firemný slogan: Keď nás to bude aj naďalej baviť, nie je čo riešiť.

 

Pripravil: Daniel Košťál
Ilustračné foto: Blue Events

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Konferencia RETAIL INNOVATIONS 2017: Aký bol 1. ročník?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail