Ľudia sa čoraz viac zameriavajú na zážitky
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 28. november 2017
Ešte pred niekoľkými rokmi z darčekov pod vianočným stromčekom prevládali ponožky, pyžamá či mixéry. V súčasnosti to už neplatí. Charakter darčekov sa totiž podľa môjho názoru výrazne zmenil. Ľudia sa dnes zameriavajú intenzívnejšie najmä na zážitky. Trendom sú víkendové pobyty, lístky na najrôznejšie podujatia či dokonca escape hry.
Dôvod, prečo je tomu tak, je veľmi jednoduchý. V obchodoch sa regále prehýbajú tovarom a obchodníci vyhlasujú najrôznejšie akcie, aby prinútili ľudí tovar nakúpiť nielen pred Vianocami, ale aj počas celého roka. Dovolím si povedať, že neraz sú ľudia presýtení hmotnými vecami a pomaly prichádzajú na to, že zážitky a spoločne strávený čas s priateľmi či rodinou je cennejší. To je súčasne aj dôvod, prečo konkrétne záujem o escape hry medziročne rastie. Smelo tak môžem povedať, že Slováci milujú zážitky. Dokazujú to aj naše štatistiky predajnosti. Najväčší boom predajnosti escape hier je tradične tesne pred Vianocami. Zaujímavou skutočnosťou je však to, že tento druh zábavy kupujú najmä ženy. Je to dané tým že hľadajú nezvyčajný darček pre svojich priateľov, či manželov. Druhou zaujímavou skutočnosťou sú predajné kanály, cez ktoré tento segment zábavy úspešne funguje. Väčšina escape hier sa totiž predá prostredníctvom zľavových portálov.
Záujem o zážitky nemajú v poslednom období len ľudia, ale aj samotné firmy. Už dlhodobo u nás zaznamenávame rast záujmu o prenájom escape hier na najrôznejšie teambuildingy, alebo firemné večierky. Budovanie dobrého firemného tímu je totiž o spoločnom zdieľaní zážitkov. A práve escape hra tomu napomáha. Skupina kolegov dokáže spoločne nájsť ukrytý predmet, alebo sa dostať do časového limitu von z daného priestoru iba vtedy, ak začnú spolupracovať, rozdelia si jednotlivé úlohy a vybuduje sa spomedzi nich jeden, ktorý má posledné slovo. Ide o zaujímavú formu zážitkov pre zamestnancov a súčasne aj možnosť pre HR oddelenie odhaliť skryté vlastnosti svojich pracovníkov. Firmy zameriavajúce sa na escape hry sa tomuto dopytu prispôsobili. Dnes existujú pojazdné escape prívesy, ktoré prídu všade tam, kde je potrebné. Či už je to na firemný večierok, teambuilding, alebo festival kdekoľvek na Slovensku.
O netradičné zážitky majú záujem najmä mladí ľudia do 40 rokov. Neraz sa však stretneme aj ľuďmi v strednom, alebo vyššom veku. Vždy ma fascinuje, že mnohí ani nevedia, čo escape hra je a čo môžu pri tejto hre očakávať. Zväčša to dostali len ako darček od svojich priateľov, alebo známych. Po skončení hry je však vidieť na ich tvárach, že sa príjemne zabavili. A to je pre nás znak toho, že naša práca má zmysel. Zodpovedne môžem prehlásiť, že v dnešnej modernej dobe pripraviť pre ľudí netradičné zážitky vôbec nie je jednoduché. Napriek tomu si myslím, že tento segment zábavy bude naďalej rásť. Veľa zážitkov a adrenalínu pri rozbaľovaní ponožiek, alebo pyžama pod vianočným stromčekom totiž nezažijeme.
Bohuš Zach, zazito.ooo