Kaufland Velka noc 1000x102

Kaufland Velka noc 450x1017 L

Kaufland Velka noc 450x1017 P

Koronavírus zmenil nákupné správanie Slovákov

Výrazný nárast počtu platieb kartou, tržieb v potravinách i v lekárňach a na druhej strane prudký prepad výdavkov na cestovanie či na oblečenie a zábavu. Ochorenie COVID-19 zmenilo život aj finančné správanie Slovákov.


Dôkazom je analýza platieb klientov Poštovej banky, ktoré zrealizovali od štvrtka 5. marca - pár dní pred prijatím opatrení v súvislosti s koronavírusom, do soboty 14. marca, kedy sa v nákupných centrách prvýkrát zatvorila väčšina obchodov.


S prichádzajúcim správami o narastajúcom počte chorých sa menili aj naše priority pri nakupovaní. V piatok (13.3.) bol zaznamenaný medzitýždňový nárast počtu transakcií v potravinách o 28 %. Našinci tu minuli takmer o 60 % viac ako týždeň predtým (6.3.2020), kedy bol potvrdený prvý prípad nákazy koronavírusom na Slovensku.


„Počet platieb kartou vzrástol o 24 % voči štandardu a tento piatok bol porovnateľný s tohtoročným Valentínom (14.2.). Podobný nárast evidujeme aj pri výberoch z bankomatu,“ uvádza hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.


Slováci si kvôli obavám z nejasného vývoja situácie robili nielen potravinové zásoby, ale aj zásoby liekov. K 14. marcu v medzitýždňovom porovnaní vidíme nárast kartových transakcií v lekárňach až o 65 % a ich objemu o 72 %. Za ostatné nákupy do domácnosti sme utratili o 57 % viac ako počas soboty pred zavedením bezpečnostných opatrení.


„V uvedenú sobotu evidujeme prepad príjmov napríklad v predajniach s oblečením, elektro, nábytkom, ale aj v prevádzkach zabezpečujúcich zábavu, a to približne o 50 %, keďže väčšina obchodov v nákupných centrách bola zatvorená. Medzi prevádzky s najväčším poklesom tržieb patria aj wellness centrá a športové centrá,“ dodáva L. Žáčková.


Zdroj: Poštová banka

 

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Retail Summit 2020 v 100 sekundách

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail