volba spotrebitela 450x1017 left

jana glasova mJana Glasová
Analytička, Poštová banka

Ako sa vyvíjajú ceny potravín pred Veľkou nocou?

Naša krajina počas celého uplynulého roka prechádzala obdobím deflácie, to znamená, že ceny tovarov a služieb vrátane potravín v obchodoch klesali. Na jeseň sa ale v súlade s očakávaniami začal medziročný cenový pokles potravín postupne zmierňovať a od začiatku roka začali potraviny mieriť smerom nahor. Na základe najaktuálnejších februárových údajov sa ceny potravín zvýšili medziročne o 2,4 % a medzimesačne o 1,3 %. Blížia sa Veľkonočné sviatky, ktoré zvykneme tráviť v kruhu rodiny a priateľov pri plnom stole veľkonočných dobrôt. Výdavky na potraviny nám tak pred týmito sviatkami zrejme ukroja väčšiu časť z rodinného rozpočtu ako zvyčajne. Preto sme sa aktuálne zamerali na to, ako sa vyvíjajú ceny potravín a aký vývoj nás v nadchádzajúcom období čaká. Údaje pochádzajú zo Štatistického úradu SR [ŠÚ SR].

Čítať ďalej...

Jesenné pohyby cien potravín

Slovensko v súčasnosti prechádza obdobím deflácie, to znamená obdobím klesajúcich cien tovarov a služieb v obchodoch vrátane potravín. Ceny potravín od začiatku tohto roka nepretržite medziročne klesajú, pod čo sa podpisujú hlavne lacnejšie poľnohospodárske komodity na svetovom trhu, nižšie ceny energií, ale taktiež aj znížená DPH na vybrané potraviny. Podľa očakávaní by sa ale zlacňovanie agrokomodít mohlo počas jesene zastaviť, čo by sa malo postupne začať premietať aj do cien potravín.

Čítať ďalej...

Kde sa na Slovensku vlani najviac nakupovalo?

Dôležitým pilierom rastu slovenskej ekonomiky je spotreba domácností. Situácia na našom trhu práce sa zlepšuje, nezamestnanosť klesá a mzdy rastú. Následne to pomáha zvyšovať kúpyschopnosť. Vlani sme v maloobchodnej sieti na Slovensku nechali až viac než 19 mld. €. V porovnaní s rokom 2014 sa však tržby slovenských maloobchodníkov zvýšili len mierne, o 1,4 %.

Čítať ďalej...

Slováci plánujú nakupovať vybavenie domácností

Slovenská ekonomika nás v prvom polroku potešila rýchlejším tempom rastu presahujúcom tri percentá. Lepší ekonomický vývoj ide ruka v ruke aj s klesajúcou nezamestnanosťou. Mzdový rast zároveň so sebou prináša aj zlepšovanie finančnej situácie domácností.

Čítať ďalej...

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Retail in Detail/New Customer Journey 2017


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail