KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Retail in Detail/FMCG Online: Čaká nás rast internetových predajov?

Internetový obchod v segmente rýchloobrátkového tovaru zatiaľ u nás ani v susednom Česku nedosahuje také trhové podiely ako vo Veľkej Británii či Francúzsku. To by sa ale v budúcnosti malo zmeniť vďaka expanzii systému iTesco do ďalších regiónov a v dôsledku nástupu ďalších internetových hráčov.


Napriek práve prebiehajúcim razantným zmenám je ale možné očakávať, že prekážky pre rozhodnutie nakúpiť prostredníctvom internetu rýchloobrátkový tovar v povedomí potencionálnych zákazníkov z veľkej časti zostanú. Podarí sa s týmito výzvami internetovým obchodníkom vysporiadať? Aj na tieto otázky sa pokúsi nájsť odpoveď špecializovaná konferencia zo série Retail in Detail s podtitulom FMCG Online, ktorá sa uskutoční už o týždeň, 10.6.2015 v pražskom hoteli Boscolo. E-Commerce v segmente rýchloobrátkového tovaru zatiaľ v našich podmienkach zďaleka nedosahuje takých trhových podielov ako vo Veľkej Británii či Francúzsku, kde je na úrovni blížiacej sa 6, respektíve 4%. Podľa panelu domácnosti GfK dosiahol v minulom roku v susednom Česku 0,8%. Ako však ukazuje štúdia Incoma FMCG e Shopping 2014, na internete nakupujú rýchloobrátkový tovar už desiatky percent zákazníkov. Ide však zatiaľ o nákupy úzko špecializovaného sortimentu, napríklad výživových doplnkov. Tieto v minulom roku nakúpilo prostredníctvom internetu 28% českých zákazníkov, ktorý majú prístup k internetu, čo je viac než 20% z celkovej českej populácie (k internetu má prístup približne 75% Čechov). Obľúbený je tiež nákup kozmetiky, drogérie a potrieb pred domáce zvieratá. Potraviny (bez alkoholických a nealkoholických nápojov) na internete až do tohto roku nakupovalo 10% českej populácie. Tieto čísla sa však nepochybne zásadne zmenia už čoskoro. Ako konštatuje jeden z kľúčových prednášajúcich na konferencii Retail In Detail/FMCG Online, Zdeněk Skála, medzi bariérami ďalšieho rozvoja e- commerce FMCG sú náklady na dopravu tovaru, dlhá doba dodania, obavy o kvalitu a čerstvosť spoločne s chýbajúcou možnosťou osobne si tovar pred zakúpením prezrieť a skontrolovať. Podarí sa s týmto internetovým obchodníkom popasovať? Pokiaľ áno, čaká nás súboj kamenných a internetových obchodov, alebo sa kľúčová bitka odohrá skôr medzi obchodníkmi predávajúcimi len v jednom kanále a tými, čo ponúknu svojim zákazníkom služby všade kde o to prejavia záujem. Je omni-channel vznešená vízia alebo budúca realita obchodu s rýchloobrátkovým tovarom? Konferencia, na ktorej rozhodne padnú aj viaceré odpovede na túto otázku je určená pre obchodníkov a výrobcov, podnikajúcich v tejto oblasti, alebo pre tých, ešte zvažujúcich využiť príležitosti, ktoré internetová éra ponúka.

 

Zdroj: Blue events, redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk