Platby za každú druhú faktúru meškajú. Čo mám robiť?

Jednou z ciest ako docieliť skoršie úhrady faktúr je digitalizovaný proces fakturácie.

 

splatnosť faktúr velky perex

 

Meškajúce úhrady faktúr sú niečím, s čím sa denno-denne stretáva množstvo podnikateľov na Slovensku. A musia to prirodzene riešiť. Inak by sa totiž v rámci svojej podnikateľskej činnosti mohli dostať do vážnych finančných problémov spôsobených výpadkom v ich cash flow.

 

Mnohí podnikatelia veria, že cestou je zavedenie digitalizovaného procesu fakturácie. Štúdia European Payment Practices 2017 potvrdila, že viac ako polovica podnikateľských subjektov na Slovensku je presvedčená, že digitalizovaný proces fakturácie vedie k vyššiemu počtu platieb načas.

 

Otázka z praxe: Podnikám v oblasti prepravy tovaru už od roku 2001, no časom je to stále horšie a horšie. Korektnosť zo strany odberateľov sa vytráca. Kedysi to totiž nebolo s úhradami faktúr až také zlé. Keď napríklad bola vystavená faktúra s dobou splatnosti 30 dní, vedel som, že skôr či neskôr sa svojich peňazí dočkám. Dnes môžem uvádzať akékoľvek termíny splatnosti, spravidla každá druhá mnou vystavená faktúra nie je zaplatená načas. A keby len to, v mnohých prípadoch aj vôbec. Môžete mi prosím poradiť, čo mám robiť? M.L., Banská Bystrica

 

Odpoveď odborníka: Viacero príkladov z praxe potvrdzuje, že veľkým pomocníkom v snahe dosiahnuť vyššiu disciplinovať pri úhradách faktúr zákazníkmi či klientmi je digitalizovaný proces fakturácie. Celkovo z európskeho hľadiska je to každá druhá spoločnosť, ktorá tvrdí, že digitalizácia fakturačných procesov pomáha pri meškajúcich platbách či výpadkoch úhrad faktúr.


Odporúčam preto aj vám zvážiť túto možnosť a zaviesť plne digitalizovaný proces fakturácie, pozostávajúci z automatizovaného inkasa pohľadávok, ktoré je prispôsobené potrebám zákazníka, napr. používaním big data analýz.

 

Ďalším veľmi dôležitým rozhodnutím je obrátiť sa na profesionálov v oblasti správy a inkasa pohľadávok. Majú dostatok odborných skúseností a tím kvalifikovaných pracovníkov, ktorí vybavia všetky nepríjemnosti za vás. Vy sa budete môcť ďalej naplno venovať hlavnej podnikateľskej činnosti. Podarí sa vám tak udržať plynulý peňažný tok, dosiahnete zníženie objemu meškajúcich platieb, zabezpečenie likvidity a zvýšenie kredibility, získate tiež profit z vyššieho stupňa zabezpečenia. Nebudete musieť uvažovať o vykrytí dočasných strát z vlastných zdrojov.

 

Pripravil: Michal Šoltés
autor je konateľom spoločnosti EOS KSI Slovensko
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail