Kaufland Velka noc 1000x102

Kaufland Velka noc 450x1017 L

Kaufland Velka noc 450x1017 P

EUROSHOP 2020: Obchodníci investujú do emocionalizácie a digitalizácie

Ďalšími dôležitými oblasťami, o ktorých sa na tomto odbornom podujatí v nemeckom v Düsseldorfe hovorilo, bolo prepojenie online a offline nákupu a dôraz na udržateľnosť.

 

euroshop 2020 

EuroShop 2020, svetová jednotka medzi veľtrhmi pre oblasť retailu, zatvoril po piatich úspešných dňoch svoje brány. Zúčastnilo sa celkom 2300 vystavovateľov a 94 000 návštevníkov, ktorí si mohli urobiť v 16 výstavných halách výstaviska dokonalý prehľad o tom, ako by mal fungovať moderný retail.


„EuroShop ukázal, že je najdôležitejšou platformou pre globálnu retailovú komunitu, pokiaľ ide o trendy, inšpirácie a networking. Vystavovatelia si zaslúžia pochvalu za lojalitu na tomto podujatí, vďaka svojej inovatívnej sile opäť ukázali svoju príťažlivosť pre celé odvetvie,“ hovorí Erhard Wienkamp, Managing Director Messe Düsseldorf. Každý mal pripravené zaujímavé inovatívne riešenia, mnohí prekvapovali a zaujali netradičnými riešeniami. Väčšina z nich výborne reflektovala na aktuálne dianie a to nielen v oblasti retailu. Príkladom bola téma udržateľnosti, ktorá rezonovala v množstve expozícií.


Vystavovatelia špeciálne ocenili vysokú medzinárodnú účasť na EuroShope. Až 70% návštevníkov veľtrhu pricestovalo do Düsseldorfu zo zahraničia. Množstvo návštevníkov pricestovalo z Brazílie, Austrálie, Nového Zélandu a ďalších vzdialených krajín. Celkovo brány EuroShopu prekročili návštevníci zo 142 krajín sveta, nechýbalo ani Slovensko, medzi návštevníkmi bolo občas počuť aj češtinu.


„Vysoký medzinárodný záujem o toto podujatie dokumentuje dynamiku svetového retailu, ktorý má stále čo ponúknuť a vie nadchýnať“ konštatuje Michael Gerling, Chairman of the EuroShop Advisory Board a CEO EHI Retail Institute v Kolín nad Rýnom.


„Úspech e-commerce je síce určitá hrozba ale na druhej strane aj zaujímavým povzbudením pre obchodníkov. Mnohí pochopili, že musia poskytnúť svojim zákazníkom naozaj dobrý dôvod na to, aby vstúpili práve do ich predajní. Online konkurencia posunula retail ako celok na úplne inú kvalitatívnu úroveň. Do vybavenia predajní plynú väčšie investície, cieľom je čo najlepšie vyšperkovať a zatraktívniť cestu nakupujúceho po predajni, vytvoriť perfektnú zákaznícku skúsenosť,“ vysvetľuje M. Gerling a dodáva: „Retail zažíva aj veľký rozmach digitalizácie. Obchodníkom to na jednej strane umožňuje ponúknuť klientom viac služieb a dokonalé prepojenie online a offline kanálov, na strane druhej to vedie k zjednodušeniu celého procesného toku, logistiky a mnohých ďalších dôležitých súvisiacich činností.“  Digitalizácia bola preto jednou z ústredných tém EuroShopu 2020, a to aj v ohľade dosahovania vyššej energetickej úspornosti a udržateľnosti.

 

euroshop 2020


Vystavovatelia podčiarkli v tomto roku aj vysokú úroveň odbornosti návštevníkov veľtrhu. Ocenili vyššiu účasť manažérov s rozhodovacími právomocami, až 70% návštevníkov tvorili zástupcovia top manažmentu. Mnohí z nich využili svoju účasť na podujatí na to, aby sa inšpirovali ale aj naučili niečo nové z praxe tých najlepších v odbore.

 

Umožnil im to aj bohatý sprievodný program, ktorý tradične na tomto podujatí nechýba. Rezonovali témy ako technológie v oblasti retailu, architektúra a dizajn predajní, vizuálny merchandising a ďalšie. S rovnako pozitívnym ohlasom sa stretli aj špeciály EuroShopu: Start-up Hub, Designer Village a Premium City.


Spokojní odchádzali z veľtrhu aj návštevníci, presnejšie obchodníci. Z nich podľa veľtržného prieskumu až 96% vyjadrilo spokojnosť so svojou návštevou podujatia. Rovnaký počet účastníkov potvrdil vynikajúcu pozíciu EuroShopu ako barometra trendov, networking platformy a najväčšieho eventu pre sektor maloobchodu. Ďalší EuroShop sa bude konať v Düsseldorfe o tri roky, od 26. 2. - 2.3. 2023.

 

redakcia

Zdroj: EuroShop 2020

 

 

Súvisiace články 

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Retail Summit 2020 v 100 sekundách

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail