KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Slovenské potraviny získali miesto na potravinárskom veľtrhu ANUGA

Slovenské potraviny vzbudzujú pozornosť návštevníkov jedného z najvýznamnejších obchodno-kontraktačných veľtrhov na svete. Nemecký veľtrh Anuga je prehliadkou top inovácií a trendov, ktoré formujú budúcnosť potravinárstva.


Slovenskému výrobcovi funkčných tyčiniek sa podarilo dostať do exkluzívneho výberu najinovatívnejších produktov z celého sveta.


„Skúsenosti z medzinárodných výstav ukazujú, že slovenské potraviny dosahujú svetovú kvalitu a sú schopné konkurovať špičkovým zahraničným produktom. Na veľtrhu Anuga, ktorý upriamuje pozornosť na inovácie a potraviny udávajúce trendy, slovenskí producenti nepochybne majú čo ukázať. Svedčí o tom aj úspech slovenského výrobcu funkčných produktov, ktorému sa podarilo presadiť v obrovskej zahraničnej konkurencii,“ uviedla Gabriela Matečná, podpredsedníčka vlády a ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (SNS).


Anuga je svojím obchodným charakterom, širokými medzinárodnými možnosťami uzatvárania obchodov a nových kontraktov, ako aj pre množstvo noviniek, mimoriadne príťažlivá pre výrobcov z celého sveta. Získať výstavnú plochu na veľtrhu nie je jednoduché. Pod čiarou končia tisícky neúspešných záujemcov.


„Kvôli zvýšenému záujmu o účasť na tomto podujatí sme Anugu zaradili medzi veľtrhy a výstavy, na ktoré výrobcovia môžu získať podporu. Objem prostriedkov alokovaný vo v podpornom opatrení sa nám podarilo strojnásobiť oproti minulému roku,“ pripomenula G. Matečná.


Na jubilejnom 100. ročníku sa zišlo rekordných 7 500 vystavovateľov z celého sveta. Figuruje medzi nimi aj 18 slovenských výrobcov:


• A+Z Rišňovský, Halász, s.r.o. – výrobca spracovanej a konzervovanej zeleniny, ovocia a pochutín ADY
• DIVAS drink International, a.s. – výrobca funkčných nápojov
• EU Poultry, s.r.o. – výrobca kuracieho mäsa
• Globaltrading Slovakia, s.r.o. – výrobca hlbokozmrazených mäsových výrobkov
• HO&PE FAMILY, s.r.o. – výrobca mrazených múčnych a obaľovaných výrobkov
• I.D.C. - Holding, a.s. – výrobca cukroviniek a trvanlivého pečiva
• Ing. Peter Kudlác – APIMED – výrobca medu, medoviny a včelích produktov
• Karloff, s.r.o. – výrobca alkoholických nápojov
• KOLIBA, a.s. – výrobca mliečnych produktov
• LEONTEUS, s.r.o. – výrobca mliečnych produktov Kozí vŕšok
• Lyra Chocolate, s.r.o. – výrobca prémiovej čokolády
• Maxsport, s.r.o. – výrobca proteínových a funkčných produktov
• McCarter, a.s. – výrobca funkčných nápojov
• MILSY, a.s. – výrobca mliečnych produktov
• Natur Trading, s.r.o. – výrobca mäsových konzerv a rybích šalátov Tatrakon
• Novofruct SK, s.r.o. – výrobca spracovanej a konzervovanej zeleniny, ovocia a mäsa
• RISO – R, s.r.o. – výrobca ovocných džemov
• SPACElab, s.r.o. – výrobca funkčných nápojov Alcohol Killer

 

Spoločnosti Maxsport sa pritom podarilo prebojovať do exkluzívneho výberu 64 produktov, ktoré získali titul Innovation Selection. Ide o selekciu najinovatívnejších potravín veľtrhu, ktorá podlieha prísnym výberovým kritériám. Slovenský výrobca funkčných produktov zabodoval s kolagénovými tyčinkami. Nezávislá porota odborníkov ich vybrala spomedzi viac ako 2250 prihlásených produktov z celého sveta.


Ústrednou témou jubilejného ročníka veľtrhu Anuga sú vegánske produkty - rastlinné alternatívy pre mäso a ryby. Pozornosť sa zameriava aj na funkčné potraviny, a to hlavne na produkty obohatené o proteíny a tiež potraviny bez lepku a GMO. V centre záujmu svetového potravinárstva sú takisto kóšer a halal produkty, po ktorých rastie dopyt. Trendy udávajú aj výrobcovia organických potravín a takzvaných ready-to-eat produktov, ktoré čelia čoraz prísnejším nárokom na zdravé zloženie. Medzi potravinami sa čoraz viac objavujú superfood produkty, z ktorých najvýraznejšie rastú na popularite tekvicové semienka, slnečnicové semienka, quinoa a ľanové semienka.


„Slovensko exportuje do Nemecka výrazne menej agropotravinárskych výrobkov v porovnaní s objemom, ktorý sa k nám dováža z nemeckého trhu. Podľa štatistických údajov sme za minulý rok dosiahli s Nemeckom pasívne saldo agrárneho obchodu v hodnote 402 miliónov €. Nemecký trh je napriek tomu pre našu krajinu zaujímavý. Je tu priestor na uplatnenie surovín, polotovarov a najmä výrobkov s vyššou pridanou hodnotu, ako sú syry, čokoláda, cukrovinky, sladový výťažok, pekárenské výrobky či nápoje. Veľtrhy ako je nemecká Anuga však otvárajú slovenským výrobcom dvere aj na iné zahraničné trhy,” podotkol Milan Lapšanský, generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR. Agrorezort pri tejto príležitosť zorganizoval podnikateľskú misiu, do ktorej sa zapojilo 24 slovenských výrobcov. Návšteva veľtrhu je pre nich príležitosťou zoznámiť sa s veľtrhom svetovej úrovne, nazbierať inšpiráciu a aj obchodné kontakty.


Anuga je jedným z najväčších obchodno–kontraktačných veľtrhov zameraných na potravinársky priemysel v rámci Európy. Koná sa v dvojročných intervaloch a strieda sa s potravinárskym veľtrhom SIAL v Paríži. Posledný ročník prilákal rekordných 165-tisíc návštevníkov zo 198 krajín. Európsky potravinársky salón je prehliadkou noviniek na trhu, netradičných kombinácii a aktuálnych trendov, ktoré hýbu svetovým potravinárstvom. Člení sa na 10 podvýstav podľa komodít: mäso a mäsové produkty, mlieko a mliečne výrobky, čerstvé a mrazené produkty, nápoje, ovocie a zelenina a cestoviny.


Zdroj: Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk