volba spotrebitela 450x1017 left

Geis testuje v Bratislave hybridné dodávky

geis ilustrakLogistická skupina Geis nasadila nový typ hybridných dodávok, ktorých pohon je kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora. Výhodou je, že hybridy čerpajú elektrickú energiu priamo z trolejbusového či električkového trakčného vedenia.


Prvé zásielky doručené prostredníctvom nových hybridných dodávok už dostali obyvatelia Bratislavy.
Skupina Geis týmto zaviedla pre doručovanie zásielok vo väčších mestách nový typ hybridných dodávok, ktorých prevádzka výrazne prispeje ku zlepšeniu životného prostredia a zníženiu hluku v mestách.


„V súvislosti s častou nepriaznivou smogovou situáciou sme sa rozhodli nasadiť do prevádzky hybridné dodávky, ktorých pohon je kombináciou elektro a spaľovacieho motora. Elektromotor je výhodný svojou nízkou hlučnosťou, nemá žiadne výfukové splodiny a pritom má vysokú účinnosť,“ vysvetľuje Naďa Bohinská, projektová manažérka spoločnosti Geis SK.


Jedinou nevýhodou elektromotora je krátky dojazd, preto sa spoločnosť Geis SK plánuje dohodnúť s dopravnými podnikmi v jednotlivých mestách, že nové dodávky budú môcť čerpať elektrinu priamo z trakčnej sústavy pre trolejbusy či električky.


Dodávky sú vybavené teleskopickým zariadením na odber elektriny, ktoré však nijako neovplyvňuje jazdné vlastnosti vozidla. Po Bratislave, kde už dodávky využívajú energiu z trolejbusového alebo električkového trakčného vedenia, budú nasledovať aj ďalšie mestá, v ktorých bude v blízkej dobe spustená prevádzka hybridných dodávok. Konkrétne sa jedná o Košice, Prešov, Žilinu a Banskú Bystricu. Mimo mesta bude hybridná dodávka využívať spaľovací motor, ktorého výhodou je veľký dojazd vozidla.


„Pre našich vodičov sme nastavili pravidlá využívania jednotlivých pohonov, a to v oblasti najvyššej účinnosti, ale hlavne s ohľadom na životné prostredie,“ dopĺňa N. Bohinská.

 

Zdroj a foto: Geis SK

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



2. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY

Video

Konferencia RETAIL INNOVATIONS 2017: Aký bol 1. ročník?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail