S logistikou je to podobné ako s teóriou relativity

Všetci už o nej počuli, vedia, že je dôležitá, ale keby ju mali popísať, nedokážu to. Laicky a veľmi skrátene povedané - logistika je súbor činností, ktorých cieľom je dostať tovar v správnom čase na správne miesto v požadovanom stave a za zodpovedajúcu cenu.

 

geis 2018 pr v

 

„Zahŕňa teda všetko, čo sa s tovarom deje v celom reťazci - rôzne druhy prepravy a doručenia, ich kombinácie, skladovanie, úpravy tovaru, balenie a hlavne starostlivé ukladanie a zdieľanie informácií o každom pohybe a zmene,“ opisuje Naďa Bohinská, projektová manažérka a špecialistka marketingu spoločnosti Geis SK, a pripomína, že rozhodne nejde o nejaký nový „vynález“: „Ako veľa iných vecí, napríklad konzervy či čajové vrecúška, aj logistika vznikla pôvodne pre potreby armády, a to už v antike. Už vtedy totiž existovali dôstojníci, ktorí mali na starosti ubytovanie a zásobovanie.“ Súčasná logistika je síce trochu iná, ale jej podstatou stále zostáva efektívne skladovanie a premiestňovanie tovaru.


„Logistika je dnes nemysliteľná bez výkonného a bezpečného IT riešenia. Pracujeme s obrovským množstvom dát, ktorých analýza nám pomáha zefektívňovať všetky naše činnosti,“ hovorí N. Bohinská a dodáva: „Naše systémy sú plne adaptabilné na rôzne požiadavky zákazníkov a novoprichádzajúcu technológiu. Vďaka tomu dokážeme prepraviť, skladovať, upravovať a expedovať aké veľké množstvo menšieho tovaru, ako aj zásielky obrovských rozmerov.“

 

Doprava


Logistický operátor musí vedieť ponúknuť optimálne riešenie. „Výhodou našich systémov je to, že môžeme kombinovať medzi balíkovou, paletovou a celovozovou prepravou alebo dokládkou tovaru, takže zákazníkom vždy dokážeme vybrať najefektívnejší spôsob prepravy,“ hovorí Dušan Vilhan, obchodný riaditeľ slovenskej skupiny Geis. „Benefity z toho plynúce, napríklad možnosť prepraviť naraz výrazne odlišné typy zásielok, prenášame v plnej miere na našich zákazníkov,“ zdôrazňuje D. Vilhan. Aj vďaka tomu vlani objemy prepraveného tovaru firmou Geis vzrástli v percentách medziročne dvojciferne. „U niektorých komodít pretrváva tlak na rýchlosť, ale stále častejšou požiadavkou je spoľahlivosť doručenia. Čo najpresnejšie stanovenie časových okien navyše vo finále uľahčí doručenie a komunikáciu ako nám, tak príjemcovi zásielky,“ dodáva D. Vilhan.


Ťahúň menom e-shopy


Hlavne v balíkovej preprave sa prejavuje prudký nárast e-commerce. „Medzi našich zákazníkov patrí viacero e-shopov. To je tiež dôvod, prečo sa mení pomer medzi doručením do firiem (B2B) a na súkromné adresy (B2C). V roku 2017 sme z celkového počtu zásielok doručovali na súkromné adresy už 30 percent. V e-commerce sa mení skladba tovaru, veľkosť zásielok, ale aj požiadavky zákazníkov. Týka sa to hlavne monitoringu zásielok, kedy odosielateľ aj príjemca chcú mať čo možno najpresnejšie informácie o doručovaní, teda rôzne druhy avíz, upresňovanie časového okna doručenia, ale aj napríklad možnosť určiť si parametre pre doručenie,“ opisuje D. Vilhan.


V balíkovej preprave je čoraz populárnejšia tiež platba kartou alebo aj možnosť vyzdvihnutia zásielky vo výdajnom mieste. Na tento účel má Geis vlastnú sieť výdajných miest - Geis Point. „Našu sieť rozvíjame nielen na Slovensku ale aj v Českej republike a v Poľsku. Dnes je v medzinárodnej sieti zapojených takmer 800 rôznorodých predajní a preprava na ne je zvyčajne lacnejšia než štandardné doručenie na adresu priamo domov,“ uvádza D. Vilhan.

 

geis 2018 pr dva

 

Ako teda môže logistika vyzerať?


Vyzdvihneme tovar priamo u výrobcu alebo dodávateľa v podstate na celom svete a dopravíme ho do Európy. Pri dôraze na rýchlosť využívame leteckú prepravu, ak čas nehrá hlavnú úlohu zvolíme námornú prepravu. Z prístavu alebo letiska dopravíme tovar na Slovensko, vyclíme a uskladníme vo svojich skladoch.


Tovar pripravíme k distribúcii tak, ako zákazník potrebuje: upravíme a prebalíme, olepíme etiketami, pridáme letáky, zoskupíme do prepravného balenia. Ak má zákazník problém s balením, navrhneme obal a dodáme všetky potrebné obalové materiály. Na základe objednávok potom tovar dodáme konečnému príjemcovi. Na prepravu zvolíme najefektívnejší spôsob podľa objemu a charakteristiky tovaru. Pri veľkom množstve tovaru využívame celovozovú prepravu, pre menšie zásielky volíme našu systémovú prepravu paletových zásielok a malé zásielky, vrátane tých na súkromné adresy, putujú prepravným systémom pre balíkové zásielky.

 

geis 2018 sklad


Nepredaný tovar dopravíme späť do skladu, alebo tam, kam si zákazník zvolí.


Pre súkromných adresátov máme sieť výdajných miest, na ktoré si príjemca môže balík buď poslať priamo z e-shopu, alebo si ho presmerovať. Túto službu využívajú naši zákazníci z radu e-shopov (nielen tí, ktorým zabezpečujeme celú prevádzku ich e-shopu), pretože služby skupiny Geis sú zahrnuté vo viacerých e-shopových platformách.


A čo je dôležité, vždy vieme, kde, v akom množstve a v akom stave sa tovar v rámci logistického reťazca pohybuje. Náš klient dostáva report o všetkých činnostiach a pohybe tovaru tak, ako potrebuje.


Samostatnou a veľmi sofistikovanou kapitolou je doprava a skladovanie výrobných komponentov a ich dodávka priamo do výroby zákazníkov presne na čas alebo odber hotových výrobkov z výrobných pásov klienta a zabezpečenie všetkých skladových operácií, balenie a distribúcia výrobkov do destinácií na Slovensku, ale napríklad aj do zámoria.

 

Zdroj a foto: Geis SK

 

PR

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail


banner kniha co nemame neprodame