volba spotrebitela 450x1017 left

Ako funguje operatívny lízing?

arvalPojem operatívny lízing sa v súvislosti s efektívnym spravovaním vozového parku skloňuje v posledných rokoch stále intenzívnejšie. Služba rozväzuje firmám ruky a uľahčuje podnikanie. Šetrí čas, administratívu a náklady sú pod kontrolou.


Pri operatívnom lízingu vozidlo nekupujete, ale prenajímate. Správu automobilu vykonáva lízingová spoločnosť, bez ohľadu na to, či financujete jedno vozidlo alebo celú flotilu. V pevne stanovených mesačných platbách je zahrnutý spomínaný prenájom, tiež servis vozidla a spoločnosť za vás rieši aj prípadné poistné udalosti a nepríjemné situácie na cestách.


„V praxi vyzerá operatívny lízing napríklad aj tak, že pokiaľ má váš automobil na ceste poruchu a ostane nepojazdný, ihneď zabezpečujeme servis,“ hovorí Michal Duška, obchodný riaditeľ spoločnosti Arval Slovakia. Za klienta rieši spoločnosť servisné prehliadky, diaľničné známky, výber a výmenu pneumatík, ale aj poistenie, manažment paliva a mnoho iných vecí. „To sa, samozrejme, odzrkadlí na efektívnosti podnikania klienta, pretože mu šetríme čas a administratívu. Tieto úkony totiž v opačnom prípade zvyčajne rieši priamo podnikateľ alebo zamestnanec klienta,“ dodáva.


Mesačné poplatky pod kontrolou


Pri operatívnom lízingu hradíte len rozdiel medzi nákupnou a zostatkovou cenou, suma za amortizáciu odpadá. Cena za službu sa stanovuje vopred, pričom sa zvažuje typ automobilu, predpokladaný ročný nájazd kilometrov, doba nájmu a ďalšie premenné. Nespornou výhodou je, že si celú službu operatívneho lízingu možno uplatniť ako daňový výdavok. Po skončení lízingu si môžete zobrať buď nové vozidlo za rovnakú splátku, alebo si odkúpiť používané vozidlo za zostatkovú cenu, na čo máte prednostné právo.


Trojica značiek si drží dlhodobé prvenstvo


Ktoré vozidlá sú na popredných priečkach vo financovaní prostredníctvom operatívneho lízingu? Na slovenskom trhu sa touto cestou najčastejšie spravujú vozidlá Škoda, Volkswagen a Opel, pričom prvenstvo si dlhodobo udržiava prvá spomínaná značka, hlavne modely Fabia a Octavia. M. Duška vidí dôvod týchto rozhodnutí aj v histórii: „Ide o vozidlá, ktoré sú často využívané firemnými fleetmi na Slovensku. Vychádza to z histórie a tradičnom postavení týchto značiek na slovenskom trhu.“

 

PR

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Retail in Detail/New Customer Journey 2017


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail